neděle 4. prosince 2022

Co přináší článek prvního prosincového víkendu ? Podíváme se na podivná kontejnerová stání na Pivovaře, na QSL lístky z Hamburku. Seznámíme se s cenou benzínu a potěšíme oko vánoční výzdobou.

 


Milí čtenáři Soutoku,  bilance tohoto víkendu ohledně počtu článků bude slabá a není to jenom tím, že je opravdu nemastné počasí, krátký den, a člověk slunce prostě k životu potřebuje .Ne snad, že by se i tak nenašel nápad na článek a v archívu je fotek z minulosti dost , ale nebyl ani čas.

Zkrátka se to někdy vydaří i v interiéru, když je fajn parta, a pak to třeba ještě pokračuje v nějakém podobném duchu a najednou je neděle odpoledne.


Na tento pátek budu z několika důvodů vzpomínat rád. Nechal jsem se například ve středu inspirovat moderátorem diskusního fóra digitálního vysílání rozhlasu Lukášem Polákem ....



..... a položil jsem si otázku: ,, Proč bych se vlastně také já neměl pokusit o QSL lístek z Dolního Saska ?" Vždyť už mi ho poslali asi v roce 2005 z Bavorska ještě za příjem v FM, letos někdy na jaře z Bádenska- Württemberska již za dálkový příjem na pásmu DAB+ a mít i Dolní Sasko na  ,, rádiovém pohledu" není vůbec před koncem roku špatný suvenýr. Konečně jsem se tak trošku vrátil do mládí, kdy si člověk měnil se zahraničím pohledy :-).


Abych vše pojistil, tak jsem ve čtvrtek ještě písnul na nějaký jiný e-mail, a pak jsem spíše žertoval, že by to byla docela legrace, kdybych už v pátek něco dostal.

Je to až k nevíře, ale ono se to opravdu stalo. Milý dárek. Sice jsem nedostal obálku, kde by byla i propiska s logem NDR, ale zase mi přišly tři pohledy, kterým se říká QSL lístky.


Jak k tomu člověk přijde ? Vzpomněl jsem si, že jsem byl nedávno s kamarádem od hobby v Polsku, kde jsem i já na to malé rádio za 500 Kč z  mělnického Lídlu se 17 cm dlouhým teleskopem zachytil přímo Hamburg ( 522 km). To Meklenbursko - Pomořansko už jsem v mlhách chytil i na Mělníku, ale přímo Hamburk tedy ne.

Nu, a pak to tam pošlete i s fotografiemi z akce .....


..... a čekáte. zda se něco stane.


Vypadá to, že německé spolkové země zatím posílají, ale totéž bohužel nemohu říci o jiných státech. Chce to jedině pořád zkoušet.

Vím ale, že nejste všichni nadšenci do dálkového příjmu rozhlasu, ani já nechtěl být celý víkend jen v interiérech, a tak jsem aspoň vyrazil na závěr krátkého dne do ulic.


Podívejte se, jaký pěkný nápad napadl lidi žijící v jednom z panelových domů. Jenže Mělník, to nejsou jen krásné nápady, ale někdy žasnete.

Stačí si třeba vzpomenout, jak se docela vážně uvažovalo o tom, že by se mohla Smetanova ulice propojit silnicí s Vodárenskou ulicí a někde nad gymnáziem by se udělalo parkoviště pro auta. Autor nápadu se zřejmě nechal inspirovat tím, že v časech 70. let vedla z Vodárenské ulice skutečně pěšinka do krásných zahrádek nad dnešním gymnáziem a ústila do pěšinky vedoucí potažmo od pošty dolů k dnešní mateřské školce.

Pak tu byl experiment se světly napájenými sluneční baterií v ulici Na Podhoří, který končil tím, že došlo k výměně lamp a opět tradičním rozvodům v zemi. Pro severní svah města je takové rozhodnutí trošku zvláštní, ale někdo chtěl  asi výhodnou nabídku vyzkoušet. 


Další nápad se měl zrodit ve svahu pod pomníkem česko- polského přátelství., kde uvažovala jistá skupina park.


Mnozí lidé se nápadu spíše obávají, protože je tu spíše taková přírodní oáza zeleně, která je například přirozeným domovem  ptactva a lídlovské dětské hřiště jen dokládá, že občas nepatří vůbec jen matkám s malými dětmi.


Posledním hitem sídliště Pivovar, se stala rekonstrukce kontejnerových stání, která byla  kdysi menší a krytá. Lidé se neustále ptají : ,, A to je celé ? To jako fakt nebude mít žádnou střechu, jo ? No, to je opičárna."

Procházím různá sídliště v Mělníku a kontejnerová stání vypadají téměř všude tragicky. Všude je plno aut a popeláři mají problém nejen s bezpečnou obsluhou, ale i s manipulací. Zde to vypadá, jako snaha vyhovět manipulaci s kontejnery, což dokládá zvětšený prostor, ale zdá se, že autor myšlenky zcela podceňuje vliv větru i fakt, že přeplněné kontejnery občas bývají i otevřené, pravidelně prohledávány jistými skupinami obyvatel a vítr není ani přítelem dnešního člověka, který odnáší mnohem větší počet nádob s rozličným obsahem.

Škoda, že jsou některé fotografie odjinud, jako házení hrachu na zeď. Zrovna tento odkaz si pamatuji názvem a ukázku najdete na jeho konci. .....



Na závěr tu mám několik obrázků, které nám připomínají období, na které se leckdo těší. Abych nezapomněl, tak ještě slovem o benzínu. Nevypadá to před svátky špatně. Natural na Shellce za 47.90 Kč a naproti tradičně o dvě koruny levnější. Jinak je ale i možnost, se svézt o svátcích ještě relativně levně na regionální jízdenky, než se bude zase zdražovat.

Pohodový vstup do dalšího týdne a dětem zítra večer hezkého Mikuláše !







Žádné komentáře:

Okomentovat