sobota 23. listopadu 2019

I v našem okolí jsou někdy zajímavé akce a člověk o nich ani neví. Seznamte se se Soutokem - Spolkem historické techniky a podívejte se, jaká krásná akce se konala na Labi u Vlíněvsi. Pravidelná akce u Poděbrad.


Přátelé, život to jsou někdy neskutečné náhody. Dnes dopoledne koukám do statistik a někdo tam četl článek ,, Víte, kde je Labe v Čechách  nejširší ? "...

http://soutok.blogspot.com/2016/02/vite-kde-je-labe-v-cechach-nejsirsi.html

Napadlo mě se podívat, jak jsem to napsal, protože se člověk občas ohlíží a  leckdy vidí, že se něco dalo napsat třeba i lépe apod. V článku se také hodně píše o nedaleké obci Dolní Beřkovice, která se s kostelem ve Vlíněvsi  občas dostane do širšího povědomí při akci Dny evropského dědictví ( DED).

Nevím už, co mě k tomu vedlo, ale klikl jsem na oficiální web obce, na fotogalerii a nestačil jsem se divit. Podívejte se, co se třeba v roce 2016 konalo jenom 5 km od našeho Mělníka....

Musíte nejprve tedy na oficiálních stránkách Dolních Beřkovic vybrat podsložku obec, a pak fotogalerii. Já vás tam pošlu přímo ...

https://www.dolniberkovice.cz/fotogalerie/labe-2016-4145740-3161.4145740.11

Také na to koukáte, jako to tele na nová vrata ? Taková paráda, která mi připomněla ( Mimochodem, třeba někdo toto užije: https://www.pravopisne.cz/2010/10/pripomnel-x-pripomel/ ) mé mládí :-) a člověk o tom ani neví. Taková parádní akce.

https://www.dolniberkovice.cz/fotogalerie/labe-2016-4145740-3161.4145740.11

Mohl bych tu dát obrázek z akce a tvrdit, že jsem to vyfotil, protože jsem tam byl ( stál jsem za fotografem :-)), nebo mi to poslal kamarád, ale neměl bych radost ze lži a obrázky jsou někdy velmi problematickým téma pro svá autorská práva, což se zřejmě občas porušuje a asi to občas ani jinak nejde. Navíc si ho někdy můžete i vyrobit z filmu, či z reportáže a je toho už tolik, že to někdy ani nestojí za řeč. V mnoha případech ani nemají originální valnou cenu a mohl je vyfotit kdokoliv a kdekoliv.



Nevím, jak je to možné, ale zatímco vojenská cvičení byla na vojně ( Základní vojenská dvouletá služba) povinná, tak na plavby se jezdilo z útvaru tak nějak dobrovolně a asi byla účast početně omezená, čímž jsem tomu unikal. Řekněte sami : ,, Má  cenu riskovat a někde se utopit ( občas se to prý někde zejména u tankistů stávalo), nebo nasluhovat případnou dezerci z Vlíněvsi domů, ke které by to jistě svádělo, když byla v kasínu pohoda i kino :-)?

A tak se nedivte, že tyto fotky na mě tak zapůsobily :-). Škoda, že není akce periodická, jako u nás oslavy osvobození a byla jen u příležitosti nějakého výročí. Našel jsem si však na jedné fotce nápis  Soutok - Spolek historické techniky  a sídlo Velký Osek.

To přece není vůbec daleko a na levnou PIDku jste tam eins zwei . Pokud snad někdo neví, kde to je, tak jde o rychlíkovou stanici hned za lázeňským městem Poděbrady. A proč tam vlastně jet ? Mají tam totiž každý rok na jaře akci s názvem Den s historickou technikou.

Tady to stačí na duben pohlídat:  http://www.spht.cz/?q=node/19

....a zde je ochutnávka z minulých ročníků.  http://www.spht.cz/?q=node/2

Tedy, koukám že se to ani vojenské techniky nějak netýká, ale akce dobrá. Když však koukáte na pátračku po  FB .


...., tak sice objevíte nějaké snímky s vojenskou technikou a řečmi o květnu, ale moudří z toho asi nebudete. Najít nějakou akci s vojenskou technikou v těchto místech bude asi oříšek, ale ....

..... podívejte se, jaký už tady zase máme dlouhý článek bez obrázků. Vše souvisí se vším. A proč toto téma ? Sám jsem byl svědkem nářku mnoha lidí, že vůbec letos na jaře nevěděli, že je pod Mělníkem nějaká loď Beskydy s výstavou o budování vodních cest u nás. Měl jsem tehdy štěstí, že koukám občas na webu na loď Rio 2, kde to kdosi napsal na poslední chvíli v komentáři.

Ještě připomínám všem fanouškům zpěváka Freddie Mercuryho, který má zítra výročí umrtí, že jsem mu věnoval několik řádek ve včerejším článku, včetně odkazů na články, kdy jsem se do toho takříkajíc opřel, nebo se spíše trošku rozjel :-). Jak jen bude čas, tak se zase zkusím podívat, jak to vypadá s mělnickou Billou a jest-li se zase něco změnilo na cyklostezce.

Na netu se nedočtete vůbec nic a na vyhledávací dotaz Billa Mělník uvidíte na titulní stránce pěkně starý novinářský článek.

 Hezký víkend !

Žádné komentáře:

Okomentovat