sobota 19. prosince 2020

Mezi nejromantičtější noční úkazy patří hvězdná obloha, ohňostroje, nasvícené kulturní památky a samozřejmě noční Praha. Závěrečný díl výletu do Prahy. Možné změny v publikování ?

Milí čtenáři, musím dnes začít bohužel jinak, abych vás trošku obeznámil s určitou situací.

Nevím, jaké zkušenosti máte vy, ale já se díky Soutoku poněkud zapletl se službami společnosti Google a stále dostávám nějaké e-maily, a občas i dotazy na blbosti. Stačí mi aby vše fungovalo tak, jak má a žádné novoty a vylepšení opravdu nepotřebuji.

Před několika měsíci jsem byl upozorněný, že mám bezplatné úložiště fotografií o velikosti 15 GB a pokud nechci konto zbytečně navyšovat, tak mám obrázky nahrávat místo v kvalitě pořízení snímku v takzvané vysoké kvalitě.

Nyní jsem upozorněný, že to bude od června 2021 úplně jedno, protože se bude navyšovat úplně vše a k dispozici prý bude nově i jakýsi nástroj, který vám případně pomůže s výběrem tmavých a nekvalitních fotografií pro případ mazání fotografií, s čímž se asi tak trochu počítá.

 Jenže jsem také díky e-mailu od Google nově zjistil, že i po nastavení na vysokou kvalitu, se mi konto zřejmě již dlouho přesto nepříjemně zvyšuje, takže letos není vůbec pravda, že by změna nastavení v něčem pomohla.

Do budoucna se tak může stát, že v této fázi budu zřejmě šetřit s fotografiemi, ale později budu zkoušet nejspíše již něco mazat. Ostatně, původně jsem ani neměl v úmyslu servírovat z akcí a výletů kvanta fotografií, protože to může každý poznat osobně, když nebude sedět doma, ale nakonec se člověk často neubrání.

A pravdou je i to, že i v novinách na netu již některé staré články nenajdete, a konečně, vždyť jsou vlastně staré neaktuální pozvánky ( a tím i články) již pro uchovávání v podstatě zbytečné. Horší to je s články, které mapují nějaké x let staré akce.


 


Noční Praha. To jsem celý já. Jedu na výlet, ze kterého jsem celý nadšený, nafotím tam přes 300 fotografií ( když je co fotit), o které se chci podělit a následky jsou všelijaké. Někoho už to jednostranné téma nebaví a chtěl by článek zase o něčem jiném, jinému stačí jen dění a fotky Mělníka, ale v každém případě ten nový letošní předvánoční seriál o Praze dnes ukončím.

Těžko říci, který ten díl vlastně v hodnocení upřednostnit, protože je každý ve všem poněkud jiný. Myslím si však, že dnes si přijdou na své ti, kteří mají rádi noc a krásu nasvícených historických objektů, jakých jsou v Praze kvanta. Možná to bude na delší dobu článek, kde je hodně fotografií (22).


Vrchní dva obrázky jistě není třeba představovat. Zde již stojíme na Karlově mostu a díváme se na Malostranskou věž a další nádherné stavby v pozadí.


Nakonec i to kolo Velkopřevorského mlýna nevypadá z mostu vůbec špatně, že ? Oporou mi bylo samotné kamenné zábradlí.


Voják Švejk, pohoda, pivo, Vánoce, zábava, to se vše tak krásně doplňuje.


Pivnici najdete v Pražských Benátkách.


Národní divadlo je překrásnou budovou již samo o sobě, ale když je osvícené, tak vás přitahuje z neuvěřitelného množství úhlů a různých ohniskových vzdáleností.


Pohled na Hradčany. Dole vpravo se vrací Čertovka zpět do Vltavy. Celá oblast od Karlova mostu po její ústí nese díky kanálu název Pražské Benátky.


Toto krásné sousoší najdete při cestě od Staroměstského náměstí asi v jedné třetině Karlova mostu po pravé straně.


Protějškem Malostranské věže je z druhé strany velmi zdobná Staroměstská mostecká věž.


Vlevo je socha Karla IV. v Praze.


Kostel Nejsvětějšího Salvátora. Další krásný pohled pro turisty, kteří se vrací zpět do centra.


Kouzelná atmosféra krámků se suvenýry tu má své nezastupitelné místo.






Jak vidíte, tak máme 17.30 hodin ( římské zlacené číslice vpravo) a mohu vám prozradit, že jsem chytal autobus v 18.15 z Ládví.

Noční Staroměstské náměstí nabízí zase úplně jiné prožitky. Tento patří úchvatné dominantě Týnského chrámu.


U stromečku jsme ten hlavní vstup do té nejromantičtější části Prahy začali, a tady jí i opustíme.




Když už jsem dal do tohoto seriálu sochu Jana Žižky, tak nemohu opomenout sochu sv. Václava.


Co vůbec dodat ? To je prostě radost, že žijeme jen kousek od tohoto krásného města, a že máme takové krásné dějiny. Sám nejsem v tuto chvíli schopen říci, zda to byla na přelomu roku má poslední návštěva našeho hlavního města plného památek, ale jedno vím určitě.

Můžete se těšit na něco, co je pravým opakem Prahy a atmosféra bude neskutečně odlišná :-).

Jenom ještě připomínám tu konjukci planet Saturn a Jupiter, o které jsem tu nedávno psal. Ovšem, nemyslím si, že by byly podmínky na pozorování.

2 komentáře:

  1. Myslím , že by jste se měl přestěhovat do Prahy , pokud , tam už nebydlíte ,,,,!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by jste se mohl aspoň podepsat. Buďte rád člověče, že tu nemáme v této době jenom fotky z Mělníka, a pokud preferujete jiná místa, tak si přečtěte staré články, nebo si počkejte na další článek. Cestopisů je tu celá řada.

      Vymazat