sobota 28. září 2019

Sraz italských automobilů v mělnickém kempu , veslařské závody, Mělnický vinařský běh, nebo farmářské trhy, to byla svatováclavská sobota v Mělníku.




Včera jsem vám napsal, co nás čeká v sobotu a dnes vám napíši, jaké to bylo :-). Prostě skvělé !
Asi po desáté hodině dopolední jsem vyrazil do mělnického kempu, abych se podíval na auta, která se u nás v kempu účastnila 1. ICC srazu.


Tak, Ferrari tu nebyl ani jeden a Lamborghini také ne, což je jistě velká škoda, ale věřím, že se třeba také jednou dočkáme. Vždyť bugatky jsem se na prvním Mělnickém okruhu také dočkal, když jsem o ni o rok dříve právě v kempu na srazu Mělnického veteran caru snil. Dokonce patřila domácímu majiteli a letos byla k vidění na náměstí Míru před radnicí znovu.


Snad jenom ten Renault 8 mi nějak zatím nevychází :-). Tak tedy věřím, že se akce ujme a třeba již za rok budeme tato italská auta také obdivovat. Na druhou stranu je nutno říci, že to pro začátek bylo dost dobré a zdá se, že se o pořádání akce zasloužili místní majitelé těchto vozů, nebo i bývalí občané tohoto města. Aspoň mi to tak oslovení majitelé říkali, že tu buď bydlí, nebo tu mají kořeny.


Nejvíce vozů jsem viděl od značek Fiat a Alfa Romeo, ale byl tu také jeden parádní Maserati a vy se v galerii podíváte na jeho krásnou palubovku.

Asi v 10.45 začala auta vyjíždět ke spanilé jízdě po Kokořínsku a já se přesunul k mělnickému zámku, abych aspoň shora vyfotil několik fotek ze závodů veslařského klubu, protože jsem měl ještě smělý plán. A jak tak fotím, tak jsem zjistil, že přes starý Strakův most běží podezřele moc lidí, a za chvíli už i podle Labe.

Díky netu zjišťuji, že jde o Mělnický vinařský běh ...

https://vinarskybeh.cz/


Na náměstí Míru pak probíhaly populární farmářské trhy, ale to jsem již pospíchal, protože jsem dostal  v pátek  neodolatelnou chuť navštívit Svatováclavskou pouť ve Staré Boleslavi a pokusit se také vyfotit slavnou relikvii sv. Václava.

Ono se to rýsovalo pomalu a jistě již v minulosti. Není to daleko od nás, mše bývá mimochodem vysílána v televizi přímým přenosem, na jaře tu bývá populární Audience u císaře Karla I. a člověk si uvědomuje, že město maximálně projel párkrát autem, ale  ...

.... , jak praví jedno staré přísloví : ,, Kam nevstoupila noha pěšáka, tam není místo dobyto :-)"



Mohu vám tedy již nyní prozradit, že zřejmě zítra sem dám reportáž z akce, ve které nebude chybět spousta obrázků a byl jsem velmi překvapený nejen atmosférou akce v místech, kde probíhala především duchovní část programu, ale překvapila mě i část stánková, část plná pouťových atrakcí a spousta restaurací, které disponovaly právě těmi dvory, kde bylo možné pod stromy pohodově posedět u piva, vína i kávy.

Hlavně mě tedy praštil do očí  po cestě od nádraží ČD do centra města hostinec Modrá hvězda ....
http://www.prazdrojmenu.cz/modrahvezda/fotogalerie  V té zahrádce tam sedělo u starodávných půllitrů s ouškem nemálo rodin.

 Lázeňská ulice se stánky měla délku 965 metrů, prodávalo se tam všelicos a zpět bych to už asi nedal, tak jsem byl rád za polní spojnici k řece Labi, kde nic nebylo. Na to vše se můžete těšit v dalším článku.








































Žádné komentáře:

Okomentovat