sobota 28. srpna 2021

Na Mělníku si tento víkend dali dostaveníčko evropští gigathlonisté. Dny evropského dědictví 2021 v Mělníku a okolí. Seznamte se s KČT Barrandov a zajímavými turistickými pochody. Dobrodružství na Sázavě není daleko.

 

Tento poslední srpnový víkend, se stále někde něco děje a dokonce nám to zdůraznila v pátek i televize v nějaké hlavní večerní zpravodajské relaci. Mělník žije tento víkend tuším že po roce opět gigathlonem a plakát jste již i s odkazem na hlavní stránku aktivity viděli v minulém článku.

Dal jsem si dnes takový malý procházkový okruh, protože mě poněkud zachmuřené počasí k nějakému cestování nelákalo. Je také třeba i odpočívat,  ale na druhou stranu by bylo hříchem při občasném vykouknutí sluníčka  poněkud vůbec nevytáhnout  paty ven. Při stoupání na vyhlídku za zámkem jsem jen posílil nápad, že bych sem mohl dodat několik fotek z akce a tímto tak činím.

Centrum města se nezdálo nějak vyjímečně přecpané lidmi, ale kromě lidí od fochu tu byla i řada zvědavců, či náhodných návštěvníků, kteří si pochvalovali nejen volný den, ale docela i příjemné téměř bezvětrné počasí.

Udělal jsem tedy několik snímků a počkal i na několik závodníků. Vidíte tam jednu závodnici na jízdním kole, v jejímž případě jsem zaslechl něco o druhém místě, ale v okamžiku dojezdu do cíle jsem byl v nevýhodném místě.

Na běžce jsem již musel trošku počkat. Náhodnému pozorovateli to ani nedochází, ale víte, kolik tréninku, vůle, píle a sil potřebovali tito borci, aby se mohli postavit na start takového závodu a se ctí v něm obstáli ?

Ale i takový je někdy život, že celá řada lidí jenom tak k něčemu přijde a bez větších emocí zase za chvíli odejde. Tak to prostě chodí. V každém případě bylo v centru města opět trošku vzrůšo a já si zavzpomínal i na okamžik, kdy jsem tento závod u nás pozoroval jednou chvíli od vily Karola a užíval jsem si dlouhého běžícího lidského hada na brozáneckém břehu řeky, který utíkal podle Labe od starého mostu k novému.










Zatímco centrum města patřilo nejen českým borcům a mnohdy i jen náhodným divákům, tak hladinu Labe brázdila místní výletní linka s turisty, kterých bylo na lodi docela dost.


Ve čtvrtek večer jsem tu slíbil, že dnes dodám i plakát na DED, a tak se nyní i stalo. Opět připomínám, že článek k událostem akcí v měsíci září na Mělníku jsem tu prezentoval posledně. Zde tedy máme krásný přehledný orientační program samotných DED, které jsou součástí zářiového dění na Mělníku podobně, jako třeba Mělnické vinobraní, které má zase svůj samostatný program.

Věřím, že i tím se zde budu brzy zabývat. Dnes bych však rád zmínil ještě něco jiného a přivedla mě k tomu řada známých. Vím, že tu občas prezentuji akce, které se konají i dále od domova, ale tentokrát mi motiv dalo několik mých známých a stojí to minimálně za zmínku.

Několik přátel si například vyjelo do Týnce nad Sázavou, který leží jen nedaleko vojenského muzea Lešany, kde se nachází mělnický tank ( železniční nádražíčko Krhanice).. Obvykle z nádraží v Týnci vychází jedna z delších tras slavného pochodu Praha- Prčice, ale místní přišli ještě na jednu aktivitu a možná ještě mnohem důležitější.

Půjčují tu u břehu řeky Sázavy lodi ( lépe se objednat po netu) tak, jak to známe například na Vltavě v dalekém Vyšším Brodě. Pochopitelně, že sem je to podstatně blíže a vodákům se líbí četné peřeje a propusti na tomto dolním úseku řeky Sázavy. Místem, kde se pak lodi vracejí jsou Pikovice. Ty leží poblíž vlakové zastávky Petrov, která je součástí linky tzv. Posázavského pacifiku ( číslo tratě 212 jízdního řádu ČD pro veřejnost).

Trasa po řece měří cca 17 km a udává se  doba plutí asi 4,5 hodiny. K přepravě k autu, nebo přímo domů užijete vlaku. Pokud se neobáváte přeplněných řek vodáky, covidu-19 a cítíte se dostatečně pohybliví a správně naladění, tak je to možná romantická akce právě pro vás. Zážitky z vody jsou zážitky na celý život.

Jiný známý mě přivedl na stránky KČT Barrandov, který nabídl nedávno ( druhá akce právě dnes) velmi zajímavé turistické akce, které mohou být také slušnou motivací. Zkrátka, člověk by mohl pořád někam jezdit :-). Posuďte sami : https://a90b5c1d-a-e749adb5-s-sites.googlegroups.com/a/trilobitbarrandov.eu/trilobit-


Ještě se vrátím k DED na Mělníku. Součástí je také Den zvoníků, a vy se můžete podívat na článek ... https://soutok.blogspot.com/2019/09/skvelou-sobotni-akci-tohoto-vikendu-byl.html

A tak se dnes rozloučím slovy z televize : ,, Pořád se někde něco zajímavého děje ".

Ovšem, asi bych měl upozornit na jedno riziko. Covid-19 je pořád ještě mediálně dost a dost ve hře a hromadné akce mohou být pro něj živnou půdou. Je jen na vás, jak s volným časem skutečně naložíte.


Žádné komentáře:

Okomentovat