sobota 25. dubna 2020

Integraci veřejné dopravy na Kokořínsku lze nejdříve předpokládat během letních prázdnin. Firma Šnajdr zahájila rekonstrukci autobusového nádraží v Mělníku.


Na Mělníku je v současnosti několik míst, kam se upírá pohled veřejnosti. Jedním z nich je současné autobusové nádraží, které nejen, že čeká právě začínající rekonstrukce, ale během brzké doby dojde i k velkým změnám v jízdních řádech  na základě dalšího rozšiřování Pražské integrované dopravy PID.

Je totiž pravdou, že Mělník má dnes sice  celou řadu linek již integrovanou do PID, zvlášť pokud jde o oblast Kralupska, autobusy mezi Prahou a Štětím, směr na Starou i Mladou Boleslav, na Roudnicko, linky mezi obcí Dobřeň a Byšice ( 474 a 747), železniční dopravu, ale stále to není v okrese všechno.


Soutok dnes zajímalo, jak se vyvíjí dále cyklostezka v Mělníku, jak pokračuje práce na mostech přes říčku Pšovku a nemohl samozřejmě i vynechat autobusové nádraží, kde se schyluje k rekonstrukci, kterou podle všeho bude provádět firma Šnajdr. Jak se dočítáme v diskusích, tak firma zde již v minulosti pracovala.

Přiznám se vám, že na tu kompletní integraci do PID již velmi velmi dlouho čekám. Důvod ? Podívejte se, jak velkým téma autobusová nádraží v Mělníku jsou. Celá léta se o nich celkem nic veřejně nepsalo. Pak přišel rok 2011 a můj seriál o dopravě na Mělníku a pod ním zde na Soutoku  ....

http://soutok.blogspot.com/2011/11/povidani-o-doprave-na-melniku-i-pod-nim.html

Trvalo však ještě několik let, než se mi podařilo po určité domluvě s Martinem Klihavcem dostat takový souhrnný článek ze seriálu o starém autobusáku ve Fibichově ulici a v ulici 28. října do měsíčníku Mělnická radnice. Bylo by to povídání o autobusovém nádraží na delší dobu, ale v novinách i časopisech mívá autor mnohdy omezený prostor.

Již tehdy se ukázalo, že téma je třeba vidět ve dvou rovinách zájmu, jak tomu v mnoha oborech ostatně bývá. Jedna věc je ta, kde jak vypadala na starém autobusáku ta či ona budova, co v ní bylo, jaké služby poskytovala a druhá věc je ta, kam která ta linka jezdila.

A je celkem přirozené, že mě desetiletého kluka, který měl rád autobusy, dostal jednou k Vánocům dokonce jízdní řády všech 10 krajů v Československu, tak mě více zajímalo, kam že jezdí všechny ty linky, než ty budovy a služby.

 To přicházelo až s věkem, když tu se člověk stravoval, tam skočil na pivko, tam zase na tanec, nebo jenom tak posedět, a stále jsem nevěděl, že také jednou budu nějak více fotografovat, nebo dokonce v barvě a digitálně.


Ta druhá rovina zájmu, se zase naopak týče těch budov, tomu k čemu sloužily. Tady byla dobrá parketa pro historiky, kteří se tímto zabývají, ale oni někdy zase nedisponují dobovými fotografiemi, nebo je téma až tolik nezaujme. Navíc je ve městě celá řada objektů s pořádnou historií a ten historik je vlastně schopný napsat datum výstavby, popsat budovy stavebním slohem, kdy byly postaveny, co v nich bylo a tím to končí.

Je vlastně určitým štěstím pro toto město, že tu máme dlouholetého fotografa, který relativně nedávno vystoupil ze stínu největšího regionálního historika nedávné současnosti a pustil se do osvěty. On totiž může to trochu suché povídání okořenit dobovou fotografií a dá téma úplně jiný rozměr. Kdyby se nepustil do osvěty, tak o té době můžeme jen snít.

A byl jsem dnes velmi překvapený, kolik že tu máme vlastně fotografií současného autobusového nádraží z doby jeho počátků. Díky moc, za ty krásné fotky ! Člověk fakt neví, co všechno zažije a čeho se ještě dočká :-).

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204292752424988&set=oa.1831088317117199&type=3&theater&ifg=1


Nicméně, mě vždy zajímaly jízdní řády, a tak nyní vlastně mohu odpovědět na to, co jsem napsal v úvodu. Již se těším, jak budeme mít plánek nových stanovišť, odjezdových stání, a já se zase po dlouhé době podívám, jak to kam a přes co jezdí :-). Vždyť je to i u určitá možnost docela pohodlného a někdy i výhodného způsobu cestování.

Dovolil jsem si ze stránek PID přinést takový souhrn toho nejpodstatnějšího, co nás asi brzy čeká.
Ještě více informací, se pak dočtete na ....

https://pid.cz/integrace-verejne-dopravy-kokorinsku/



.... To nejpodstatnější je tedy zde níže a pokusím se i zaznamenat termín populárního Autobusového dne v Letňanech, který již Soutok 2x navštívil a jsou tu články. Termín byl posunutý z dubna na květen, ale je možné, že bude kvůli kovidu 19 bez náhrady zrušený.

Stavbu budu samozřejmě rád občas sledovat a jistě budou nějaké průběžné fotografie z rekonstrukce, pokud člověk nebude na výletech, nebo v práci :-).

http://soutok.blogspot.com/2016/09/soucasti-melnickeho-vinobrani-2016-byl.html

http://soutok.blogspot.com/2017/04/autobusovy-den-pid-v-letnanech.html

http://soutok.blogspot.com/2018/04/v-letnanech-se-konal-2-autobusovy-den.html



Oblast Liběchov – Kokořín

V této oblasti jsou zavedeny 3 nové linky PID – 691, 692 a 694 a dále je rozšířen provoz na již stávající lince PID 474. Na linku 474 budou převedeny stávající neintegrované spoje v relaci Mělník – Kokořín – Dobřeň, tzn. že dojde ke zpravidelnění spojů a odstranění nutnosti přestupů v zastávce Kokořín pro cesty Mělník – Dobřeň. K rozšíření provozu dochází také o víkendech a to celoročně.
Linka 691 zajistí obsluhu obcí Vidim, Tupadly a Želízy a linka 692 zajistí obsluhu obcí Šemanovice, Sítné, Dolní Zimoř a Želízy. Část spojů obou linek je vedena přímo do Mělníka (především školní spoje) a část pouze do Liběchova s garantovaným přestupem na linku 369, která zajišťuje spojení přímo do centra Mělníka a také do Prahy.
Linka 692 je na opačné straně v Kokoříně navázána na linku 474, tudíž je možné se z oblasti Šemanovic do Mělníka dostat dvěma způsoby (přes Kokořín nebo přes Liběchov). Provoz linky 692 společně zajišťují dopravci ČSAD Střední Čechy a Kokořínský SOK. Provoz linek 474 a 691 zajišťuje dopravce ČSAD Střední Čechy.
Linka 694 zajišťuje spojení Kokořín – Vysoká – Dolní Zimoř – Liběchov a provozuje jí dopravce Kokořínský SOK. Na lince 694 jsou zavedeny nové spoje v dopoledním sedle pracovních dnů.
Kokořínským údolím je vedena linka 695, na jejímž provozu se podílejí oba již zmínění dopravci. Na lince je rozšířen provoz zejména v letním období z důvodu turistického potenciálu. Víkendové spoje budou nově v provozu od dubna do října. Linka je vedena v trase Mělník – (Lhotka) – Kokořínský Důl – (Kokořín) – Vojtěchov – Mšeno. Přes Lhotku je veden pouze 1 pár spojů pro zajištění spojení pro školáky a to vzhledem k dostatečné obsluze této oblasti železniční dopravou.

 Oblast Mšena
Oblast Mšena je v současné době jen částečně zaintegrována a to železnicí a autobusovou linkou 668 v trase Všetaty – Byšice – Mělnické Vtelno – (Kadlín) – Mšeno. Provoz na této lince bude rozšířen o školní spoje dopravce Kokořínský SOK v relaci Chorušice – Mšeno. Varianta spojů do Kadlína bude z důvodu minimálního využití cestujícími z této linky odstraněna, všechny spoje budou vedeny z/do Mšena a to oběma variantami jak přes Velký Újezd, tak přes Stránku.
Zavedena je nová významná linka 696 v trase Mělník – Střemy – Nebužely – (Řepín / Kanina – Mšeno). Součástí této linky jsou spoje v relacích Mělník – Mšeno, Mělník – Řepín i školní spoje Mšeno – Řepín. Časové polohy spojů jsou koordinovány se souběžnou železnicí tak, aby nedocházelo k souběhům spojů, avšak jsou nadále zajištěny školní časy. Na lince je tak zaveden intervalový provoz a obslužnost je rozšířena během celého dne. Dopravcem bude především ČSAD Střední Čechy, avšak část spojů zajistí Kokořínský SOK. Na lince je zaveden provoz letních víkendových spojů v trase Mělník – Řepín.
V oblasti Mšena jsou dále zavedeny linky 689, 690, 693 a 697. Tyto linky zajišťují především školní spojení z/do Mšena, ale také navazující spojení na linky do Mělníka.
Linka 689 zajistí zcela nové spojení Mšeno – Blatce – Dubá – (Doksy). Kromě stávajících školních spojů v relace Mšeno – Blatce budou v provozu nově 3 páry spojů v pracovní dny v trase Mšeno – Dubá, které budou časově navázány na spoje z/do České Lípy (po integraci linky 400). Součástí linky 689 jsou také letní víkendové spoje v trase Mšeno – Doksy, jejichž provoz bude rozšířen na období duben – říjen. V letních měsících je část víkendových spojů vedena kolem hradu Houska. Tyto spoje navíc navazují v Doksech na osobní vlaky z/do České Lípy. Sezónní víkendové spoje navíc ve Mšeně navazují na Kokořínský rychlík.
Linka 690 zajistí spojení Mšeno – Stránka – Kadlín. Linka 693 je vedena v trase Mšeno – Lobeč – Nosálov – (Doubravice – Katusice) a linka 697 v trase Hradsko – Mšeno – Vrátno – Ostrý. Tyto tři linky jsou provozovány především dopravcem Kokořínský SOK. Na lince 693 jsou zavedeny dva víkendové spoje, které zajistí ČSAD Střední Čechy


Žádné komentáře:

Okomentovat