neděle 10. září 2023

Chcete navštěvovat stránky zájmových FBI skupin ? Od pátku se musíte všichni zaregistrovat. Martin Klihavec navštívil nejjižnější bod republiky. O víkendu se ozvaly rozhlasové podmínky.


Může se vám to zdát nepochopitelné, ale ještě je pořád plno lidí kteří nemají svůj Facebook. Důvodů je celá řada a každý je má jiné.

Já si třeba vzpomínám, že když jsem začal psát na tomto kdysi velmi sledovaném webu, tak jsem byl svým způsobem celý nesvůj. Vy nevíte, kdo to čte, a co si o tom myslí, či zda se nestanete v lepším případě obětí nějakého humoru. Jen tu a tam někdy někdo  utrousil, že cosi četl, ale to bylo většinou tak vše.

 Nebo jsem si vyslechl věty přemýšlivého člověka : ,, Člověče, to musí dát práce. To Tě musí moc bavit." Ale, pak jsem se také dostával do situace, kdy mi známý ve středu přinesl nějaké místní noviny o akci, která proběhla v sobotu, na které jsem byl, o které jsem již v sobotu v podvečer psal, dával jsem z ní fotografie i reportáž a on mi to líčil, jako úžasnou novinu.

Jindy jsem zase byl svědkem, kdy na jistém FBI probíhala jakási diskuse tuším o mělnickém tanku. Vůbec jsem nechápal, jak se může diskutovat o něčem, o čem jsem psal snad před rokem na webu článek i s fotografiemi, a co většina Mělničanů snad i zná. Byl jsem zvědavý, zda si na to někdo vzpomene a třeba přijde i nějaký odkaz. Odkaz přišel, ale na úplně jiný web. Ostatně, hodně se změnilo.

Strašně mě překvapilo, že vznikající FBI skupiny ( obvykle vznikaly snad v roce 2016)  měly v členských stanovách napsáno, že je jejich členům zakázáno propagovat nějaké odkazy pod výhružkou vyloučení ze skupin. Prostě úplný opak toho, co kdysi Soutok hlásal, když dával na svůj web různé odkazy, které mu připadaly prospěšné.

Nu, až do pátku jsem se mohl chodit dívat na různá a širší veřejnosti přístupná tematická FBI, která mi mohla vnuknout i inspiraci, a to tak, že jsem prostě přihlašovací tabulku křížkem zavřel. Diskutovat jsem samozřejmě nemohl. Od pátku již žádná nabídka zavíracího křížku není, a tak vlastně společnost Facebook udělala něco, co tu dosud nebylo. Chceš číst ? Tak se musíš přihlásit a můžeš i diskutovat.

Většina již přihlášeného národa to asi nezaregistrovala a nikde se to v médiích neprobíralo, ale přijde mi to minimálně tak, jako zajímavost. Mně tu tabulku zavřít nejde a obejít ji také ne. Ostatně, trošku mi to připomíná covidovou situaci. Chceš jet do zahraničí ? Můžeš, ale musíš se nechat očkovat :-). To se nakonec mezi mladými lidmi ukázalo, jako tehdy největší důvod k očkování. Mít klid od mediálních útočníků a smět do zahraničí.

Aktualizace 12.9. 2023 v 17 hodin : V pátek odpoledne jsem zaznamenal, že nelze zavřít přihlašovací okna do různých FBI skupin a číst si tak komentáře a články v těchto skupinách. Nyní je úterý odpoledne a vše se vrátilo do stavu před pátkem. Lze tedy opět číst dění na FBI. Že by nějaká časově omezená pokusná kampaň přimět nezaregistrované lidi k registraci do FBI ? 



Tento víkend byl sice ve znamení Dní evropského dědictví, ale asi člověk potřebuje nějakou pauzu, aby ho to zase přitáhlo. Hodně jsem vzpomínal na rok 2007, kdy jsme stáli fronty u chrámové věže, abychom se prvně podívali z jejího ochozu. Později byla věž otevřena. Podobné to bylo i s historickými sklepy v centru města v roce 2005, nebo při první cestě ke studni v roce 2008.

Tak ano, naposled jsem byl přímo v Mělníku na Dni zvoníků  v roce 2019 ...


.... a pak často přišel Liběchov ( byl dnes v televizi), ale tentokrát jsem se hlavně těšil, jak si po minulém víkendu konečně přispím a nějak už i vstřebám ty zážitky. Je zajímavé, že už zřejmě tolik člověk nepotřebuje někam cestovat, jako dříve, ale o to déle si udržuje pěkné vzpomínky na akci ve své hlavě a zážitky jsou dobrý lékař.


Když se ptám různých a dnes i de facto vždy mladších lidí, co budou o víkendu dělat, tak snad všichni někam jedou. Jeden do Ústí nad Labem, aby pak jeli na kolech podle Labe k Mělníku. Další mi doporučuje jet třeba na skvělou jízdenku PID až k Vlašimi, podívat se na Blaník, projít se kolem Sázavy atd. Vlastně jde o vzájemné inspirace.

Osobně jsem se velmi rád několikrát dozvěděl, že jsou některé mé články s cestovní tématikou inspirací poměrně známé osobnosti našeho města Martinu Klihavcovi. Ten navštívil nejjižnější bod naši republiky, který jsem si tak nějak plánoval na příští rok. Nevidím důvod, proč bychom si návštěvu našeho nejjižnějšího bodu republiky v jeho podání neměli nyní prohlédnout. Naopak mi to připadá takové až roztomilé, protože letos máte zajímavou příležitost zde na Soutoku navštívit v průběhu dvou měsíců dokonce hned tři takové podobné krajní body naši republiky.


Dalo by se tedy říci, že už Soutok navštívil všechny čtyři, ale osobně mám v plánu kromě jižního bodu navštívit znovu ten severní, který od mé návštěvy v roce 2012 prošel změnou. Naše republika má celou řadu různých podobných bodů a někde se stýkají tři státy, ale tyto čtyři body jsou považovány pochopitelně za takové nejdůležitější.





Jsou časy rozhlasu sečteny, nebo ne ? Těžko říci. Mnoho mladých lidí rádo tvrdí, že si vystačí s internetem a nemají potřebu sledovat ani televizi. Pro mě jde spíše o hračku, ale jakmile někomu ukáži takovýto rozhlasový přijímač, tak se obvykle hned každému líbí.

Vždyť dnes ani jiné rádio, než FM/DAB+ snad už v obchodě nekoupíte a mnohdy nestojí ani 1000 Kč. Toto s obrázky jsem kdysi v našem mělnickém Lídlu koupil za 750 Kč. Problém ovšem nastává ve chvíli, když řeknu zájemcům, že Český rozhlas v pásmu DAB+ má asi 17 stanic a stoprocentně ho chytíte téměř všude po celé ČR i v interiérech, ale u ostatních stanic nelze tento příjem v interiérech na pouhý teleskop rádia zaručit.


Je sice velká šance, že u oken orientovaných na Prahu budete mít i v interiéru šanci, ale záruka tu stále chybí. Na druhou stranu už i u nás proběhlo spousta všelijakých jednání a očekává se, že dosavadní počet šesti provozovatelů, z nichž pět provozuje i různé soukromé stanice a leckdy známé i z FM ( Signál rádio, Evropa 2, Frekvence 1, Beat...), se ještě rozroste a snad budou podobně tak, jako v Německu přibývat různé dokrývače, které umožní příjem v interiérech bez nutnosti i jen malých venkovních antén.

Rádio Schwarzwald ( oldies) je jednou z asi dvou až tří německých stanic, které jsou po dohodách v rámci atraktivnosti DAB+ šířeny i našim pražským provozovatelem na kanálu 7C. Více se dozvíte na ...




V posledních dnech o sobě dávají s přibývajícím podzimem podmínky opět vědět a nejlépe o tom hovoří některé články na FB diskusi digitálního rádia...


Ačkoliv dnes již mám i přenosnou směrovou anténu, tak přeci jen nemá člověk z pracovních důvodů možnost, se jenom tak rozhodnout jet ve všední den ráno někam na kopec, protože jsou zrovna podmínky. Nicméně se i mně podařilo v sobotu v podvečer ve velmi kolísavých signálech zachytit po západu slunce na pouhý teleskop multiplex z Hesenska ( 7B) a premiéru tu měl na 12D druhý celostátní německý multiplex Antenne DE z alpského vysílače Wendelstein ( 345 km). Obvykle na tomto kanále ulovíte moravský okruh Českého rozhlasu ( Javořice, Praděd), nebo vzácně braniborský Calau.


Protože se teploty ještě blíží tropické třicítce, tak jsem si dovolil přepnout i na FM, kdy se díky případné vrstvě Es dají zachytit někdy vzácně až velmi vzdálené vysílače, ale to se nekonalo. Nicméně mě potěšilo čisté vysílání 300 km vzdáleného rádia Salzburg ( radio S) dokonce ve stereu, kam jsem si nepříliš úspěšně psal loni o QSL lístek. Po letní zkušenosti s Chorvatskem jsem zkusil nabídnout redakci rádia zaslání elektronického QSL, tak snad budu úspěšnější, než loni.

To je tedy z víkendu vše a příští víkend už už hostí Mělník vinobraní. Podle ohlasů často slyším od mnohem mladších lidí, že jim program nějak nic moc neříká, ale to už nechám na těch, kteří o programu rozhodují, a na těch, kteří se tam chystají. Je to samozřejmě hlavně pro mladé.

Pohodový vstup do druhého zářiového týdne.


Žádné komentáře:

Okomentovat