Uběhlo pár dnů a je to druhý díl našeho seriálu. Dnes budeme pokračovat v hlídkové činnosti strážníků MP Mělník.
V minulém díle jsme skončili pochůzkou na Blatech a přešli jsme se na autobusové nádraží.
31. 11. 2011. 10:20 Z Blat se kolem garáží u čerpací stanice Shell přesunujeme na Kokořínskou ulici. Procházíme přes přechod a míříme na autobusové nádraží. Zde nahlédneme do čekárny a zjišťujeme, že je vše v pořádku, míříme proto do centra. Když jsme skoro u vrcholu ulice Kpt. Jaroše, vidíme osobní automobil parkující na chodníku v místě, kde je zákazová značka zákazu stání. Ulice je už takto úzká a v okamžiku, kdy zde zaparkuje vozidlo, hrozí, že autobusy MHD nebudou mít kudy projet a dojde k blokaci provozu. Strážník to na místě řeší výzvou k podání vysvětlení, což ovšem neznamená, že majitel dostane pokutu. Pokud vezl například někoho se sníženou pohyblivostí od lékaře a pomáhal mu do domu, je možné to vyřešit domluvou. Takovýchto případů je samozřejmě mnohem více, ale je myslím zbytečné je zde vypisovat.
11:00 Nacházíme se u ZŠ v Seifertově ulici, kde se rekonstruuje místní školní hřiště, v ulici proto stojí jeřáb a je potřeba sem umístit dočasnou zákazovou značku. Volají se tedy kolegové. Přijedou ve Škodě Roomster a dělají, co je nezbytné. Já se sloučím s pochůzkovou hlídkou a nasedám do vozidla, kterým odjedeme do ulice Palackého. Jelikož je vyhrazena jako parkovací místa pouze pro residenty, má strážník jednoduchý úkol: kdo nemá kartu, dostane botičku. Po umístění cca 5 botiček se přesunujeme do pěší zóny ve Svatováclavské.
11:30 Ozvalo se několik řidičů s žádostí o sundání botičky. Musím říci, že MP situaci řeší velice lidským přístupem. Například jeden majitel vozidla měl s sebou nemocnou holčičku, se kterou byl u lékaře, takže odjíždí bez pokuty. Naopak mladý muž z vozu Škoda Felicie si zaplatí mírnou blokovou pokutu. Když se přesunujeme k ČSOB, kde stojí vozidlo na přechodu, ozve se vysílačka. Z dispečinku hlásí informaci o nutnosti zajet do OD Kaufland.
11:40 Po příjezdu vstupujeme do zadržovací místnosti a dozvídáme se od ostrahy obchodu, co se stalo: starší muž odcizil zboží v hodnotě 39kč a tvrdí, že se jednalo o jednorázový zkrat, který si neumí vysvětlit. Doklady totožnosti u sebe nemá. Zatímco jeden strážník vysvětluje pachateli, čeho se dopustil, druhý kontroluje mužovu totožnost pomocí dispečinku. Po ověření údajů a zjištění, že na muže není vyhlášeno například pátraní či není jinak žádaný, se uchyluje k dohodě o zaplacení pokuty. Muž platí na místě 500 Kč blokové pokuty a odchází. Kéž by mu ostuda byla dostatečným ponaučením.
12:00 S hlídkou míříme na oběd, po pěti hodinách služby jistě zasloužený. Při míjení čerpací pumpy ONO nacházíme nákladní automobil odpojený od návěsu. Ten stál navíc za zákazovou značkou v jednosměrné ulici. Na místě se dozvídáme, že na vozidle došlo k technické závadě a řidič se snažil vozidlo odstavit tak, aby co nejméně blokoval provoz. Jelikož nehrozilo bezprostřední ohrožení ostatních vozidel, byl řidič po kontrole dokladů informován o nutnosti opustit toto místo do 15:00. Jak jsem se později dozvěděl, řidič skutečně opravil vozidlo a odjel z místa tak, jak se strážníkem dohodl.
12:15 Dorážíme na služebnu a začíná pauza na oběd. Během té, kdyby došlo k výjezdu, tak končí a strážník vyjíždí. Během zhruba 40minutové přestávky strážnici provedou nezbytnou administrativu z předchozí činnosti, s velitelem směny se domluví na dalším postupu a naberou potřebné síly.
13:00 Usedáme do vozu Škoda Octavia a míříme na kontrolu autobusového nádraží. Opět vše v pořádku. Vydáváme se směrem na Chloumek a Vehlovice. Zde mě napadá, jak strážník může z auta něco poznat. Dozvídám se, že už ví, v kolik kde stojí jaké auto, kdo je doma, kdo je větrá a podobně. Podle toho pak může odhadnout, zda někdo není například na dovolené a není třeba zkontrolovat jeho obydlí.
13:30 Kontrolujeme hřbitov ve Vehlovicích, kde je vše v pořádku a míříme proto zpět na Mělník. Ve dvě hodiny končí moje směna. Hlídka jede na OŘ PČR a já domů.
V blízké době mě čeká se strážníky i noční směna. Z ní se také dozvíte podrobnosti, ale ještě dřív se podíváme na některé detaily o provozu MP Mělník. Ale o tom zase příště.
Ještě jednou děkuji strážníkům za pomoc během reportáže a slibuji, že za nějaký čas se opět vrátíme, pro změnu s noční směnou.http://soutok.blogspot.cz/2011/12/o-mp-melnik-3-dil.html
Pro Soutok připravil ve spolupráci s MP Mělník Roman Rak.
Žádné komentáře:
Okomentovat