čtvrtek 25. května 2023

Odešla královna popu se sametovým hlasem Tina Turner. Začala velká výstava Natura Viva. Aktuální plakáty kulturního dění v Mělníku, Velkém Borku a Zelčíně.


Jsou bohužel smutné věci, které přijdou zcela náhle, a tak může vzniknout pro blogera taková situace, která vyžaduje  buď rychlou reakci., nebo ji prostě přejde mlčením.

Já ji nemohu přejít mlčením, protože zpěvačka Tina Turner byla pro mě pojmem. Byla to nejen žena s úžasným hlasem a krásnými písněmi, ale kromě svého šarmu a jistého sexappealu nevyvolávala žádné senzacechtivé skandály, které by ji přiváděly na první stránky různých bulvárních časopisů. Jako osobní vyjádření k smutné události, kdy nás dne 24.5. 2023 ve věku 83 let zpěvačka navždy opustila, jsem si dovolil zde vystavit LP, které jsem si s velkou radostí přivezl v roce 1987 z Budapešti.

Říkali jí  později často ,, rocková babička", ale byla to paní zpěvačka. Děkujeme ! Simply the best !


Aktualizace 28.5. v 11 hodin :

Článek vás docela zajímá, tak si dáme takovou zajímavou aktualitu ze světa retro. Jak to tenkrát bylo na obrazovkách ČST ?

V roce 1977 vystoupila švédská ABBA ve městě Sopoty v Polsku a ČST dávala záznam až v roce 1978. V roce 1979 to již bylo vystoupení Suzi Quatro v Praze. V roce 1980 jsem z ČST nahrával koncert Boney M. Tina Turner vystoupila v pražské Lucerně až v roce 1981 ( nikoliv v roce 1980, jak jsem někde mylně uvedl), ale tehdy šlo o téměř neznámou zpěvačku. Ten koncert byl ve čtvrtek na ČT art a ani jedna skladba mi nic neříkala. Včera jsem to bleskově proladil, neb na více nebylo kvůli článkům čas :-).  Právě až deska na obrázku již nesla její nesmrtelné hity, jako například Typical Male. Populární však bylo vystoupení tehdy velmi slavné skupiny Smokie na Bratislavské lyře 1981, což bylo tehdy u nás.

Jen jsem se trošku rozpomněl na své bývalé hudební seriály, kdy jsem vzpomínal v retru na Ein Kessel Buntes, San Remo a různé italské umělce i jiné tehdejší hvězdy anglo - popu, které jsme díky různým pořadům, nebo i pozváním  ( třeba do Televarieté )  mohli vidět na obrazovkách ČST.
 



V  Lysé nad Labem, se nám rozjela velká výstava zahrnující nejen myslivost, ale spoustu dalších aktivit. Více na : https://www.vll.cz/natura-viva



Na náměstí Míru můžete stále ještě navštívit výstavu fotografií i různých dat mapující všech 30 ročníků akce MJ -50. Připomínám, že letošní ročník bude poslední. Více na  https://bezky.cz/


Když chodím pěšky městem, tak si také nacházím čas na sledování různých plakátů. Zde jsou některé pozvánky.



Příznivci motorsportu již pomalu přemýšlí, kde že by to mohlo být zajímavé, se aspoň na kousek té automobilové a motocyklové parády ,, usadit".


Na závěr si dáme také plakát již na červnový Mělnický Vrkoč, ale nesmíme zapomínat, že tu je ještě například Muzejní noc,  start Veteran rally v kempu, můžeme navštívit další zajímavé sklepní podzemí, nebo si zajet třeba na anglické sporťáky i dobré pivo do Lobče.

Hezký poslední květnový víkend !


Žádné komentáře:

Okomentovat