neděle 15. března 2020

Krásné počasí dnes vytáhlo lidi na Říp, jako kdyby tam byla pouť. Fotogalerie.


Už delší dobu jsem měl v hlavě takový plán. Na jízdní kolo to je sice ještě jen pro odvážlivce, ale  autem se dá jet také. Prostě jsem si vyjel na inspekci mostů na laterálním kanále a v Lužci nad Vltavou mě navíc zajímala stavba mostu přes Vltavu do Bukole.

Sice jsem měl od kamaráda jakousi zprávu, ale vlastní průzkum je nenahraditelný a vyvedl mě z určitého omylu. To však nechám na jiný článek. Vy už víte, že mám novou hračku, ale jak už to tak bývá, tak zase nejsou podmínky.

To už tak v pásmu DAB+ bývá, že přijde 14 dní, kdy to chodí do dálek a najednou se tři měsíce nic neděje.Posledně jsem vám v článku ....

http://soutok.blogspot.com/2020/03/druheho-kvetna-vstupuje-do-pid-oblast.html

... ukázal svůj nový přijímač, který už umí i obrázky a k tomu několik českých slide shows. Nemohu říci, že by dnes byly nějaké podmínky. Ty se mají přechodně zlepšit ve středu dopoledne, když je pracující lid v práci a navíc tu už máme od zítřka nová opatření.

Nicméně se dalo očekávat, že Bayern chodí ze Řípu vždy a na bavorská slide shows jsem byl pochopitelně zvědavý. A tak mi bylo jasné, že po domácích obrázcích a saských od zámku budou na řadě bavorské na Řípu a možná i durynské na 8B .


Z Lužce nad Vltavou jsem tedy pokračoval ve 12.30 po obhlídce staveb mostů nejkratší cestou k Řípu. Ten obrázek výše je přitažený zoomem až od vsi Ctíněves a je na něm Pražská vyhlídka.


Již známé obrázky.



Turisté nově označkovali stromy a nově přidali jedno zajímavé označení. Červená značka je součástí turistické dálkové trasy Blaník - Říp. Tak jsem to aspoň pochopil.


Na vrchu bylo plno lidí i policie ČR. Přidal jsem do kroku, rychle vše z dálky nafotil .....


Řipská pouť už 15. března, když je venku sotva 10 nad nulou ?




..... a honem dále za rotundu, kde to obyčejně vždy odpadne. Aspoň, že nikdo nekašle, nesmrká a vesměs jde o mladé rodiny s dětmi.


Divím se, že nikoho nenapadlo zrestaurovat místo těžby základního kamene pro Národní divadlo.




 Rádio Charivari a Gong jsou z muxu 12D ( Horní Falc) a připomenou mi vždy mé cesty od Domažlic do Řezna.



Tohle počasí je ze saského Jumpu. Hudební stanice pro mladé je součástí muxu 9A.


RSA mi zase připomíná budoucnost. Plánovaná cesta na Klínovec a Fichtelberg.



Populární Rock Anténe Bayern zrovna hrála legendární The Who.



A tento kursovní lístek je ze stanice Bayern 5 aktuell. Ze zpravodajského hlediska má tato stanice snad nejpropracovanější servis. K tomu má náš ČRo -Plus a ČRo- Region ještě daleko, byť se budou služby jistě zlepšovat.




A nakonec dálková krajina. Chce to triedr i lepší viditelnost ....



..... a snad někde tady vlevo na pozadí od stolové hory ( vrch Raná u Loun) už ten 94 km vzdálený Klínovec jednou spatřím :-).

To je tedy ze Řípu vše a příště se podíváme na mosty na laterálním kanále i na most přes Vltavu do Bukole. Musím dnes již používat slovo snad, ale to platí ostatně vždy.

 I já se připojuji ke kondolenci pozůstalým po opravdové paní zpěvačce, jakou paní Eva Pilarová byla. Vzpomněl jsem si dnes také na výročí okupace, ale nebyl čas. Na druhou stranu jej báječně připomněl pan Lojka ...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217233351851886&set=pcb.3169362829956401&type=3&theater&ifg=1

Připomenu navíc perfektní knihu Květen 1945 na Mělnicku.

Šťastný vstup  do příštího pracovního týdne, a ať vás kvůli teplotě nad 38 stupňů a příznakům koronaviru  pokud možno nikdo nepošle z práce domů ! Navíc jen málokdo ví, co to svinstvo vlastně umí a třeba i s odstupem času.


Žádné komentáře:

Okomentovat