pondělí 1. prosince 2014

Jak to vypadá na lokálce Mělník-Mšeno na začátku prosince ? ( Fotogalerie)


V polovině listopadu zajel Soutok přímo až do Mšena, kde tehdy začala demontáž kolejového svršku na trati 076 mezi Mělníkem a Mšenem. Kam až za 14 dní postoupily demontážní práce ?

Stále se najde řada lidí, která se jezdí i ve svém volnu dívat, jak práce probíhají a jedinečnost akce pochopitelně fotografují. Jedním z takových železničních nadšenců je i pan Láďa Kopřiva. Díky jeho fotogalerii, se nyní můžete podívat na aktuální výsledek rekonstrukce naší lokálky. První nepopsané obrázky jsou z železničního nádražíčka Lhotka u Mělníka. Další jsou z nádraží Nebužely a zastávky Živonín ( Nebužely- cihelna). Při demontáži zůstávají koleje pouze na přejezdech, které by měly být vyměněny přímo při opětovné pokládce kolejí, a pak koleje jejichž stav nevyžaduje výměnu. Podle některých zdrojů, se jedná asi o 4 km kolejí z celkové délky zhruba 24 km. Po rekonstrukci úseku Mělník-Mšeno, by mělo být přikročeno k rekonstrukci úseku mezi Mšenem a Mladou Boleslaví, který je údajně zachovalejší. Je to i z toho důvodu, aby bylo Mšeno aspoň z jedné strany železnicí obslužné a autobusový náhradní provoz byl maximálně omezen. Na začátku prosince tak lze říci, že po 14 dnech dospěla demontážní technika od Mšena, až po nádražíčko Lhotka u Mělníka.


Následující snímky jsou tedy ze stanice Lhotka u Mělníka. Odtud kdysi odbočovala kolej i do nákladního nádražíčka Střednice, kde se nakládala především řepa. Dnes vede po bývalém tělese odbočky cyklotrasa.





Snesené kolejnice.








Nebužely



Nebužely



Nebužely




Nebužely


Nebužely



Nebužely



Nebužely


Živonín

Živonín- (Nebužely-cihelna)


Živonín

Nyní je pochopitelně také otázkou, jak dalece, se na akci bude podílet také zimní nevyzpytatelné počasí, které může přinést, jak sníh i závěje, tak náledí i mráz..

SŠ.

1 komentář:

  1. Ráčejí odpustit, pane redaktore, ale opět uvádíte obecenstvo v omyl. Demontážní práce se zastavily v pátek v km 13,5, tedy více než 2,5 km před stanicí Lhotka. Přes víkend práce neprobíhaly.
    Dále- větší opravy v úseku Mšeno - Mladá Boleslav proběhly během výluky v první polovině měsíce října a žádné větší opravy v tomto úseku nejsou v příštím roce plánovány. V současné době není ani zcela jisté, že dojde k opravě úseku Mělník- Mšeno. I přes všechny sliby, které byly dány. Ony totiž zdroje SŽDC nejsou nafukovací, a rozpočet na opravu této trati narostl do řádu stovek milionů. A to ještě nejsou projekční práce u konce.
    Jan Jáchymstál

    OdpovědětVymazat