neděle 3. února 2019

Jízdné na železnici, se nám od 1. února 2019 výrazně změnilo. Velká fotogalerie mělnických sněhuláků z první únorové neděle.



Možná jste to někdo zaznamenal v televizi, nebo na netu, ale vězte, že pokud si rádi aspoň jednou za čas vyjedete vlakem a hodláte využít docela obyčejné běžné jízdenky, tak můžete být pěkně překvapení. Od 1. února ( od pátku) totiž již žádné obyčejné jízdné neexistuje, ale narodily se nám flexi jízdenky.

Co to je ? Odborně to máte vysvětlené zde:

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/-31966/   Stručně řečeno: Teď, až pojedu do Všetat, abych si vyšlápl na svůj oblíbený pochod ,, Po stopách vladyky Beše" :-) , tak vůbec nebudu nejspíše vědět, kolik bych platil za jízdenku ČD, kterou si nekoupím, protože jsou pidky z automatu na autobusáku levnější a lehce spočítatelné :-). Cena jízdenek ČD se má totiž odvíjet podle toho, jak je ta či ona spoj využívaná. Horší by to bylo do Pardubic.

Z toho vyplývá, že pokud pojedu ranním rychlíkem v 7.40, tak můžu očekávat, že to bude rozhodně dražší, než kdybych jel v 11.40. Čím více lidí spoj vozí a cestující má tak menší šanci, že si vůbec sedne, tak má být jízdenka dražší.

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-30410/

https://www.novinky.cz/diskuse?id=554096&articleId=/ekonomika/496273-vytizene-spoje-ceskych-drah-zdrazily.html&sectionId=5

Pokud však cestujete vlakem asi tak, jako já, tak vás to může nechat klidnými. Pořád totiž existuje celodenní jízdenka pro celou ČR, nebo určitý region, která má paušální cenu a samozřejmě i oblíbená Jízdenka na léto. Doufám tedy, protože to je téměř ještě zbytečné řešit.
Na druhou stranu tu máme jízdenky PID, které dnes platí  v podstatě až na hranici kraje kde se nic nemění, pokud vím, tak cestujme s rozvahou :-).


Když jsem viděl, jak dnes venku sněží, tak se mi nechtělo vůbec ven. Konečně, jsem občan téměř nejteplejšího místa v Čechách a sníh moc vidět nemusím, že :-)? Hlavně u nás v nížině to hned taje a jinak tomu nebylo ani dnes.

Nicméně jsem se vypravil pro svůj oblíbený časopis ČD tip, který jsem, jako obvykle poslední dobou nesehnal, ale hlavně, že jsem musel ven. Tam totiž zjistíte, že ta bílá barva sněhu docela mile odráží světlo a nějaký čas, se to vydržet dá. Navíc můžete venku chytit inspiraci.

A já ji chytil. Zjistil jsem, že děcka nelenila a postavila po celém Mělníku neuvěřitelné množství sněhuláků. Kdoví, zda tu bude letos ještě tolik sněhu, abychom mohli znovu spatřit u nás na Mělníku tyto sněhové krasavce, kteří mají dokonce svoji historii.

Věděli jste například, že se sněhulák objevuje již v literatuře 16. století u Shakespeara ?

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sn%C4%9Bhul%C3%A1k

Být, či nebýt? Co já se jen díky tomu psaní tady na webu sám občas nedozvím. Dokonce i historii stavby sněhuláků :-))).

Pro moji generaci je sněhulák nejspíše prvně spojen s obrázky Josefa Lady, ale je to samozřejmě i naše dětství.











Žádné komentáře:

Okomentovat