čtvrtek 22. prosince 2022

Sníh dnes již definitivně opustil naše město a přesto si jej můžete připomenout na nedávných a ještě nepublikovaných snímcích z toku říčky Pšovky. Vánoční přání.

 


Milí čtenáři, nedávno jsem tu publikoval článek, ve kterém jsem se pokoušel přinést i nějaké zasněžené fotografie od říčky Pšovky. Vždyť není třeba hledat romantické záběry vyloženě jen v centru města. Jenže mi tehdy vypověděl fotoaparát v mobilu službu a článek byl o několik fotografií významně ochuzený.

Naštěstí není zmíněné místo nijak daleko a sníh ležel na Mělníku i v pondělí pozdě odpoledne, když jsem dostal nápad si nakoupit předem jízdenky PID do Prahy a trošku se projít. Ihned mě napadlo, že ještě není nic ztraceno, a že některé věci se napravit dají. Sice už nemělo cenu je dávat do článku, který si mezitím již přečetla celá řada lidí, ale bylo jasné, že by se někam mohly hodit.


Možná, že třeba zrovna zde je jejich místo. Proč ? Možností je více. Právě nyní nás opustil bílý sníh, který dával ráno i odpoledne zimní krajině přeci jen více světla a všichni očekáváme, že Vánoce u nás budou opět, jak bývá časté, na blátě. Nuže, máme zde tedy zřejmě takovou poslední připomínku sněhu v letošním roce na Mělníku.

Konečně, je to možná takový motiv pro vás čtenáře, že není třeba vše hned vzdávat a na něco nadávat, že se něco  takzvaně zpackalo. Vždy existuje ještě nějaká šance, že se dá svojí vůlí třeba něco napravit. Ovšem, všechno se nedá napravit. Je mnohdy dobré přemýšlet předem, co by se mohlo stát. Zrovna včera jsem byl v takové nepříjemné situaci.


Kráčím si to Husovou ulicí, když asi 10 metrů přede mnou skočí na chodník cosi ohnivého a kouří to. Kdybych koukal do mobilu, jako mnozí mladí, tak bych asi dobře nedopadl. Ihned jsem vkročil do středu ulice za zaparkovaná auta, když se brzy ozvala hrozná rána a dělobuch explodoval.

Přeji vám tedy nejen pohodové a krásné  i snad veselé svátky, ale i dost ostražitosti, opatrnosti a přemýšlejte, než něco učiníte, nebo se do něčeho pustíte. Jenom tak budete moci říci, že jste se roku 2023 dožili ve zdraví, a že jste si ty svátky docela užili.










Žádné komentáře:

Okomentovat