středa 13. května 2020

Mšeno je branou do velmi atraktivní části CHKO Kokořínsko - Máchův kraj. Uplynulý víkend doslova vyhnal lidi z domovů do přírody. Takovou návštěvnost ve Mšeně už dlouho nikdo neviděl. Od pátku budou zastavovat autobusy na autobusovém nádraží jinde.


Posledně jsem psal, že mě  již velmi lákalo navštívit po poměrně dlouhé době sever okresu Mělník. Prvotní vize byla automobilová a samozřejmě bych to v sobotu vše nejraději ztrhal a navštívil hned celou řadu míst.

Od této varianty jsem musel ustoupit, jak jste se již jistě dočetli, ale na druhou stranu to vůbec nebylo škoda. Mšeno i další atraktivní cíle v této oblasti okresu nejsou daleko a jistě je před námi ještě celá řada krásných slunečních víkendů.

Bojovali jsme přece za lokálku, a proč ji teď v krásné době jízdenky PID nevyužít :-)? Proč si nedat jenom krásné městečko Mšeno s přilehlým okolím a další nápady zase někdy jindy ?


Je pravda, že někteří lidé si dnes prý kupují jízdenky PID na vlak přímo v pokladně na nádraží ČD, když paní pokladní oznámí druh jízdenky, počet pásem a čas začátku platnosti. Já se nějak naučil používat automat na autobusovém nádraží.

Ostatně, jak jistě víte, tak zde probíhá rekonstrukce a samozřejmě jsem zvědavý, na čem se zrovna pracuje.


Teď už je to prakticky aktuální, a tak si dovoluji už i do tohoto článku, který je tematicky možná trošku jinde, zařadit plánek stanovišť autobusových linek, který vstoupí v platnost v pátek 15. května a bude platit až do odvolání.


V neděli tu tedy byl výkop kolem budovy a mé další kroky vedly na nádraží ČD.


Rybníček na okraji parčíku u autobusového nádraží je vděčným fotografickým romantickým téma.


Vždyť tu žijí roztomilé kachničky, nutrie i jiní ptáčci.


Odjížděl jsem ve 13.08 a uznejte, že jet za 24 Kč jednosměrně na PIDku do Mšena, tak to je po 30 letech neskutečná pohádka. Fotografie je už ze mšenského nádražíčka.


Samotné Mšeno má řadu míst, ke kterým má člověk určitý vztah, a která mu něco připomínají. Vždyť v minulosti se často v prostorách nádraží konaly nějaké akce. Začínalo to v roce 1997 oslavou 100 let trati Mělník - Mšeno - Dolní Cetno.

Pak se deset let nic nedělo a od roku 2007 až do rekonstrukce trati zde vždy v červnu nechyběl aspoň jeden parní vlak, historická vozidla a další tématická náplň dané akce. Při té příležitosti mohli návštěvníci navštívit i místní uměleckou školu.


Poslední velkou slávou byly oslavy 650 let města Mšena v roce 2017. Při té příležitosti bylo dle programu možné navštívit ZDŠ za účelem krásného výhledu zejména k severu.

Oslava ve Mšeně se povedla i po stránce počasí a je tu velká fotogalerie.

https://soutok.blogspot.com/2017/06/velka-obrazova-galerie-predevsim-z.html

Mimochodem, před touto školou stávalo v 70. letech letadlo a ačkoliv se snad žádné foto s ním  nikde nezachovalo, tak se mi podařila na těchto stránkách před několika lety v nějakém článku jeho existence doložit. Trošku jsem hledal a článek je zde:

http://soutok.blogspot.com/2014/12/ve-msene-opravdu-stalo-letadlo-jedno.html



Mladoboleslavská ulice vás dovede snad ani ne za 10 minut do centra městečka.


O radnici ve Mšeně nevím více, než jen to, že je zde radnice s informačním centrem. Konečně, třeba díky tomuto článku si o ní na internetu přečtu více. Nebo i v tzv. zelené turistické edici. Konečně, celou řadu lidí zajímá hlavně to, že ten dům do zelené barvy vedle ní je vyhlášenou cukrárnou v širokém okolí.


Měl jsem štěstí a narazil jsem na pěkné auto. Foťák neodolal, jak to v takovém případě bývá.




Náměstí tu mají hezké, až lázeňské.



Oblíbená známá restaurace bohužel nabízela vzhledem k situaci okénkový prodej, což mi bylo úplně k ničemu, jak se později ukázalo.


Z města jsem pokračoval do místní chlouby, kterou je údolí nazvané Debř. To si však necháme na příště. Dnes bylo těch obrázků i psaní dost.


Slavné městské koupaliště hostí i kulturní akce. Nejznámější je asi srpnová Plovárna. Festival folku a dalších podobných hudebních stylů.



Nejen, že zde přibyly parkovací automaty, ale také pořádný asfalt a plno aut. Dokonce ke mně dorazila informace, že někteří řidiči bezohledně zastavili před vraty garáže, nebo dvorku a majitel nemohl vyjet. Prostě jim tu někdy ten turistický ruch dělá až starosti, ale to je zase dáno částečně situací.

Rychlík Kokořínsko z Prahy do odvolání nejezdí a lidé jsou po těch zákazech již velmi lační cestování a turistiky. Nikdy v životě jsem tu nepotkal lidí, jako tuto neděli.



Žádné komentáře:

Okomentovat