sobota 10. června 2017

Velká obrazová galerie především z oslav ve Mšeně. Navštívíme v ní i Mělnický Vrkoč, projedeme se párou a pozdravíme se se starostou Mšena.


 Máte toho aspoň někdy po pěti pracovních dnech dost ? Honíte v sobotu dopoledne nákupy ?
Pak vězte, že to všechno byly důvody, proč jsem začal užívat společenské akce dalšího červnového víkendu, až dnes v poledne. Na Mělnický Vrkoč mi zbývalo nějakých 15 minut, ale stálo to za to.


Měl jsem vlastně jakési štěstí, protože jsem potkával samé veselé lidi v krojích, kteří byli velmi ochotní zapózovat, což se ukázalo, jako nesmírně důležité.


Tak to jsou potom záběry, když přeje počasí a lidé se vám na pět metrů usmívají do foťáku :-). Protože jsem se kdysi také učil hrát na klarinet, tak má pro mě fotka i další kouzlo.


V části náměstí snad probíhaly ještě pravidelné sobotní farmářské trhy.


Aspoň pro zachycení atmosféry jsem si ještě vybral posezení, kde převládali učinkující ...


.... a trošku jsem zamířil mezi stánky. Byla totiž programová pauza. Pak už jsem musel na vlak, který odjížděl ve 13 hodin do Mšena.


Velký bejček ( lokomotiva řady 423) http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003591-Parni-lokomotivy-na-nasich-kolejich-rada-4230/ je typickou lokomotivou mšenské lokálky. Již několik sezon k nám přijíždí tato lokomotiva na místní oslavné akce výlučně z depa v Jaroměři. Prvně zde byla současně s lokomotivou řady 210 v roce 1997 na oslavách ,, 100 let trati Mělník-Mšeno-Dolní Cetno", pak se vrátila za 10 let, a v posledních letech je tu téměř každý rok, stejně tak, jako oslavné akce.


Mělnický perón krátce po 13 hodině.


Fotografové vlaků si někdy vozí do terénu i schůdky.


Za Mělnickou Vruticí.
 Bylo tak trochu vidět, že je již odpoledne a podepsalo se to občas někde na návštěvnosti. Zatímco loni v dubnu dopoledne přišla k železničnímu přejezdu v Mělnické Vrutici ( ten na Hostín) pozdravit vlak početná asi 15 členná skupina lidí od Jelenic a z Malého Újezda, tak nyní tu byl přesně u přejezdu jeden člověk a další fotograf asi o 50 metrů dále. Slabší to bylo také v obci Lhotka. Nejvíce diváků přitáhla kromě Mělníka také Kanina, Nebužely a Lhotka nádraží.


Troška fotek pro efekt :-).


Vlastní jízda je opravdovým zážitkem. Každý nadšenec vám samozřejmě řekne, že cítit štiplavý dým ve tváři a třeba i sedět v překvapivě útulných dřevěných lavicích je prostě poezie, ale fakt je, že tato lokálka je dnes opravdu svižná a vůbec necítíte otřesy ( drncání), jako kdysi před rekonstrukcí. Dnes je po trati zkrátka příjemné svezení.


Vrátenská hora, mšenská pyramida, nebo stolová hora ( skládka), Bezděz a kostel ve Mšeně. To jsou krásné pohledy k severu, zatímco za vámi se terén pozvolna svažuje do středu Čech a znalec identifikuje podle továrních komínů a kostelů různá sídla.


Kousek za Kaninou. Oblíbené místo fotografů pro velký oblouk, který tu trať tvoří.


Zhruba ve 14 hodin dojel vlak do Mšena, ale tentokrát tu žádné automobily veteráni nebyly. Průjezd veteránů z Lobče městem nám unikl asi o 20 minut.


Parádní autobus Škoda RTO zřejmě provozoval jakousi linku mezi Mšenem a Lobčí, kde byl dnes 16.sraz autoveteránů a anglických sportovních vozů. Dnes jsem tedy Lobeč oželel, což bylo dáno i tím, že podobná akce proběhla vlastně před týdnem v mělnickém kempu. Jen doufám, že jsem nepřišel o bugatku, která podle všeho na 15. srazu nechyběla.Ta se prý loni dostala na listinu přihlášených vozů až na poslední chvíli, jak jsem se dočetl.


Samé důležité budovy a krásná příjezdová silnice od Mladé Boleslavi. Nedávno splněný sen mnoha místních obyvatel.


Jeden automobil veterán bylo možné obdivovat přímo na náměstí.


Centrem slavností byl prostor mezi radnicí a restaurací U Zlatého lva. Část prostor byla vyhrazena výrobkům z proutí.


Pohled k hlavní tribuně.


Výrobky z proutí vždy potěší.


Nechyběly tu samozřejmě různé stánky. Zde malá navštívenka z Želvího doupěte ( známé knihkupectví a antikvariát v Mělníku).

Přijel jsem zrovna v době, kdy měli vystoupení ti nejmenší ..


... a podařilo se mi vyfotit mažoretky při jakémsi společném fotografování. Pak jsem již vyrazil na opravdu dobré pivo Bernard 11 z pivovaru Humpolec.


Nechyběli tu ani řemeslníci ...


... a neodolal jsem ani krásnému vodnímu prvku, který zdobí zdejší náměstí.


Jaký orchestr se tu zrovna připravoval na vystoupení ? To vám ani nepovím ...


....ale další okamžiky patřily hlavně mažoretkám ...




.... a taneční skupině Ambrosia http://ambrosia-tanec.cz/ , která bývá častým hostem i u nás na Mělníku.



V jakémsi dvoře jsem objevil i tuto výstavu motocyklů místního veterán klubu  http://www.jawaczveteran.cz/
a řadu krásných vystavených trofejí.





Ambrosia v akci.

Na požádání mi zapózoval i možná trochu překvapený mšenský starosta Martin Mach, který si mezi širokou veřejností udělal jméno především úspěšným vedením boje za ,, mšenskou lokálku". I dnes byl velmi aktivní. Nejprve pozoroval na vlakovém nádraží, kolik lidí přijelo z Mělníka parní lokomotivou a později ho bylo možné spatřit často mezi radnicí a dějištěm oslav.

Daly by se samozřejmě zmínit další význačné kulturní mšenské osobnosti i sbory a slyšel jsem chválu na program od těch, co přijeli již dopoledne, ale to nechám novinám a zůstanu jen u těch fotek. Vždyť jsem tam dlouho nepobyl. Počasí vyšlo na jedničku, a jak jsem již napsal, tak pivo chutnalo také.


A čím to celé zakončit ? Mšeno je považováno za město motorismu a pohled na krásné staré pionýry je tu docela na místě :-). Poděkování si zaslouží všichni. Bez organizátorů by nebyla akce stejně tak, jako bez pořadatelů i učinkujících. A bez diváků a pěkného počasí by to nebyla akce bohužel úspěšná. Díky tedy všem, kteří tu byli!


Na závěr jsem opět neodolal zvěčnit místní krásnou školu, jejíž věžička dnes sloužila veřejnosti i jako rozhledna ...


... a dáme si miloučkou nutrii, jako symbol návratu do Mělníka. Hezký zbytek soboty a pěknou neděli !

Žádné komentáře:

Okomentovat