pondělí 13. dubna 2020

Křehká elektronika. Všechno visí na vlásku a stejně tak i život různých webů. Web o našem městě Mělníku, který vypovídá o dění v letech 1990 - 2010 a speciálně historické době akcí let 2006-2010 dostal první šrám.



Každý jsme si někdy pořídili z nějakého důvodu počítač a  vzápětí jsme pochopili, že jeho hodnota bez internetového připojení je zlomková. K prvním stránkám, které jsem na začátku tisíciletí počal vyhledávat patřily stránky týkající se nějakým způsobem našeho města.

Samozřejmě jsem objevil známé oficiální stránky města Mělníka, a pak jako zázrakem stránky, které mě možná ovlivnily. Protože je to již 20 let a stránky tu byly jen několik let, tak si pouze pamatuji, že v jejich názvu bylo slovo Mělník a za ním číslice 2000. O jeho autorovi jsem se kdysi něco dozvěděl, ale čas mi vymazal z paměti i jeho jméno.


Existuje sice dnes podobná, nebo dokonce stejná webová adresa, ale ta už je úplně o něčem jiném.

https://www.melnik2000.cz/   Na tomto webu, se její autor pokoušel návštěvníkům představit život na Mělníku i jeho historii a velkým bonusem byla později jakási virtuální procházka po městě. Stránky žily několik let, ale první dekádu nového století již nepřežily.


Tehdy jsem také objevil nějaký komunikační web v Neratovicích, který předcházel dodnes ještě lepším existujícím webovým stránkám .... http://melnicek.cz/

Pochopitelně, že mě jako občana Mělníka začal zajímat  Mělníček.cz , který je takovým dílem duelu Petra Raista Šťastného a Kajíka, pokud se nepletu. V každém případě se jedná o Team Mělníček, kde se každý diskutující automaticky stává členem týmu.

Věřte tomu nebo ne, ale dnes jsem zjistil, že již uteklo od této chvíle 13 let a 51 měsíců. Jinými slovy je Mělníčku nějakých 15 let, ale to by přesně věděl Petr.



Psal jsem dnes takový článek, a když jsem jej dopsal, tak jsem později zjistil, že jsem sám sebe uvedl na jedné fotografii do pěkného omylu. Mezitím jej však přečetlo dost lidí. Člověk se však má umět zasmát i sám sobě a nejednou mi dal život za pravdu, že kdyby člověk nedělal občas neuvěřitelné překlepy, tak by se v životě tolik nezasmál.

Udělal jsem tedy aktualizaci článku a  najednou jsem propadl iluzi, že ten článek mohu ještě vylepšit. Na snímku je totiž chatka vedle starých lázní, která byla v roce 2002 téměř celá zaplavena. Nebylo nic snadnějšího, než zajít na svůj první web z let 2007 - 2011, kde je mimo jiné celá kapitola věnována i s obrázky největším povodním z roku 2002 v našem městě.


Zrovna nedávno jsem zjistil, že správci a elektronika jsou nevyzpytatelní stejně tak, jako celá politika. Zmizelo mi počítadlo návštěv ( nějaká zrušená aktivita podpory) a já si uvědomil, že jednoho dne mohou zmizet i tyto stránky, na kterých jsem se snažil propagovat, jako místní rodák naše město.

 Však tu žiji již přes půl století, a když nepočítám tři roky v Pegasu a diskuse na Mělníčku, tak se vlastně té blogerské autorské webové činnosti věnuji již neuvěřitelných 13 let. Stránky o Mělníku jsem sice aktivně tvořil v letech 2007 - 2011, ale i dnes 9 let od poslední aktualizace zaznamenávají obrazem i slovem akce té doby a proměny města.

Pochopitelně, že si jich vážím, protože jsou za nimi hodiny a hodiny práce volného času a vypovídající hodnotou slouží všem. Vlastně je to téměř přesná historie nejdůležitějších událostí ve městě ve zmíněných čtyřech letech. Navíc tvoří svá díla v každém oboru každý autor s tím nejlepším svědomím.



Vím, že to zní divně a snad to může i někoho uvádět do rozpaků, ale pravda je taková, že pokud si tady na ně neudělám sám reklamu zde na Soutoku, tak to nikdo neudělá.

Proto mi dovolte, abych zájemcům nabídl opět po delší době tyto stránky, jejichž život visí celá léta na vlásku stejně tak, jako všech stránek na netu. Navíc jsem vždy říkal a psal, že věci potřebují reklamu, aby přinesly užitek, výběr, znalosti i zábavu co největšímu počtu lidí , když jsou již vytvořeny.

http://mujmelnik.webzdarma.cz/

Děkuji za pochopení.


Žádné komentáře:

Okomentovat