neděle 4. listopadu 2018

Tak vypadá starý Strakův most před kolaudací. Práce finišují i v Kokořínské ulici a kus práce, se udělalo již i na důležitém železničním přejezdu. ( Fotogalerie ze 3.11.) Změny v novém železničním jízdním řádu 2018/19, se Mělníka výrazně nedotknou.


Následující článek potěší opět řidiče a zejména vás, kteří se chystáte třeba i pěšky vypravit do lokality Mělník- Blata. Jistě se rádi podíváte také vy, kteří se již nemůžete dočkat otevření starého Strakova mostu.

Kolaudace starého, tedy Strakova mostu je naplánována na 16. listopadu a přiznám se, že ani já se již nemohu dočkat. Není to mediálně ještě příliš propagováno a nenajdete to ani na stránkách obce, ale na laterálním kanále u Hořína by mělo vzniknout přístaviště malých plavidel. Soutok samozřejmě ví, kde najde dokument, který má představit budoucnost místa, ale ten starý most tu zkrátka těžce chybí.
V tuto chvíli je ještě zcela nepřístupný.


Od poslední návštěvy Kokořínské ulice v této části Blat uteklo opět několik dní a práce se významně hnuly. Především došlo ve značné míře k odstranění plotu, který tu celá desetiletí ohrazoval prostor železniční stanice.



Jak můžete vidět, tak závory sice stojí ještě na svém místě, ale přejezd je již o jednu trvale nevyužívanou kolej chudší.

Kolikrát jen se již v minulosti mluvilo a psalo o tom, že také mělnická Blata potřebují naléhavě nějaký most přes trať ? Je to přes 50 let. Přesně tak dlouho mají svůj most například na Boleslavské třídě v Nymburce. Nyní jde vlastně o historický krok i pro Mělník, pokud pominu vzdálené přemostění trati na Pšovce.

Nejde sice o žádný most, ale dopravní situace na sklonku 20. let 21. století si vyžádala první zásah, který po změně z ručně ovládaných závor na dálkové ovládání řidiči na silnici skutečně pocítí.





Také se zdá, že i na druhou stranu od fotoaparátu ve stejné ulici již snad dochází k závěrečnému kladení asfaltu a práce nyní probíhají především na chodníku, avšak zatím jde pouze o část ulice.






Pak již mé kroky vedly ke starému mostu, který se zbavil lešení a chystá se na finále.

Právě odtud jsem v roce 2002 sledoval, jak hladina řeky naráží do mostovky. Tehdy visel  život mostu na vlásku, protože pokud by se takový kolos takříkajíc utrhl, tak samozřejmě ohrožoval konstrukci nového mostu a potažmo  například obyvatele Vlíněvsi.


Ještě tu tedy nějaké práce jsou, ale zdá se, že se to snad do té kolaudace stihne a bude tu stát bezpečné a kvalitní dílo. Přejme si, aby most sloužil dobře i v dalších desetiletích a nepostihly jej nějaké problémy.


Začínal jsem dnes železničním přejezdem a skončím železnicí. V návrhu je již železniční řád pro rok 2018/ 19 a nic důležitého jsme tam pro nás neobjevil. Pouze se setkáte  s tím, že pokud pojedete vlakem do práce, na návštěvu, či na výlet a bude to rychlík, tak vám nádražní rozhlas zřejmě nahlásí, že ke třetí, nebo ke čtvrté koleji ( dle směru jízdy) přijíždí rychlík Střekov, který dále pokračuje do ....

Všechny rychlíky v ČR totiž obdržely pojmenování podle toho, po jakém zeměpisném úseku, se pohybují. Pro úplnost tedy dodám, že Kokořínský rychlík ( Praha- Mšeno) si svůj název ponechá.

Dříve jsme tedy byli zvyklí, že každý  rychlík na stejném úseku ( například Praha- Ústí nad Labem- Karlovy Vary- Cheb) měl své originální jméno ( např. Ohře , Egrensis apod.). Nyní se budou všechny rychlíky této trasy jmenovat Krušnohor. Má to být proto, aby prý cestující ihned věděl, kterou část území má přijíždějící rychlíkový vlak obsluhovat, což oceníte například v Kolíně a v dalších místech velkých železničních uzlů.

Nevýhodou snad může být chvíle, pokud by se potkaly ve stanici dva vlaky jedoucí po stejné trase v opačných směrech. To se může v rámci zpoždění spoje opravdu stát, a pak je třeba být obezřetný.

Více na:  https://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-181209.html

1 komentář:

  1. Zdravím. Jen k článku dodám, že před pár lety Středočeský kraj nechal v Poděbradech taky postavit nový most přes dráhu. V Mělníku to kraj nikdy nepostaví. Snad někdy bude 2. etapa obchvatu/průtahu, která most přes trať zahrnuje. Nicméně pokud ŘSD investuje zde na přejezdu v Kokorinske, vypadá to, že na další etapy obchatu rezignovali.

    Flegmatik

    OdpovědětSmazat