neděle 13. května 2018

Středočeský železniční den v Mladé Boleslavi pronikl již ráno na obrazovku ČT 24. Stříbrný šíp stál 30 milionů korun. Fotogalerie z osobní návštěvy.


Když jsem zde nedávno napsal, že jedním z hlavních magnetů víkendu je Středočeský železniční den v Mladé Boleslavi, tak mně v sobotu ráno ČT 24 potvrdila, že se ani trochu nemýlím.

Jel jsem opět v 8.21 linkou číslo 467 ( Roudnice nad Labem-Mělník-Mladá Boleslav) a autobus byl slušně zaplněný. Už při nástupu přišlo první překvapení. Strkám lístek za 32 Kč ( 4 pásma, 90 minut) do strojku a pořád nic. ,, Je to rozbitý!" ozval se po chvíli otrávený hlas starého řidiče, který dnes nějak neměl den. A tak jsem už věděl,že lístek, který jsem přesně před týdnem zakoupil v automatu na mělnickém autobusovém nádraží a měl snad sloužit, jako případný zpáteční lístek z MB, ani napodruhé neuplatním :-).

,,Tak to abych si koupil od vás nový" pronesl jsem a proběhl monolog ve stylu čtyři pásma za 32.


Už v 9.30 jsem byl opět na autobusáku v MB, ale tentokrát jsem si už neprohlížel jízdní řády různých linek, které odtud jezdí a vyrazil jsem po hlavní třídě do centra, abych se trochu rozhýbal. Plán byl takový, že nejdříve navštívím místní IC a koupím i tady nějaké pohledy a turistické vizitky do deníku. Pak to vezmu na akci, a když bude slušný čas, tak si ještě dám 10 kiláků z Březiny nad Jizerou přes Drábské světničky a Valečov do Mnichova Hradiště.


A tak se i stalo. Mladoboleslavské IC má jen v sobotu od 9.00 do 12.00 a paní mi řekla, že tam návštěvnost nikdy moc nebyla a je to celkem dostatečné. No nevím, ještě že ty památky v okolí mají své pokladny , nebo IC. ( před týdnem Michalovice a Zvířetice). Ještě jsem nafotil místní trhy na náměstí.


Sotva jsem přišel kolem 10. hodiny k nádraží, už jela Ušatá do Mnichova Hradiště. Dělala takové paprskovité jízdy, jejichž centrem byla MB a k nám nejblíže zajela do Kropáčovy Vrutice.


Pak už jsem rychle kmital ven před stanici, abych v 10.30 nepropásl odjezd narvaného RTO s vlekem.


Za ním už čekal Ikarus ...


...., trošku přidali i hasiči...


....., a pak krásný nostalgický záběr mého dětství na vlek Jelcz v zatáčce.


Velkým hitem akce měl být tento Stříbrný šíp, jehož rekonstrukce vyšla na 30 milionů korun.

https://www.railpage.net/m-260-001-stribrny-sip-znovu-ozil/


A tak jsem to samozřejmě pořád obšlapoval ....


.... fotil z různých stran a přešel do vozu, kde bylo jakési muzeum a jeden z mnoha obchůdků s železniční tematikou.










Mapa bývalého železničního Rakousko-Uherska. Tady začaly dějiny železnice u nás.


Praha-Turnov. Normální linka.


Následující záběry mají ukázat ten cvrkot na akci. Vidíte tam RegioShark, který pojede také 3x do Mšena


Venkovní posezení.


Nástupiště plné prodejců s železniční tematikou.



Kraj cykloturistů.


Motoráček známý jako Hurvínek. Ten tuším zajížděl do Dobrovic, kde bylo ten den v cukrovarském muzeu snížené vstupné.


Někdo se jezdí na takové akce povozit a nevadí mu ani to, že stojí v přeplněném vagonu. Já už chtěl zase změnit kolektiv a město  za samotu a přírodu, tak jsem si koupil za 86 Kč zpáteční lístek do Březiny nad Jizerou, což je první zastávka na znamení za Mnichovým Hradištěm a v 11.45 jsem akci opustil. Samotu jsem tedy zrovna nenašel, ale to už je jiný příběh o 10 km dlouhém pochodu s nádhernými výhledy a bouřkou v patách, na jehož konci jsem hledal očima čapí hnízdo, které nyní občas sleduji z domova přes webovou kameru.

Abych tento železniční článek nějak uzavřel, tak ještě mrkněte na snímky s informacemi, které asi v 16.20 visely na nádraží v MB na zcela opuštěném a tolik obdivovaném autobusu RTO.





A příště snad budou Drábské světničky i hrad Valečov, kde jsem v lese potkal také  jednoho mělnického regionálního politika :-). Jak je ten svět malý :-). Pokud snad čte tento článek, tak už teď ho zdravím :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat