neděle 21. června 2015
Kruháč na Pražské má jasné obrysy a čeká asfalt. Unikátní příjem rozhlasu v Mělníku !
Uzavírka ulice Okružní ve Starých Rousovicích.)
Když jsem v pátek spatřil záběry z mobilního telefonu jednoho známého ohledně kruháče na Pražské ulici, tak mi bylo jasné, že je nejvyšší čas, se na místo opět vypravit. Vždyť oficiální otevření kruháče a znovuzprovoznění Pražské ulice v celé délce tluče na dveře. Ovšem, nejprve jsem objevil uzávěru v ulici Okružní nedaleko hostince U Havelků a baru Alabama, takže připomínám, že je vyloučeno tudy projíždět.
Takto vypadalo místo budovaného kruhového objezdu ještě v měsíci březnu a dubnu.
První záběry z místa činu jsou někdy z přelomu února a března, ale až do dubna, se toho mnoho zdánlivě nezměnilo. V první fázi se vymýtily náletové dřeviny a na obrázku je zcela patrná příjezdová trasa pro vlak, který pod Pražskou ulicí vjížděl tímto úvozem do cukrovaru. Zdánlivě se pracovalo mnohem více na bývalém řepném place, kudy povede trasa průtahu.
Duben/ květen 2015.
Na druhém obrázku je již zcela patrné postupné zavezení úvozu, které muselo z důvodu zhutnění zeminy a získání tvrdého podkladu pokračovat velmi pomalu. To je samozřejmě i spojeno s výstavbou inženýrských sítí.
Současný stav z 20.6.2015.
Jak sami vidíte, tak práce na kruhovém objezdu jdou již do finále. Na své vyřešení čeká i střed kruhového objezdu, kde rostliny musí odolávat maximálně automobilovému provozu a být co nejméně závislé na zálivce, která je pro jakýkoliv růst důležitá.
Zatímco práce na kruhovém objezdu jsou plánovány již jen na několik dní, tak celková výstavba první fáze průtahu po bývalém řepném placu, se předpokládá ještě téměř na 15 měsíců.
Za oběť kruhovému placu také padlo bývalé oplocené parkoviště jízdních kol a motocyklů zaměstnanců cukrovaru.
Ještě jeden pohled na střed velkého kruháče a sám se těším na technické údaje ohledně průměru tohoto kruhu.
Fotozoom nás přenesl trochu dále, kde se zřejmě již rýsují protihlukové zábrany. Jak vidíte, tak projíždějícím se možná naskytne i hezký pohled na televizní retranslační věž na Chloumku. Ovšem, bude otázkou, jak to tu bude vše dopravně probíhat a jaká bude situace prostých chodců. Je rozhodně jednodušší přecházet frekventovanou jednosměrku, než obousměrný silný automobilový provoz. Podle všeho se zdá, že varianta podchodů, která je mnohde tak populární, zde zřejmě plánována není a možná ani nadchodů, takže zřejmě půjde o přechody a semafory ovládané tlačítkem. Ovšem pozor, jde pouze o osobní domněnku, která mi moc sympatická není.
Navíc si musíme uvědomit, že silnice opravdu rozdělí město na dvě části a dnešní čtvrť Rousovice se sídlištěm Slovany a rozrůstajícím se Brabčovem není populačně ničím bezvýznamným.
A pak tady mám něco ještě pro fajnšmekry, kteří i v době internetu, se nechávají občas unést romantikou dálkového rozhlasového příjmu. A protože vás jistě mnoho není, tak jsem to dal sem.
To, co se stalo v úterý večer 16.6. 2015 je takřka neuvěřitelné. Tedy, vy starší, kteří ještě pamatujete analogovou televizi a příjem z vysílačů Cukrák pro Středočeský kraj, tak víte, že v letních měsících, zvlášť když byly teploty kolem 30 stupňů Celsia, tak náš první program ČSTV mnohdy zanikl v rušení a po dlouhé minuty, až hodiny bylo možno sledovat nejčastěji až mnohdy kvalitní vysílání ze Španělska, ale i z jiných částí Evropy. Ne, nejsou to žádné čáry, ale jev je popsaný, jako odraz signálů od atmosferické vrstvy Es.
Propagační fotografie z roku 2007 ? , kterou jsem poslal do redakce Bayerische Rundfunk. Kmitočet 99.4 v lehce zamlženém říjnu přinese občas vzdušný signál populární hudební stanice Bayern 3 z 200 km vzdáleného vysílače Ochsenkopf
A jsou lidé, které ani tak nezajímá rádio kvůli poslechu běžné místní české stanice, jako hledání dálek. K tomu samozřejmě slouží nekonečné seznamy stanic, jejich frekvencí, předpokladů pro různou lokalitu příjmu, další programy atd. atd. V roce jsou taková období dvě. Jsou to mlhy, které umožňují i na takovýto jednoduchý prut zachytit stabilnější příjem stanice vzdálené i kolem 400 km, a pak je to léto, se svými exotickými podmínkami, kdy díky různým odrazům naladíte vedle české stanice i třeba ve slušné kvalitě, až přímo místní kvalitě stanici vzdálenou třeba i 2 500 km. Stále prosím píšu o VKV, které má v sobě i každý mobil.
Lístek QSL znázorňuje vysílač Ochsenkopf ležící 50 km západně od Chebu, kterým redakce rozhlasu někdy dobrovolně sami od sebe mohou ,, radioamatéra posluchače" odměnit. Druhá strana patří údajům o příjmu, případně o spojení dvou radioamaterů, nebo dvou skupin.
A přesně to, se stalo v úterý večer. Stačí mít u sebe jen neustále mobilní telefon a nosit také malá sluchátka. A samozřejmě to chce se překonat, a i když zrovna navečer krásně zpívají ptáci, tak to prostě třeba jen během pěti minut projet, zda někde něco není.
V úterý bylo zajímavé, že teplota byla někde kolem 17 stupňů, ale docházelo k přechodu nějaké fronty. Vedle českých stanic, které byly v běžné kvalitě, se náhle objevil přímý přenos fotbalového zápasu komentovaný portugalsky. Podmínky trvaly cca 90 minut do západu slunce a občas stanici vystřídalo vysílání Bayernu 3 z alpského Wendelsteinu, což je asi 345 km odtud. Někdy byl signál tak dobrý, že už jsem očekával značku RDS ( u obou stanic), která je nejlepším důkazem toho, že jste si nic nevymysleli. Bohužel.
Kandidáti na úlovek jsou dva a do obou redakcí jsem v sobotu napsal, ale málokdy přijde nějaká odpověď. Otázka zněla: ,, Vysílali jste na vaší stanici přátelský zápas Itálie-Portugalsko živě ?"
Jedním z kandidátů je portugalská stanice Rádio Renascenca, která na daném kmitočtu mohla vysílat z kraje, kterému se říká Evora http://rr.sapo.pt/frequencias.aspx, také vysílá kromě náboženství a kultury hlavně fotbal, a je to asi 2 200 km odtud. Druhým kandidátem je stanice RDP Antena 1 , která jinak přenáší pravidelně portugalskou ligu. Ta by ovšem na daném kmitočtu 98.5 Mhz musela vysílat, až z asi 3 200 km vzdálené Madeiry v Atlaniku, kde z vysílače Gaula vysílá pouhým 1 KW.http://www.rtp.pt/antena1/artigos/frequencias_124 To ovšem v případě odrazů nehraje už žádnou roli a i stanice se slabým výkonem na vysokém kopci jsou slyšet daleko. Pro vzdálenější verzi hraje ještě jedna věc. Portugalská stanice, se objevila také na 96.8 Mhz, což je také kmitočet Antény na Madeiře. V tomto případě o něco vzdálenější stanoviště Cabo Girao na 96.7.
V každém případě, se je toto léto nač těšit.
Docela obyčejný mobil a sluchátka jsou cestou k dálkovému příjmu pod otevřenou oblohou.
SŠ.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Co je to retlastanční věž??
OdpovědětVymazatNevěřícně udivený
Retlansační věž, to je příšerný výraz na zlámání jazyka. Dokonce po zadání tohoto hesla na internetu tento výraz najdete několikrát psaný jinak. Co je však ještě zajímavější je fakt, že vám kdekdo napíše, že jde o foto retlansační televizní, nebo mobilní věže a nějaká wikipedie, nebo širší pojednání o tom není.
OdpovědětVymazatV podstatě jde o předání signálu dále. Aby se třeba z televizního studia v Praze dostal televizní signál na vysílač Buková hora, nebo na Ještěd, tak prochází soustavou retlansačních stanic až na hlavní vysílač ( např. Ještěd), odkud si jej třeba divák v Liberci stáhne do svého televizoru. Někdy však tímto názvem může být označen tzv. vykrývač, nebo dokrývač signálu. To jsou místa, kde třeba není pro terenní překážku možné zachytit signál z hlavního vysílače, a tak se dostává k divákovi prostřednictvím těchto převaděčů. Tak jsem to aspoň pochopil já.
Je-li to špatně, tak se omlouvám, ale i řidič, který nerozumí moc motoru dovede jezdit :-).
Ta věž není ani retlastanční, ani retlansační ale r e t r a n s l a č n í. Co je na tom těžkého.
OdpovědětVymazatVyvítekdo
Tento komentář byl odstraněn autorem.
VymazatTak si schválně zadejte do vyhledavače google výraz retlansační věž a přečtěte si tak pět odkazů shora.
OdpovědětVymazatNěkdy vás vyhledavač navede sám na správné pojmenování, ale v tomto případě ne. Musel jsem skutečně přesně zadat slovo retranslační, abych se dostal i k wikipedii.
Pane Inženýre, to víte, že jsem Vás poznal hned napoprvé :-). Vy by-ste přece nechválil a ani nebývá vašim zvykem zaujmout třeba nějaké stanovisko k té dopravní situaci. Ale díky.
Nedávno Vás kritizoval tuším v listopadovém příspěvku o lokálce jeden občan, že i tak vše chápe a není potřeba dělat kovbojku z rozdílu mezi kilometrovníkem a hektometrovníkem. Nu, on neví, jak jsou železničáři hákliví, když někdo řekne místo slova oblouk, slovo zatáčka :-). Ale, jinak platí, že řeč byla stvořena k tomu, aby vás druzí pochopili, což se stává.
A tady mě napadá ta krásná scénka Felixe Holzmana: V tom receptu stálo... krájejte tři dny staré housky. Já je krájel půl dne a už jsem jich měl plnou vanu :-).
Ale, jinak opravdu díky. Ono to má něco do sebe, když člověk ví něco přesně tak, jak to říkají odborníci.