středa 22. ledna 2020

Takto krásně polehávala mlha pod Mělníkem včera i dnes ráno.


Když se v neděli navečer objevila předpověď pana Hepburna, tak fandové pásma FM ( VKV) a DAB+ , kteří se baví záchytem vzdálených zahraničních vysílačů jásali. Zdálo se, že by se mohlo někomu podařit zachytit vysílač v Belgii, nebo v Nizozemí, jako se to před třemi měsíci povedlo jednomu z nás.

Což o to, mlha byla, mrzlo, ale předpověď absolutně nevyšla. Druhý den jsem četl článek na stránkách digitálního rozhlasu o tom, jaké to bylo obrovské zklamání a já se musel sám pro sebe smát. On chce mít leckdo na tu svoji zálibu klid, a jezdí v mlze někam na kopce, ale mělnické vyhlídky nabízejí neuvěřitelné množství zážitků, jste u nich celkem brzy, ať se daří nebo ne, a tak ani zklamání nemůže být velké.

Když se tu pánové nesetkáte s kamarády, ani se zvědavci, ani s tuzemskými turisty, ani se zahraničními turisty, tak můžete dokonce potkat zprvu udivenou bytost, která udiví i vás a věřte, že to rádio, kde stejně zrovna nechytáte to co chcete, že ho nakonec časem odložíte :-). Pak že nejsou divoženky :-).


Mám teď v těch dnech trochu zmatek, ale když jsem viděl, jak se ta mlha koulí kolem, tak jsem zkrátka neodolal a fotil i tu pohádku kolem nás, která je tu teď velmi často. Můžete ji mnohdy vidět i vy, pokud neskončíte svoji pouť na náměstí a nebudete si říkat : ,, Co bych tam teď asi za zámkem viděl ?"

Tak jistě, ani já nevím, co tam na mě čeká, ale hobby mě donutilo. Neodolal jsem a několik záběrů jsem nafotil.






A kvůli tomu sem leckdy člověk jde. Jen by tam chtěl mít něco exotičtějšího. To se ovšem stává málokdy, že přijde něco ze Švýcarska, nebo dokonce z Dánska apod.  Když jde o premiéru nějaké dálky, tak je to velká radost, ale později již spíše technické konstatování. Vše záleží na tom, jak se signál vyslaný vysílačem v atmosféře odráží a kam dopadne.



Bylo by krásné chytit Chorvatsko, které se na kanále 9C daří poměrně častěji úspěšně kolegům na Moravě, ale jednak směrovou anténu nemám, a když to vypadá i tak bez ní nadějně, tak je tu prostě ze dna Bavorska Augsburg.

Na druhou stranu někdy opravdu přijde překvapení a na 7D se vám místo očekaváného nápisu Niederbayern zobrazí švýcarský nápis muxu. To je jeden příklad za všechny.


Toto už jsou snímky z dnešního rána. Vůbec jsem nevěděl, zda je mám fotit, protože už jsem byl u cíle a šel jsem za jiným účelem ( navíc jsem je fotil o Vánocích), ale tolik se mi to líbilo, až jsem si řekl, že to je jedno a navíc je to zpestření.



Rozloučím se snímkem, kterým rád prezentuji mezi příznivci stejného hobby fakt, že tady žiji, že je tu krásně za každého počasí a na rozdíl od mnohých nadšenců s množstvím techniky dokáže i tato krabička ulovit pěkné dálky, stejně tak, jako kdysi rádio v mém mobilním telefonu.


Mimochodem, úlovek na tomto snímku je od nás vzdálený 492 km. Vysílač leží jen nedaleko německého města Offenburg v Bádensku, nebo spíše známějšího francouzského Štrásburku a jmenuje se Hornisgrinde ( 1163 m.n.m.)

https://mapy.cz/zakladni?x=8.2021233&y=48.6057448&z=11&source=osm&id=6306640

Mějte se pěkně a snažte se i v mlze najít nějaké pozitivum :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat