úterý 15. července 2014

Loď z pet-lahví jménem Petburg do Mělníka nedoplula. Soutok fotil pod Štěpánem, kde posádka přenocuje.


Vzhledem k tomu, že akce Nymburk-Hamburk na lodi z více jak 1500 kusů pet-lahví má již slušný mediální zvuk a včerejší článek vás zde přečetlo 225 čtenářů, tak není snad třeba nějakého většího úvodu.
Poslední zpráva hovořila o tom, že se čtyřčlenná posádka pokusí doplout do pondělního večera do Brandýsa nad Labem. Sám jsem byl zvědavý, až dnes po práci zapnu doma  introš a kouknu na facebook, kde už posádka bude. Chlapci tam akorát dali 30 minut starou fotku, která se nám pánům velmi líbila a leckdo tiše zazáviděl :-)).



Pro mě pak bylo úkolem identifikovat místo, protože do toho se posádce nějak nechtělo ;-):-). Loď stála poblíž nějaké komory a nebylo těžké pomocí úvahy a pohledu panorama ( google street) usoudit, že loď proplouvá Kostelcem nad Labem. To už je rozumná vzdálenost na to, abych asi po čtrnácti dnech vytáhnul kolo a jel jim naproti. Když jsem se přiblížil od Tuhaně opět k Labi, akorát jsem zahlédl plavidlo před Spolanou.


Posádku jsem zachytil na prvním snímku v choulostivé situaci :-), což sem samozřejmě dávat nebudu, a pak už bylo i možné si udělat obrázek o tom, jak jim asi cesta utíká. To vidíte níže na videu.


Když mi chlapci smutně sdělili na břeh, že komory v Obříství už budou mít zavíračku, tak jsem tomu nejprve ani nemohl věřit, ale ono to tak skutečně bývá. Poslední loď musí proplout snad do 18 hodin a nyní již bylo 19 hodin. Už mě otravovala hovada, která milují spocené sportovce a nelákala mě ani cesta zpět přes luka do Tuhaně, tak jsem si to střihl přes železniční most do Neratovic a přes Štěpán a Kly se vrátil do Obříství ke komoře. Tam mi každý hlásil, že tam loď nikde neplula, až jsem se dostal zpět ke Štěpánskému mostu a na libišském břehu již bylo možné spatřit spousta aut, lidí, stanů i samotné plavidlo.




Myslím, že snad ani nikdo nečekal, že se tam přižene nějakej starej chlap ( No, pro ty dvacátníky jsme mi padíci už lidi z jiného světa :-)) a začne tam vykládat, že by rád nafotil pro web nějaké detaily lodi a snad i posádku, nebo prostě nějaké lidi pro celkovou atmosféru. Ale, tak doufám, že teď jsou také rádi, za těch pár fotek odtud, a že když Soutok řekne, že to za dvě hoďky bude na webu, tak to tam sakra bude, ne ?! :-).


Posádka měla samozřejmě starost, zda je otevřená aspoň ta hospoda Na Štěpáně, což je logické. A vůbec, kdo někdy čundroval, nebo jel vodu, tak ví, že se jde na pivko, jídlo a nějakej ten ohýnek u stanů není také na škodu,


Tady jsem zkoušel takové to foto, kde se předmět odráží v řece, což je vždy efektní.


Tak jistě, na svém webu, nebo facebooku mají chlapci samozřejmě skvělé fotky, ale nacvakat si vlastní a být u toho, tak to je vždy úplně jiný pocit a myslím, že život je hodně o pocitech.




Cesta do Hamburku se zhruba počítá tak na měsíční akci. Posádka nepostrádá samozřejmě mapy i kilometráže a zítra v dopoledních hodinách jistě propluje komorou v Obříství, a pak už se dočká i královský Mělník a družka Labe Vltava :-). To už bude jiné Labe, místy i mnohem širší. Vždyť nejširší místo pod městem jsem spočítal jednou asi na 148 metrů a u komory v Dolních Beřkovicích je za ostrůvky dokonce 220 metrů celistvé říční plochy, která viniká třeba při pohledu z vlaku do Liběchova.


Když už jsem u těch labských nej, tak nejširším místem je 380 metrů široký areál komor v Českých Kopistech u Litoměřic. Nejkrásnější partie asi leží mezi Litoměřicemi a Ústím, ale i mezi Děčínem a Drážďany. Na německém území pak máme šíři půl kilometru před Hamburkem, kde začíná takzvaný estoár na šíři dva kilometry s postupným rozšířením na 15 km. U Cuxhavenu pravý břeh prakticky mizí.


Jak vidíte v závěru, tak tady máme ty detaily na jednotlivé části pohonu a dokonce mi vyšla i jedna fotka s lidmi, kde je skryta částečně i posádka. Měl jsem s lidmi dvě fotky, ale zase jsem nějak odbyl to zaostření snímku namáčknutím a na vině je jak zcela zaplněná karta fotoaparátu, kterou jsem zapoměl smazat, tak i fakt, že se dost šeřilo a spousta povinností a práce přede mnou.


V každém případě si myslím, že stojí za to pozdravit posádku, popřát jim šťastnou cestu a krom vlastního se protažení třeba na kole, zjistit i, kam zase zítra doplují. Jejich osudy můžete sledovat i na facebooku, který jsem zmínil třeba včera.


A nakonec takový milý obrázek jiné techniky. Tyto stroje firmy Komatsu jsou určené k čištění říčního dna pomocí vysílačky ze břehu. Objevil jsem jej tentokrát poblíž komor v Obříství.

SŠ.

Žádné komentáře:

Okomentovat