neděle 16. září 2018

Osmdesáté Mělnické vinobraní 2018 : Ze sobotní pouťové zóny do zóny programu a pohostinství. Velká fotogalerie.


Je vám 20 let, nebo 30 let a jste místní, téměř místní, nebo u někoho na návštěvě ? Pak jistě běháte nejlépe celé tři dny po pouti, vybíráte z programu, popíjíte a až to v neděli pozdě odpoledne skončí, tak vám to bude možná i líto.

A nebo vám je už nějakých 40, či 50 let, jste hodně vybíraví a chcete spíše jen nějaký čas nějak rozumně ,, pobejt" a nejlépe potkat přátele a známé ? :-)

Vždy jsem se divil, že ta skupina 50 + nechce leckdy ani zavítat na vinobraní, někdy žije i minulostí, ale dnes vidím, jak to dá práci, se k tomu někdy dokopat.

Jenže, letos máme na Mělníku jubilejní a už 80. vinobraní, což mě zvláště motivovalo, abych zavítal i do placené zóny, nechť je program takový, jaký je. A pozorný čtenář jistě ví, že jsem již 34 let v řadě neměl absenci, i když jsem třeba jen během akce někdy dokonce pouze prošel pouťovou zónou :-).

Letos, se však můžete těšit na články, které vás zavedou speciálně na průvod, speciálně na ohňostroj, ochutnáte maličko atmosféru v placené zóně, něco si nechám, jako menší milé překvápko a snad i zítra v neděli ještě něco nafotím.

A jak tedy začal tento první článek ? Konečně jsem se někdy po poledni donutil k tomu, vydat se do toho lidského mraveniště plného hluku a začal jsem jako obvykle fotografiemi z pouťové zóny. Když jsem konečně usoudil, že nastal čas vstoupit do placené zóny, tak mě pojala trochu nostalgie.

Kde jen jsou ty časy, kdy zkrátka člověk někde na trase procházel kolem kontroly a pokud neměl lístek, tak ho přímo na místě koupil. ( ?)  Dnes bylo možné lístek  ( pásku na ruku) koupit  jen u kas a ještě se stálo fronty. Naštěstí šlo opravdu jen o několik minut a slečna za okýnkem makala o 106 :-).

Ovšem, díky své liknavosti a přesvědčení, že  cesta do centra dění bude hračkou a projdu si kudy chci, mě stála  možnost vidět byť i jen část koncertu revivalové skupiny The Basketles, která měla hrát Creedence a Beatles.

V centru dění jsem se však zdržel prakticky jen chvíli, protože nastal čas prchnout do okrajových částí města, kde začínal po letošní obnovené premiéře z dávných časů již druhý slavný průvod historických alegorických vozů.

Počasí vyšlo a průvod byl snad ještě krásnější i větší, než loni, ale to uvidíte v dalším článku. Rozhodně neváhejte a přijďte do centra i v neděli :-).



Pouťová zóna.

















Country scéna: Blue Brothers










Hlavní scéna: Mirai



Svatováclavská ulice.




Královská pohádková scéna




Jen kousek od vyhlídky





Součástí akce jsou i vyhlídkové lety vrtulníku. Na spodním obrázku jej najdete, jak letí nad polabskou krajinou.




Žádné komentáře:

Okomentovat