čtvrtek 27. července 2023

Diváků, či čtenářů je dost, ale autor se nehlásí. Web Můj Mělník v ohrožení existence. Program RMM na srpen.

 


Jsou v životě  okamžiky, kdy doslova měníte svůj život, nebo jdete do nějakého rizika, kterým si v případě neúspěchu můžete udělat velké problémy, ale pak jsou také věci, kde neriskujete vůbec nic a není od věci to třeba i vyzkoušet.

Takovým případem je docela obyčejné PC, na kterém píšete e-maily, nebo lajkujete články a komentáře. Vždyť má každý uživatel možnost vytvořit nějaký web, nebo si zřídit FB.

Mně byla do jisté míry inspirací činnost v mělnickém Pegasu ( 1992 - 1995), kde jsem rád psal poesii vztahující se k našemu městu, které se zrovna začínalo měnit tak, jako doba kolem nás, a pak to byla především aktivita na webu Mělníček.cz. V roce 2007 jsem se zkrátka rozhodl, že zkusím nějaký jednoduchý web vyrobit a ani jsem nemusel moc přemýšlet, čemu že ho budu náplní věnovat.

Pokud máte pocit, že jsem spíše mohl psát někde něco, co mělo nějakou spojitost s rádiem a různým rozhlasovým vysíláním, tak vám mohu prozradit, že i toto jsem měl  po roce 2006 za sebou a na vině byly především podmínky, kdy v důsledku vysoké sluneční aktivity 11 letého cyklu bylo velmi obtížné, se radiostanicemi na pár kilometrů domluvit, natož provádět rekreační i soutěžní spojení z vrcholků kopců a psát o tom na zájmových stránkách.


Na řadu tak tehdy přišel opět oprášený fotoaparát, který si vlastně tak trošku konkuruje po celá léta se zájmem o dálkový rozhlasový příjem. Současně se dostavil i pocit takového osobního uspokojení, že vlastně pro to naše město něco dělám, ale bylo to pochopitelně ještě spojeno se zálibou někde vkládat obrázky a psát k tomu texty.

Na začátku přišlo i několik pochvalných komentářů a já sám by při tvorbě překvapený, jak se to kolem nás vše neuvěřitelně mění. Vždyť jsem si třeba v roce 1997 vyslechl, že oslavy 100 let trati Mělník - Mšeno -Dolní Cetno byly zkrátka super akcí, ale i tak prodělečnou a je zcela vyloučeno, aby se něco takového později opakovalo. A představte si, že od roku 2007, kdy se po 10 letech slavilo 110. výročí, tak najednou šlo pořádat ve Mšeně každý rok podobnou akci, která někdy slula Léto s párou a jindy Na Kokořínsko s párou.

Byl to důkaz o tom, že vše je o lidech i o tom, jak se domluví s jinými lidmi.



Moje maličkost tak byla s fotoaparátem právě u toho, když se rodily první velké akce mělnického MOOS v rámci DED ( Dny evropského dědictví), a když se nám město hlavně začalo převlékat do nového kabátu pod pojmem revitalizace. Byly to chvíle, kdy se třeba veřejnosti prvně otevřela chodba ke středověké studni, nebo kdy se nám obnažily hradby v Jungmannových sadech a i Mělník předvedl navždy veřejnosti své historické suché opevnění.

V roce 2011 jsem dostal nabídku vkládat fotografie i články na web Soutok, což mi dávalo širší pole působnosti a přišlo to asi v pravou chvíli. Nebyl jsem svázaný jen městem a mohl jsem psát prakticky o čemkoliv, co mě napadlo.

Ovšem, pro web Můj Mělník to dobré zrovna nebylo a ještě přišla jedna rána. Elektronická technika je něco, co visí na vlásku a nepodléhá to vaší moci. Jinými slovy došlo k tomu, že web ztratil nejprve pro veřejnost na titulní stránce možnost sledovat počítadlo návštěv a později dokonce skončila i služba možnosti vkládání čtenářských komentářů. Co k tomu dodat ?


Jak šel čas, tak jsem se stále více věnoval webu Soutok a zapomněl jsem, jak se vůbec do editoru webu dostanu i to, jak se s ním pracuje. Díky ořezaným službám jsem nabyl dojmu, že jde prostě jen o uzavřenou kapitolu, kam mohou diváci vstoupit, aby si prohlédli, co že se tady i v blízkém okolí vlastně v letech cca 2007 - 2011 dělo.

Jenže jsem podvědomě tušil, že pokud nějaký web nemá pohyb a hlavně návštěvnost, tak jednak svému účelu i veškeré minulé práci vložené do něj neslouží a hrozí mu zničení ( zrušení) těmi vlivnými. Ti potom doménu nabídnou někomu jinému, což nikdy dobré není. Kolikrát jsem hledal něco zajímavého, co jsem kdysi objevil a náhle ty zajímavé stránky vystřídalo něco, co mě zklamalo a nemělo to s téma nic společného.

Snažil jsem se proto vás občas na stránky pozvat,  ale netušil jsem, že i já musím jednou za rok aspoň vstoupit do jakýchsi administrativních prostor, aby bylo vidět, že ještě existuji, a že nemám zájem o zničení stránek, nebo mi to není prostě do jisté míry zase až tak úplně jedno. Mimochodem, ke zrušení prý vede i situace, když není zaznamenána v měsíci žádná návštěva, nebo když autor tedy jednou v roce nenavštíví jakousi přihlašovací stránku webu.



Byl jsem tedy po přihlášení docela mile překvapený. Sice  mi to dává jakousi výstrahu a nabízí mi to nějaké placené verze, což prostě vypadá úplně potupně, ale je také možné, že když jsem klikl na tlačítko ,, nemám zájem na zrušení webu ", tak to třeba i zabere. Dokonce je i vstup do statistik umožněn pouze tomu, kdo odsouhlasí nějakou placenou verzi.

Ovšem, ne zcela. Jak vidíte na snímcích, tak mně bylo umožněno vidět statistiku webu  http://mujmelnik.webzdarma.cz/  aspoň podrobně pro tento měsíc a myslím, že mohu být spokojený.

 Když si uvědomíte, že tam 12 let nic nepíši a každý den web navštíví nějaký počet lidí, tak teprve až teď díky statistice vidím, že to mělo smysl, a že to zřejmě má smysl web propagovat. Horší už je, že veřejnost nemá prakticky možnost komentovat, ale kdo trošku přemýšlí, tak ví, že mě může oslovit tady, kam vede z webu odkaz, nebo na Mělníčku, který také často ze zvědavosti, nebo i případně za tímto účelem navštěvuji.

Na druhou stranu jsem rád, že nemusím nějak moc na něco odepisovat, protože čas je normálně drahý, natož když ještě plníte pracovní povinnosti. Ne vždy, se odpověď odbude krátce ve dvou větách během několika málo minut.

Protože samozřejmě nevím, zda ti vlivní výše zmíněný web zruší, nebo ne, tak to můžete brát třeba tak, jako jednu možná z posledních možností, se tam podívat ještě na to, co vás případně zajímá. Příště to už může být třeba jen něco archivovaného z mého harddisku a přiznám se, že už mám za ta léta toho všeho tolik, že se vtom téměř nevyznám :-).



Přišlo mi dnes zase spousta materiálů z RMM, ale rozhodl jsem se, že to nechám někdy na příště a dnes si jenom zopakujeme akce léta. Ostatně, nyní přes léto je to se sledováním článků RMM slabší, což přičítám snad faktu, že jsou lidé na dovolených a přeci jen i řeší možná trošku jiné zájmy.

Pohodový poslední červencový víkend !

Žádné komentáře:

Okomentovat