Rychlostní silnice R10 na Mladou Boleslav, kterou od rána 14.9. blokoval nadměrný náklad, je od čtvrtečního podvečera opět volná. Obří nádrž se podařilo podtáhnout pod mýtnou branou a také i pod následujícím mostem. Náklad pak zamířil do Mělníka, kam dorazil hodinu před půlnocí.
Rychlostní silnici R10 opustil nadměrný náklad po páté hodině odpoledne. Ze Staré Boleslavi se vydal do Mělníka. Konvoj se po silnici druhé třídy posouval velmi pomalu a proto se za ním nárazově tvořily kolony.
Nejvíc komplikací nadělaly 120 tunovému kolosu dráty elektrického vedení a také větvě velkých stromů. S velkou opatrností projížděl konvoj také malými obcemi někdy doslova pár centimetrů od zdí domů.
Po celé trase policie postupně odkláněla provoz a snažila se zajistit klidnou dopravu. Přeprava obřího kotle přilákala i stovky zvědavců.
Do mělnického přístavu dorazil nadměrný náklad ve 16.9. 23. hodin. 120tunová cisterna dále pokračovala na lodi - po Labi a Severním moři do Dunaje a pak do Srbska.
I přes komplikace se náklad v Mělníce dočkal vřelého uvítáni. Občané se na něj přišli podívat napřiklad na křižovatku U Hřiště, k autobusovému nadráží či k přístavu. Během náročného manévru na autobusovém nádraží, kde si musel najet na nádraží a poté couvat a otočit se do ulice Bezručova, jen o milimetry minul semafory. Vše zvládl v pořádku a od lidí se dostalo potlesku. Další krizový moment nastal u Kauflandu. V době transportu zde probíhala rekonstrukce křižovatky. Na 2/3 povrchu byl 60cm hluboký výkop. Ten bylo nutné zarovnat. To proběhlo pouze stavební sutí a následném uválením. Přesto když náklad najel na podloží, tak se místy začal propadat. Náklad se tam nebezpečně nakláněl. Pravá strana podvozku, se na okamžik z poloviny ocitla ve vzduchu. Přesto se vše podařilo a v poklidu dojel do cíle.
Celou přepravu zajišťovala firma Rádl. Problém na R10 způsobil špatný údaj od výrobce. Ten podhodnotil nejen výšku ale také váhu nákladu.
Žádné komentáře:
Okomentovat