Prožíváme nyní období, které díky sněhové nadílce snad nejvíce vítají příznivci horského lyžování a za příznivých podmínek zejména na venkově i fandové hvězdářství. Mimochodem, právě je k dostání speciál Průvodce pozorovatele hvězdné oblohy, který si i můžete prohlédnout na ....
https://www.epublishing.cz/tajemstvi-vesmiru-special-leto-2020
Ovšem, mnohem více příznivců má cyklistika a zejména ta rekreační. Však jich včera přes lužecký most nad řekou Vltavou nemálo přejelo. A slýchám kolem sebe opodstatněné monology typu : ,, Už aby bylo to jaro a dalo se jezdit na kole."
Jenže současně s tím přišla i připomínka, že po mnoha a mnoha letech skončila 30.9.2020 životnost lávky pro cyklisty i pěší vedoucí společně s horkovodem od Vrbna a Zelčína do Zálezlic a na Oupor. Jak můžete vidět na snímku, tak schody z vrbenské strany jsou opraveny a obehnány uzamčenou klecní konstrukcí.
Společnost Energotrans jen lakonicky oznamuje cyklistům, že nejbližší přechod přes Vltavu směrem ku Praze je ve 3 km vzdáleném Lužci nad Vltavou. Veřejnost však absenci tohoto přechodu přes horkovod nese nelibě a diví se, že zde nedošlo k nějaké domluvě mezi obcí Zálezlice a zmíněnou společností.
Právě sportovněji založení občané z Kozárovic, Zálezlic a Chlumína používali valnou část roku lávku horkovodu, jako nejkratší a velmi bezpečnou spojnici do zaměstnání v Mělníku. Dalšími cyklisty byl třeba oddíl cyklistiky Odolena Voda, který horkovod hojně využíval po spojnici Zálezlice - Netřeba -Odolena Voda k výletům na Labskou stezku a dalším cílům.
Mělničané tudy měli nejkratší cestu na Oupor, využívali lávku i k různým okruhům a nabízel se tudy do budoucna například zajímavý cyklistický výlet na letiště do Prahy-Ruzyně ( vyhlídková plošina Kněževes) přes Odolenou Vodu, Řež a Úholičky, kam však lze dospět i přes Lužec nad Vltavou, Nelahozeves, Kralupy nad Vltavou a Holubice, kde sídlí jedna ze dvou firem, která k vám ve spolupráci dováží v dodávkách v sobotu mléko.
https://soutok.blogspot.com/2013/05/soutok-vas-zve-na-letiste-video-jake-tu.html
Do budoucna tedy už s možným přechodem spíše nepočítejte, protože Energotrans nic takového po rekonstrukci veřejnosti neslibuje.
Když už jsem tu zmínil Prahu, tak se vrátím k nedávnému článku, kde jsem vám představil novou rozhlasovou českou stanici Hlas Prahy, kterou můžete poslouchat v rádiích DAB+/FM a na internetu.
https://soutok.blogspot.com/2021/01/zmizeni-meteorologickeho-sloupu-u-zamku.html
Stanice slibovala, že se nebude věnovat jenom dění v Praze, ale i ve Středočeském kraji. Dnes mě o tom přesvědčila.
Nejsem posluchačem rozhlasu, ale rád si přečtu občas tzv. slade -show , což je významná doplňková služba větších barevných rozhlasových monitorů. Hlas Prahy momentálně točí takových obrázků ze zprávami asi 8 a ani není třeba dlouho čekat na jejich přepínání.
Dva z nich jsou věnovány mimopražské zprávě a oba na téma železnice. Důležitější však je, že zpráva je důkazem toho, že když někde o něco celkem důležitého jde, tak to nemusí být jen věcí zastupitelstva, ale může jít i o záležitost referenda.
Právě proto, že si nevzpomínám, že by na Mělníku někdy k nějakému referendu vůbec kdy došlo, tak mi přišlo zajímavé zde ukázat, že i takové možnosti existují. Samozřejmě je článek rovněž reklamou ( nikdo mně za ni neplatí :-)) přijímačům technologie DAB+ / FM a zároveň té třešínky na dortu, kterou je slade show.
Pokud by vás snad však takové rádio napadlo zakoupit ( není drahé), tak si předně dejte pozor, aby hlavně mělo barevný displej ( cca kolem 5x4 cm) se službou slade show, protože se nyní často prodávají i levná rádia bez této skvělé služby s dvoubarevným a dvouřádkovým displejem.
Šly již nějaké fámy, že prý jedna paní povídala, že už se dá přes most do Vrbna jet. Nedá. Soutok to včera ověřil a práce probíhají dle plánu. To znamená, že v březnu by měl být otevřený most do Vrbna a v květnu by mělo být opět možné jezdit přes komory v Hoříně.
Ovšem, nestačil jsem se divit, co všechno bylo za peníze z fondu EU vybudováno o několik kilometrů dále v Lužci nad Vltavou.
Dala jsem si za cíl v roce 2021 našlapat více než 600 km. Snad se mi to letos konečně povede. Vloni jsem ujela pohých 70 kilometrů a jsem na sebe hrozně naštvaná. Měla jsem neustále potřebu hledat si výmluvy, proč to zrovna právě dnes nejde. Přítel mě ale překvapil, když mi na Valentýna dal mimojiné i cyklo batohy. Musím s tím začít!
OdpovědětVymazatDíky za komentář. Ono je to mnohdy složité a není jen volno, ale někdy také i nějaké povinnosti. Třeba v létě existuje taková krásná suprová železniční Jízdenka na léto, kdy může člověk za 1190 Kč cestovat po celé ČR vlaky ČD vybraných 14 dní během prázdnin. Jedinečná příležitost, jak se podívat třeba na 5 vzdálených míst relativně daleko od domova a ještě se tam někde projít.( Šumava, Pálava, Jeseníky...) Ačkoliv tam jsou také půjčovny kol. Jízdní kolo se tedy nachází ve společnosti několika druhů soukromé i veřejné dopravy, včetně i vlastní turistiky a není mnohdy snadné třeba i vzhledem k počasí nějaký ten prostředek nezanedbat.
VymazatJeště jsem zapomněl rekreační vodáctví. To je také nádhera. Prostě je hodně možností vyžití, ale ono se dá zejména v mladším věku i bez větších tréninků těch 70 až 100 km za den ujet.
OdpovědětVymazat