neděle 2. srpna 2020

Obrovský turistický rozvoj prodělává letovisko Harasov u Mělníka. Znáte naučnou stezku Poklady Harasova ?



Jsou sice mezi námi lidé, kteří si tak nějak žijí vyloženě jen svými soukromými starostmi a radostmi, aniž by se nějak zajímali o veškeré dění kolem sebe, ale najde se i řada těch, kteří nečekají, až něco na vlastní oči uvidí a chtějí být tak trošku v obraze.

Nedávno jsem tu dával reklamu na minulou sobotu ( 25.7.), kdy se konala u Bosyně archeologická vycházka na hradiště Hrádek. Někteří z vás by se možná účastnili, kdyby o akci věděli, jak jsem se dozvěděl, a jiní to třeba vyřeší podobně tak, jako já.

Prostě jsem si udělal takový výlet, jehož jedním cílem bylo projít naučnou stezku Poklady Harasova a dorazit na Harasov, kde je sice slavný hotel stále v nákladné rekonstrukci, ale místo se díky mnoha aktivitám a dokončení té obří převážně dřevěné stavby poblíž pláže rybníku Harasov proměnilo doslova ve slavné letovisko. Ale, pojďme popořadě.


Jsem sice propagátorem veřejné hromadné dopravy, ale auto je třeba také občas projet. Pravděpodobně se vám podaří třeba někde v Bosyni zaparkovat, ale můžete samozřejmě cestu absolvovat i na kole, nebo i autobusem, který vás dopraví na zastávku Bosyň, a pak už je plán cesty jen na vás.

Právě v tomto místě se od sebe odděluje žlutá značka, po které chodí směrem dolů k Harasovu účastníci pochodu Mělnický hrozen a zelená NS Poklady Harasova, která tu je teprve od roku 2017.


Průběh NS najdete na mapě.


V dobách, kdy u nás prožívala obrovský boom rekreační cykloturistika, se na konci Bosyňe nebývale dařilo tomuto venkovnímu posezení, které o víkendech po večerech nabízelo občas i hudební kulturní program. To už dávno neplatí, ale i takové je tržní hospodářství.


Trošku lehkovážně jsem předpokládal, že naučná stezka zmíní na tabulích i  místní bývalé hradiště,ale zřejmě to není takový šlágr. Přesto se dají na netu najít stránky, kde to máte fotograficky pěkně zdokumentované, ale to by vyžadovalo, se sápat vysoko do kopce na takzvanou ostrožnu, kde najdete úzké políčko obrostlé stromy, se strmými srázy.



Zkusil jsem aspoň nějaký snímek dole pod srázem, kde se táhne dlouhá skalní stěna.


Tak nějak vypadá celá NS, která je vhodná pro rodiče s dětmi. Potkal jsem se tu s rodinkou cyklistů z Moravy, kteří prý včera pozdě večer přijeli, bydlí na Harasově, chtějí poznat Kokořínsko,  a právě jedou k Čertovým hlavám.


I místní skály však mají něco do sebe.




Krásný skautský tábor mi připomněl dětství. Ano, tak to bylo. Ten nejjednodušší domeček se dvěma postelemi a mezi nimi malý stolek. Kolik generací jen to tak zná a člověk musí vzpomenout i na Jaroslava Foglara a třeba i na knížku Hoši od Bobří řeky.





Velkou radost mi udělalo, že konečně po letech někoho napadlo tento skalní dům vysvobodit z vegetace, která mnohdy zakrývá i zajímavé skály. Naštěstí si to poslední dobou lidé uvědomují.


Některé artefakty se neokoukají.


Pohled k hotelu Harasov.


Právě díky té stavbě vpravo dnes tato oblast děkuje za zvýšený turistický ruch.

Toto teď lidi táhne : http://www.harasov.eu/




Zatím tu je jenom venkovní prodej i venkovní posezení, pokud nejste přímo v objektu ubytováni. Poblíž je i velké placené autoparkoviště.


Dnešní nevyzpytatelné počasí táhlo k vodě některé lidi trochu rozpačitě.


Ještě jsem se jednou vrátil k těmto podélným skalám, které jsou zřejmě tím nejspodnějším místem celé hradištní ostrožny.



Úspěšný vstup do prvního srpnového pracovního týdne,  a pokud máte dovolenou, nebo prázdniny, tak pěkné užívání .

Žádné komentáře:

Okomentovat