čtvrtek 23. června 2016

Plovárna 2016. Vlak ,,flamendrák" až do Mělníka ? Další kilometry Labské cyklotrasy dostanou důstojnou tvář.


Milí čtenáři, pro blogera není zrovna radostí, když nemůže takzvaně do terénu a ještě to není se silami zrovna ono, ale něco se stvořit již dá :-).
Především musím připomenout perfektní akci tohoto víkendu ve Mšeně, kterou je stále více oblíbená Plovárna, ale zapomenout nedám ani na 11. jízdu Kokořínskem:  http://www.mestomseno.cz/index.php?cmd=page&id=5&webSID=c0128fa98ff9a12b98df87621ffc3d41&action=2&calendar_id=1349 Máte tedy opět v krátké době už poněkolikáté možnost spatřit historické motocykly a automobily.

Nedávno jsem tu zveřejnil vlakový jízdní řád spoje 076 ( Mělník-Mšeno), který je v přípravě a sliboval především ještě jeden pár vlaků po 20. hodině v obou směrech. Přesto, že jde o jízdní řád v přípravě, který vůbec nemusí představovat realitu prosincových dnů tohoto roku, kdy světlo světa spatří již opravdu oficiální platné jízdní řády, tak se vás našlo mnoho, kteří jste článek navštívili a došly ke mně hlasy, že by se takový jízdní řád leckomu líbil, protože vychází vstříc, jak občanům obcí na lokálce, tak i návštěvníkům CHKO Kokořínsko.

Měl jsem možnost obdržet z přípravy další zajímavý kousek a tento mi téměř vyrazil dech. Kdo se zajímáte o veřejnou dopravu a zejména mezi Mělníkem a Prahou, tak asi víte, že dnes už to nejsou jen autobusy PID, ale směle sem lze zařadit i železnici. Samozřejmě, Mělník měl vždy především do Prahy kvalitní autobusové spojení a dokonce snad společně s Kladnem stále patříme na první místo ve frekvenci spojů s hlavním městem v rámci sousedních okresních měst. Mnozí jsme zaregistrovali asi i tři přímé spoje železniční zejména v pracovních dnech, ale i to se může v blízké době změnit a nebo také ne :-). Pro dnešní článek jsem pro vás vybral část z navrhovaného jízdního řádu 072. Jde o první ranní spoje mezi Lysou nad Labem a Ústí nad Labem.

Na první pohled to vypadá, jako kdyby se téměř nic nezměnilo a přesto je hned ten první krátký sloupeček doslova revolucí. Vzpomeňte si, kolikrát jsem nejen zde psal o velmi levných ( dnes už pomalu s otazníkem) jednodenních zejména sobotních rodinných výletech (  bývalá speciální jízdenka SONE+) do bavorského Řezna a Pasova. Zpáteční vlak dorazí do Prahy na Hlavní nádraží ve 22.40 ( pokud se s tím nehýbalo), pokud pojede na čas a co dále ? Dnes už se chce říci, že je to díky PID a poslednímu autobusovému půlnočnímu spoji do Mělníka vyřešeno, ale prodloužení bývalého vlaku z Prahy Hl. nádraží ( odjezd v 0.10) do Všetat, až na Mělník má něco do sebe

. Ocení jej především všichni cestovatelé, kteří se pozdě večer navrátí z různých koutů vlasti vlaky do Prahy a také ti, kteří pobyli nějaký čas v restauračních zařízeních, nebo konzumovali zlatavý mok na cestách. Určitě je to v takovém případě příjemnější cestování do finální stanice v Mělníku, než nutnost použití metra a autobusu.

Ovšem, pokud tento krok vyjde, tak je tu i tak celá řada otázek Dnešní mladí lidé, kteří by měli být právě těmi cestovateli, tak si již dávno zvykli, že hromadná doprava celkově upadala, je to trochu studování řádů, a že cestovat autem je mnohdy velmi pohodlné, byť s určitou obětí a asi nebude leckde snadné je přesvědčit, že cestovat lze i rychlými vlaky.

. Jedním z argumentů totiž je, že na zajímavé místo, se mnohdy dostanete nejlépe z hlídaného parkoviště objektů. Je zde sice tendence toto pomocí různých cyklovlaků a železničních půjčoven i motorových kol, jakož ekologických autobusů ( různá CHKO) s přívěsy pro kola tak nějak změnit, ale je to otevřený souboj týkající se konkretních míst našich zájmů.

Takovou druhou zajímavostí toho obrázku ( nic nového) je přesné ohraničení regionů , či konkretního začlenění nedalekého města Štětí v pracovním i v turistickém životě. Štětí má sice autobusové spoje přes Mělník do Prahy, nebo do Litoměřic, avšak využívá i nádraží Hněvice ( za řekou) na koridoru v obou směrech a pozadu nezaostává ve spojeních se severem republiky ani na trati 072. To si můžeme porovnat už i na současných platných řádech, které se poslední roky na naši 072 moc nemění. V praxi to znamená, že vlakem jste na mnoha místech Karlovarského a Ústeckého kraje podstatně dříve ze Štětí, než z Mělníka.


Poděbrady.

Díky krásné vyasfaltované Labské cyklostezce mezi Hněvicemi a Mělníkem ( potažmo Mělníkem a Lužcem) je dnes Mělník důstojným účastníkem Labské cyklotrasy, avšak každý ví, že pokud bychom pokračovali dále proti proudu Labe, tak si tedy občas pěkně dáme do těla a půjde to velmi pomalu. Podobný problém však nemá jen Mělník, ale i v Nymburce si uvědomují, že zatímco až do Kolína je jízda na kole téměř přepychem, tak po směru toku řeky čeká na mnoha místech spousta práce, byť některé úseky jsou lepší. A tak je tu k disposici článek, kde se dočtete, že se nám ten svět parádních cyklostezek Poděbradska může zase přiblížit :

http://www.radiopatriot.cz/2016/06/16/kraj-postavi-lavku-pres-labe-u-hradistka-pro-cyklisty-a-pesi-se-tak-propoji-labska-stezka-s-kerskem/

Žádné komentáře:

Okomentovat