sobota 4. května 2019

Mělník navštívil parní vlak Karel I. Největší reklama: České dějiny, aneb putovní výstava historických osobností v životní velikosti, husitských zbraní, či korunovačních klenot prvně v Mělníku. Oslavy konce války na Mělníku navštíví také T-34 !




Dnešní článek bych možná mohl začít tím, co se jen před několika minutami událo na našem mělnickém železničním nádraží, ale přece jen dám přednost něčemu jinému a důvodů je více.

Jak tak píšu na blogu, tak si samozřejmě všímám, co má jakou reklamu, či propagaci a znovu se nestačím divit. Vězte, že tyto ,,reklamní upoutávky na akci", se nacházejí po městě snad jen 50 metrů od sebe a někde možná i méně

. Až by člověk řekl, že je to neskutečné nehospodárné plácání  reklamním materiálem, který je ještě hustší, než v případě cirkusů a jiných atrakcí, a přesto právě ta hustota musí u člověka vzbudit zájem, protože mít v zorném poli třeba čtyři takové plakáty, to už  průměrně zvědavého člověka opravdu přinutí zjistit, co že se bude dít.

myslím, že může jít o akci velmi zajímavou, která by mohla stát za návštěvu. Fotogalerii najdete na : https://ceskedejiny.business.site/website/ceskedejiny/ Cena: 120 Kč dospělý, senioři a děti 100 Kč.

Pojízdná výstava bude probíhat u Teska ve dnech 9.5. - 12.5. Ve čtvrtek a v pátek od 13 do 18 hodin, o víkendu pak od 10 do 18 hodin. Přijďte se tedy i vy podívat na figuríny osob našich dějin v životní velikosti a prohlédněte si i některé zajímavé artefakty.


Jak jsem tu již relativně nedávno psal, tak v Brandýse nad Labem, se opět dnes, jako každý rok koná známá akce Audience u císaře Karla I.

http://www.brandysko.cz/audience-u-cisare-karla-i-2019/a-5835

Součástí akce je také tradiční výlet parního vlaku prakticky na otočku do Mělníka. Lokomotiva štokr

https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_556.0

 přitáhla stejně tak, jako vždy asi 11 převážně zelených vagonů a nutno říci, že se zcela podařilo dodržet jízdní řád zvláštního vlaku. Příjezd byl skutečně ve 13.29 a odjezd ve 13.53. Jediné co nevyšlo, tak to bylo počasí, které snad čekalo zlomyslně právě na chvíli, kdy vlak přijede do Mělníka, ale není pokaždé posvícení.

V každém případě je to letos snad jediná pára, kterou jsme mohli na našem nádraží pro tento rok vidět. A přiznám se vám, že jsem to ve víru událostí málem prošvihl. Mělník totiž čeká v květnu plno akcí a zatímco jsem vám v úvodu článku představil hned první z nich, tak v závěru článku, se dočkáme další, která nás bude již příští neděli jistě těšit.

No -  , a pak budou ty sklepy, pivní festival, Mělnický okruh, Vrkoč, Mělnická 50, Mělnický hrozen, jistě i  další jazzový festival na náměstí Míru atd. atd. ..... :-)


Aktualizace 6.5.2019 v 18 hodin : Krásný seriál ( díly necelých 6 minut) o zrušených železničních tratích nás zavede také mezi Lhotku a Střednice...

https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/zanikle-trate-lhotka-strednice-zeleznice-koleje-vlak-trat-132.A190502_163352_po-cesku_vrja

Pokud se podíváte na díl o trati Velké Březno- Zubrnice- Úštěk, tak vězte, že to má Soutok prošlé a někde je tu i článek.

A tady je zase zajímavý odkaz na celou naši hlavní trať už od Vídně:

https://www.muzeumznojmo.cz/admin/images/files/140%20let%20SZ%20drahy_katalog.pdf



















A jsme u příští neděle. Jako ochutnávku jsem sem dal několik málo fotek z loňska a osobně se těším na avizovaný veleúspěšný tank 2. světové války T- 34. Jen doufám, že se nám nepropadne někam dolů do sklepa :-). Kdo však máte knížku Květen 1945 na Mělnicku, kde jsou nějaké snímky tohoto tanku na náměstí Míru, tak by to mělo vydržet :-).

Hezký zbytek víkendu, s počasím nic nenaděláme a buďme rádi, že máme po víkendu uprostřed týdne opět svátek.







5 komentářů:

  1. Jirka z Mělníka5. května 2019 v 20:14

    Zdravím. Doufám, že vás nemine zajímavý článek na iDnes - právě jsem ho četl, je součástí seriálu o zaniklých tratích, tentokrát o střednické trati ze Lhotky, v rubrice Cestování.
    Přeji hodně motivace do psaní a děkuji za něj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jirko, díky moc !! O seriálku jsem vůbec nevěděl a byla by škoda ho nevidět. Vždyť trvá necelých 6 minut. Po zbytcích trati do Střednice jsem šel naposledy v roce 2005, a když už mám suvenýr ze Zubrnic, tak také odtud.

      Napsal jsem kdysi někomu z MBŽS , že se divím, že se nenechali inspirovat Zubrnicemi a nepokusili se udělat třeba masový pochod Chotětov - Skalsko ( přes Dolní Cetno) po bývalém tělese lokálky. Upozornil jsem, že takové akce lidi lákají, a také hospody v okolních obcích si přitom přijdou na své, ale to jsem si naběhl. To bylo keců.

      Snad jsem to psal potom i do nějakého železničního časopisu. Až prý to udělám, tak o tom budou psát. Dokud ventiluji jen nápady, nebo něco, co je jinde, tak o tom psát prý nehodlají. Nevím, co si někteří lidé v této zemi myslí, ale každý má svoji profesi a každý má právo zkusit ovlivňovat své okolí.

      Vymazat
    2. Jirka z Mělníka10. května 2019 v 8:30

      Tak to jsem rád, že jsem se trefil - já myslel, že o tomhle seriálu víte, měl jsem zato, že jste se o jiném díle už zmiňoval, ale to si asi pletu se článkem o rušení lhotecké tratě a jejím zmrtvýchvstání.
      Ona ta celá rubrika cestování je často zajímavá, zvláště pro mě, lenocha co nevytáhne paty z města. V tom máte velkou výhodu, máte velký záběr vlastního průzkumu terénu. Tak ať Vám k tomu zdraví a zvlášť kloubní mechanika slouží :-)

      Vymazat
    3. Jirko děkuji. Také už lenivím, nebo si člověk řekne, že někde byl, tak už tam nepojede. Někdy se stane, že už člověk něco objevil, pak to zapomene, a pak to znovu objeví třeba i díky druhému :-).

      Vymazat
  2. Málem bych zapomněl, jak jsem se zase rozpálil :-), v roce 1997 u příležitosti oslav 100 let trati Mělník - Mšeno-Dolní Cetno byla ke koupi taková hubená brožura, ale díky za ní. Ze Střednice v ní opravdu není jediná fotka, ale je tam nákres lhoteckého nádraží s odbočkou a nádražím ve Střednici. Mám na mysli takové ty kolejové plány a zrovna mě nenapadá, jak se to řekne odborně :-)

    Hlavně bych se rád dočkal nějaké silnější publikace o té naši 072, která má občas také výročí, a vzhledem k tomu, že je počítána hektometrovníky až z Vídně, tak by to mohl vzít autor pořádně od podlahy. Ve Znojmě prodávali takovou brožuru, kterou jsem našel někde na netu volně ke stažení a byla tam přesně data, kdy byla otevřena jaká stanice na celé trati zejména u nás. Bylo to dvojjazyčně a obrázky hlavně od Znojma. V rámci nějaké regionální výstavy. Musíme asi ještě pět let počkat ( 1874) na 150. výročí, ale otázka je, jak se to bude slavit, a jak to bude knižně. Ty netové věci člověk obvykle někde zašantročí. Tady je to .... https://www.muzeumznojmo.cz/admin/images/files/140%20let%20SZ%20drahy_katalog.pdf

    OdpovědětVymazat