středa 12. dubna 2017

Do Okoře bez oře. Prvního dubna, se konal na Kralupsku již 46. ročník tamního slavného pochodu.


Budeč. Rotunda Sv.Petra a Pavla.

Tak, jako mají mělničtí turisté ( kčt) v červnu svůj domácí pochod, kterým je Mělnický hrozen .... http://soutok.blogspot.cz/2012/06/toto-je-melnicky-hrozen-2012-29-rocnik.html , tak má kralupský kčt .... http://www.kralupska-turistika.cz/kct/index.php?page=pripravujeme již na jaře svůj populární pochod Do Okoře bez oře. Toho jsem se sice nikdy neúčastnil, ale oblast jsem naposledy  navštívil relativně nedávno a využil jsem toho k napsání dvou článků.... http://soutok.blogspot.cz/2013/06/dest-v-okoli-kladna-neprijemne-prekvapil.html a http://soutok.blogspot.cz/2013/06/zijete-v-melniku-vite-odkud-prisel.html , které se docela těší návštěvnosti.


Nicméně, akce, která se konala 1. dubna 2017, se účastnil kamarád, který mi poslal několik snímků a zároveň mě tak donutil, že jsem trochu pátral na netu a dozvěděl jsem se o pochodu docela zajímavé informace.



Turisté měli letos na výběr z těchto možností:


Zdejší krajina v blízkosti Zákolanského potoku, na pomezí okresů Mělník,Kladno a Praha- západ je přímo stvořena pro romantiky. Obdivovat můžete nejen rozsáhlou a krásnou zříceninu hradu Okoře, ale třeba také hradiště Budeč nad obcí Zákolany, kde žil jeden náš bývalý president Antonín Zápotocký. Budeč patří mezi takzvaná přemyslovská hradiště, která tvořila zárodek pozdějšího, již pod jednu vládu sloučeného českého království a jeho vyjímečnost spočívá také ve faktu, že kostel je vůbec nejstarší dochovanou kamennou stavbou na území ČR.

Musím říci, že je poněkud  až ostudné, že předešlý článek http://soutok.blogspot.cz/2017/04/velky-patek-je-take-dnem-kdy-stoji-za.html o velkém pátku a Ježíšových připodobněních právě v tuto dobu ( ten titulek) přitáhl pouhých 19 čtenářů a je důkazem našeho ateismu, ale což to nebyl právě on, kdo pravil: ,, Pane Bože odpusť jim, neb nevědí co činí ?" :-)  Článek o zeleném pivě už má 300 návštěv :-)).A tak prostě jdeme dále a máme tu krásný typ na velikonoční výletík, nebo i na příští ročník. Velikonoce nejsou jen obdobím  zahálky a dobrého jídla, ale k pohodě může patřit i hezký výlet, který nám třeba rozšíří obzory.

Několik typů mám v záloze, a tak tu možná budou výletíky, i když bude venku pršet.


A nakonec tu mám jednu výzvu k čtenářům. Kronikář města Martin Klihavec shání jakékoliv foto Valdštejnova lisu, který je spíše mladší generaci a všem, kteří se až tak nezajímají o místní historii spíše známý, jako bývalá STS ( zámeček bývalé Strojní traktorové stanice v lesoparku u hotelu Ludmila).

Je totiž až s podivem,že se prakticky na internetu žádné takové foto z časů, kdy to ještě byla krásná budova, že se tu neobjevilo. Pokud takovou fotografii máte, tak stačí ji třeba jen oskenovat, nebo ofotit a zašlete ji prosím na e-mail  Klihavec@seznam.cz . Děkujeme moc!




Nový mlýn.




hrad Okoř.


Zákolany centrum.



Aktualizace 13.4. v 18.30:

Málem bych zapomněl: Až na dvě poslední starší fota od mé maličkosti jsem použil fotky od  Radovana Říhy a samozřejmě i materiály z archivu kčt Kralupy nad Vltavou..

Žádné komentáře:

Okomentovat