úterý 12. ledna 2021

Mělník se dnes rozloučil s vánoční výzdobou. V krásném počasí skonal i poslední sněhulák. ,, Na Nedvězí se půjde tak, jako prvně v roce 1976" vzkázal příznivcům turistiky na webu KČT Mělník Jan Soukup.

 


Dnes ( článek byl dopsán až v úterý 12 minut po půlnoci, tak  se myslí pondělí) před polednem jsem se čirou náhodou objevil na náměstí Míru zrovna ve chvíli, kdy mělnické vánoční artefakty opouštěly po mnoha dnech své pozice. Když se v komedii Černí baroni ( 1992) loučil v kamenolomu velitel roty ,,Jiří Schmitzer" se svými vojáky základní služby, utrousil vojín ,,Jan Kraus" větu : ,, To chce panáka."  A mě nějak napadlo : To chce fotku :-).



Vydal jsem se odtud procházkou k zámku a potkal jsem sněhuláka, kterému jsem  prakticky v jednom z nejteplejších českých měst v dnešním počasí již mnoho šancí nedával. Připomeňme si, že mediálně díky malým meteostanicím a naměřeným hodnotám bývá často v TV prosazována obec Tišice a město Poděbrady.

Dovolím si dát odkaz na článek, jehož první část nás dnes už zajímat nemusí, protože orientovaný občan jezdí během roku především na jízdenky jakékoliv integrované dopravy, ale je to největší přehlídka sněhuláků v katastru našeho města.




Dnešní krátký bílý den byl opravdu příjemný a určité kouzlo jistě dodávala krajině za řekou i  nesouvislá mlha. Tu jsem tentokrát  z řady důvodů zkusil  jenom tak okrajově vložit aspoň do jednoho snímku s nám tak milou dominantou.


Ve čtvrtečním článku jsem zmínil akci Zimní přechod vrchu Nedvězí a v sobotu odpoledne se již dokonce písemně mohli někteří zájemci dozvědět více :-). Mně to trvalo o den déle. Pod podloubím ve vitríně KČT to minimálně prozatím nenajdete, ale na webu KČT Mělník již ano.

https://kct-vht-melnik.webnode.cz/news/prechod-nedvezi-23-ledna-2021/

Mně to doslova vzbudilo úsměv na tváři, protože takto přistoupit k akci může snad jen člověk s velikými životními zkušenostmi, kterým na tomto poli letitý pořadatel akce Jan Soukup rozhodně je.

 Ona je ta poslední jeho věta v jeho článku trochu jinak, ale snad se nebude zlobit za tuto úpravu zde : ,, Uděláme to, jako v roce 1976. :-)"  Ne, rozhodně nechci nic zlehčovat, ale mám rád legraci, trošku je to jako z westernu a prostě se mi líbí to přímočaré jednoduché rozhodnutí, které se vypořádá s problémem.

Mimochodem, dovolím si tady napsat pro potenciální mladší čtenáře, že v roce 1976 vzniklo CHKO Kokořínsko, které se až relativně nedávno rozšířilo o menší samostatnou oblast a dodatek za pomlčkou Máchův kraj. Nyní se tedy jde již 46. ročník a akce se koná v sobotu 23.1.2021 !

Akce bude tedy tentokrát probíhat individuálně bez svozového autobusu a opravdu detailně, ale vskutku detailně i s jízdními řády odjezdů autobusů, které můžete využít je popsána v článku pod odkazem. Rovněž nebude závěr v restauračním zařízení.

Protože jsem trošku fanda zejména do hromadné dopravy, tak tentokrát musím přiznat, že mohu přijít již snad jen jenom s jedním ještě snad rozumným extrémem. O jaký extrém jde ?  Tak třeba pro ty, kteří nechtějí zřejmě stát ráno v obyčejně plném autobuse směrem do České Lípy a mají rádi dobrodružství. Vlakem do Mšena v 7.06 s příjezdem tam v 7.45. Pak pěšky přes Ráj a Střezivojice na Nedvězí, odkud je to nejlepší do Dubé, kde je přece jen více možností dopravy k domovu.

V takovém případě ukazuje kilometráž na Nedvězí cca 15.3 km ( jiná varianta 16.6 km) a do Dubé 21.6 km. Myslím, že by se takový dobrodruh mohl vejít do limitu na kopci, pokud vlastně vyrazí ze Mšena v 8 hodin, ale vždy je vše o terénu a kondici jedince.

Každému kdo projeví o akci zájem, tak mu přeji, aby mu to vyšlo. Opatrujte se a poklidný start do povinností v roce 2021 !

Věřím rovněž, že třeba i někteří nějak zapojíte do akce své vozy a moji navrženou trasu berte spíše, jako takové veselé zpestření, které jsem si nemohl samozřejmě odpustit :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat