středa 14. listopadu 2018

Nové vánoční pohlednice z Mělníka jsou k dostání již nyní. V pátek startuje dlouhodobá výstava Půjdem spolu do Betléma. Starý mělnický most, se představil v celé své noční kráse. Chloubou města je i nejkratší cesta z centra k němu.


Milí čtenáři, zdá se, že už se zase nacházíme v období vnitřních politických třenic, což už ani není s přicházejícím 17. listopadem nijak překvapivé. V kontrastu s tím přichází docela milé obrázky z našeho města, což je takovým milým pohlazením.

První téma článku je tedy věnováno novým pohlednicím, které si můžete zakoupit v našem IC.


Mělnický osvětový a okrašlovací spolek vydal dvě nové mělnické vánoční pohlednice. Na jedné je zobrazen vánoční strom, který zdobil v minulém roce mělnické náměstí Míru. Na druhé pohlednici je fotografie dřevěného betlému, který stává v posledních letech pod tímto vánočním stromem. Autorem obou snímků je známý mělnický fotograf Jiří Čermák. Pohlednice jsou v prodeji v mělnickém Turistickém informačním centru v ulici Legionářů.


Druhý příspěvek článku patří nové dlouhodobé výstavě v našem RMM.

Půjdem spolu do Betléma
Regionální muzeum Mělník, velký sál 16. 11. 2018 - 6. 1. 2019

Po šesti letech bude tradiční vánoční výstava Regionálního muzea Mělník opět věnována betlémům. Základem výstavy „Půjdem spolu do Betléma…“ se stane pestrý soubor 11 betlémů zapůjčených do Mělníka Krkonošským muzeem v Jilemnici. Mezi nejzajímavější exponáty budou patřit jilemnický betlém z roku 1870, orientální tištěný betlém z počátku 20. století nebo vyřezávaný betlém Václava Plecháče z Čisté u Horek z roku 1990. Návštěvníci se mohou těšit také na perníkový mělnický betlém, který speciálně pro výstavu vyrobí dr. Dana Holmanová z Třebihoště u Dvora Králové. Expozici doplní pohled do současné podoby Svaté země prostřednictvím fotografií zoologa Dr. Libora Prause.
Vernisáž se koná ve čtvrtek 15. 11. od 17.00 hodin ve velkém sále Regionálního muzea Mělník. Těšit se můžete na živý betlém!


Dostal jsem nedávno zprávu, že mělnický starý Strakův most dostal krásná starobylá svítidla a chtěl jsem to tedy co nejdříve vidět. Ostatně, život mi vtiskl představu, že každá krása je křehká i často bezbranná a při našem přístupu k jejímu střežení může být kdykoliv po ní.

První snímek míří na most z vyhlídky. Je samozřejmě bez blesku a automat nedovoluje více, než 3 vteřiny expozice.



Z tohoto místa jsem vám přinášel záběry stavu prací na rekonstrukci mostu.


Není to nádhera ? Nechci teď hledat fotografie svítidel, která osvětlovala ten první most ( 1888- 1937), ale tato svítidla, ač jsem je za denního světla ještě neviděl a vidět nemohl, sem zkrátka opravdu patří.


Návrat do minulých časů v podobě starých lamp prožívá v naši republice obrovský boom a již dávno není pravdou, že podobná svítidla zdobí jen centrální Prahu.


Most jsem zkoušel fotit již z místa, o kterém jsem v nedávném článku napsal, že jsem z něj kdysi pozoroval nárazy vodní hladiny do mostovky. Ovšem, omezená možnost expozice v tuto dobu již nepostačovala. Zkusil jsem tedy bližší místo a díky předmětům v popředí vznikl takový docela zajímavý záběr.

Osvětlené mosty vypadají mnohdy romanticky a je krásné, že i Mělník tu má takovou parádu. Snad vydrží.


Nedávno jsem tu prvně fotil tuto cestičku, která nám stoupá nejkratší a nejstrmější cestou do centra. Nyní mi přišly nějaké lepší podmínky, ale jsem osobně zvědavý, jaká kouzla přinesou třeba mlhy, sníh i náledí. Příroda má tu krásnou moc, že nám lidem umožňuje díky schopnostem našich mozků vychutnávat stejné místo pokaždé jinak, pokud jsme schopni, nebo spíše ochotni se zastavit, naslouchat a vnímat.



Ať se vám na Mělníku i pod ním líbí !  I když je pravda, že to na některých místech z různých důvodů moc nejde, hlavně pokud jde o dopravní situace.

Žádné komentáře:

Okomentovat