pondělí 26. prosince 2011

Mělničané a Soutok nesouhlasí s přejmenováním mostu po Václavu Havlovi


S touto myšlenkou přišel na zasedání zastupitelstva dne 19.12. místní
občan. Zastupitelstvo tento záměr okamžitě přijalo a nechalo o něm
hlasovat. Přejmenování mostu bylo schváleno.

Přejmenován bude nový most, který sice oficiálně název nemá, ale mezi
místními už je jeho označení zažito. V současné době probíhá jednání s
kanceláří prezidenta a rodinou V.Havla.

Krátce po zveřejnéní této informace jsem začal dostávat emaily
upozorňující na spoustu důvodu, proč by se to nemělo stát. Já se
pokusím tyto důvody shrnout:
Most bude mít zanedlouho kulaté narozeniny a zasloužil by si vlastní název.
Občané jsou naučení na označení Starý a Nový most. Naopak most přes
železnici název nemá a nový název by mu slušel.
V Mělníku máme spoustu rodáků, po kterých tu není ani vzpomínka.
Zbytečně se čekalo na smrt V.Havla. Vypadá to jako populistické gesto,
jak se zalíbit občanům.

Těch důvodů přišlo mnohem více, ale nemá cenu je zde rozepisovat. Já
sám jsem byl překvapený, kolik vás reagovalo.
Soutok v nejbližších dnech odešle zastupitelstvu dopis, v kterém předá
anonymně vaše názory. V tomto dopise bude žádat o přejmenování mostu
na Nový most a zároveň bude požadovat, aby se železniční most
přejmenoval po V.Havlovi.

Další dotazy a názory můžete zasílat na most@radiosoutok.eu


12 komentářů:

  1. Naprosto souhlasím. je Starý a Nový most. havla at mají jinde a nebo aspon ten na Liběchov. Ale tohle nám neberte.

    OdpovědětVymazat
  2. No to zas někdo něco vymyslel. Všude bude samej Havel a přitom na té radnici jen kradou pro sebe. Hnus. Stydím se že jsem občanka tohoto města.

    OdpovědětVymazat
  3. Havel, Havel, Havel. Všude bude Havel a ještě se k němu budem modlit. Jsem tady poprvé a je dobře že vystupujete z davu a bojujete proti tomu. Snad se vám to povede.

    OdpovědětVymazat
  4. Mimochodem, železniční most má také jméno .... Jmenuje se mezi lidmi železniční most :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je taky svatá pravda. Mosty máme pojmenované a Havla at si dají jinám.

    OdpovědětVymazat
  6. Nic není horšího než jeden aktivní blbec a stádo zaslepenců. Ukázka toho, co vše dokáže mediální masáž.

    OdpovědětVymazat
  7. Nevím jestli je horší ten blbec a nebo to zastupitelstvo. Docela by mě zajímalo zda Havel byl vůbec někdy na Mělníku. Já si nějak nemůžu vzpomenout.

    OdpovědětVymazat
  8. Skuhrov x Havlov. To by šlo ne? :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já to teda nějak nechápu...Mně přijde pro ten most spíš pocta, že by byl pojmenovaný po Václavu Havlovi. A pokud jde o to, aby měl svoje jméno, tak je (bude) určitě míň Mostů Václava Havla než Nových mostů. Nepřijde mi zrovna vhodné, aby se po tak významné osobnosti jmenovala nějaká zapadlá ulička, která doposud jméno nepotřebovala...

    OdpovědětVymazat
  10. A proč po něm? Co má Havel s Mělníkem společného? At si tak pojmenují něco na Hrádečku ale ne tady. Tady máme Palacha, Dyka a jiné. Ono to dávání jmen po osobnostech stejně nevydrží. Gotwaldův most už je taky minulost a tohle nebude v budoucnu jinak. Pro mě je tu Starý a Nový most. Havel je tu vzduch.

    OdpovědětVymazat
  11. Jirka z Mělníka30. prosince 2011 v 0:16

    Romane, respektuju tvůj názor, ale větě "Krátce po zveřejnéní této informace jsem začal dostávat emaily upozorňující na spoustu důvodu, proč by se to nemělo stát" nevěřím ani trochu, nezlob se. A naopak si myslím, že MÁ cenu ty zaslané důvody sem rozepsat a také uvést alespoň počet zmiňovaných emailů s nesouhlasem. Jinak to pořád bude vypadat tak, jak popisuje Dumperka.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj, na mail dostávám pravidelně různé zprávy a dotazy. Spektrum je široké. Od žádostí na zveřejnění kulturních akcí až po náměty na reportáže a dotazy k seriálům. At už jde o seriály o dopravě, policii nebo poslední zprávy. Na některé se snažím reagovat osobně a žádám autory o použítí. Počet dotazů a jejich znění bylo odesláno na osoby kterých jsem se na článek dotazoval. Bude to zveřejněno ve finálovém článku po obdržení všech odpovědí. Emaily k tomuto tématu jsou v článku uvedeny. respektivě to co vyjadřovali. Vyčkej na víc a budeš překvapen.

    Názor Dumperky jsem já osobně pochopil takto. Bývalý pan místostarosta Kovařík předložil ten návrch na přejmenování. To má být ten aktivní občan. A zastupitelstvo to hned odkývalo. I když pojem odkývalo není přesný. Ono se o tom stále jedná ale spíše jde o to zda to povolí rodina a podobně. To zastupitelstvo je pravděpodobně to druhé jmenované od Dumperky. No a mediální masáž je jasná. Všude jen že vše bude Havel a lidi už toho mají trochu dost. Možná že se pletu ale to by vysvětlila pouze Dumperka.

    Ty věř že to co přijde v polovině ledna bude teprve pecka. Kdo o soutoku nevěděl, se brzo doví. Ale nech se překvapit.

    Vše nej do 2012. R*R

    OdpovědětVymazat