sobota 18. června 2016

Malé úvahy nad novými již zveřejněnými autobusovými řády mezi Mělníkem a Kralupy. Pozvánka na rytířský turnaj.



Na stránkách http://www.ropid.cz/ , se konečně včera odpoledne objevily ke stažení jízdní řády autobusových linek PID číslo 454 a 455 obsluhujících obce mezi Kralupy nad Vltavou a Mělníkem po levém břehu Vltavy. Jízdní řád platí od 2.7. 2016.

Linka číslo 454 by se dala představit, jako bývalý Vraňanák, který už v dávné historii tuším pod číslem ,,016 033" obsluhoval Hořín, Vrbno,Zelčín, Chramostek, Lužec nad Vltavou a Vraňany. Později byla linka přečíslována a některé spoje směřovaly až do Kralup nad Vltavou, ale její hlavní obslužnost patřila obcím mezi kanálem a Vltavou. Linka číslo 455 je naopak tou nejpřímější, nejhlavnější a vždy nejfrekventovanější linkou mezi oběma městy v okrese. V minulosti bývalo možné také třikrát denně dojet do Kralup přímo z Mělníka přes Obříství a Chlumín, avšak to je již dnes jen dopravní historie.

Co k novým řádům říci ? Je pravda, že dnes se velmi jezdí osobními auty, podniků nabízejících zaměstnání, nebo zaměstnání na směny v regionu ubylo, a pokud se někdo vypraví na nějaký večírek, či dostaveníčko s přáteli do Kralup, tak už si nějak zařídí odvoz, nebo to oželí. Pryč jsou doby, kdy běžně jezdily autobusy z Kralup i po 22. hodině do Mělníka a v sobotu snad ve 20 hodin. Jsou opravdu víkendové spoje v tomto regionu a potažmo v Horních Počaplech potřeba ? Zaměstnanci i běžní domorodci si již zvykli a říkají, že se k nim prostě bez auta o víkendu prakticky nedostanete.


Když si najdete starší nedávné články, kde jsem popisoval možný vzrůstající význam bývalé železniční rychlíkové stanice Vraňany v souvislostech s koridorovou dopravou do prostoru severních a západních regionů republiky s možností přeshraniční turistiky a přidal k tomu trochu cyklo-turistiky s návštěvou Řípu, Podřipského pivovaru a Vltavských cyklostezek, jakož další možný železniční a pro někoho výhodnější nástup na Prahu, tak potom se jeví víkendové spoje, jako nedostatečné, ale je to samozřejmě podmíněno všechno nějakým zájmem veřejnosti. Soutok pouze zvažuje s oblibou možné důvody k navýšení hromadné přepravy, což může být často výhodou pro všechny zůčastněné.

 A to jsem tentokrát nezmínil veselé články ještě staršího data, kde jsem snad trošku v legraci ( je to pro ty otrlé, nebo možná jen na chvíli) poukazoval na to, že cesta mělnickému občanu do zaměstnání někde na jihu Prahy může trvat možná stejně dlouho, jako vlakem po koridoru do Saska. ( Tehdy přímé zatávkové vlaky bývaly v 80. letech po pravém břehu Labe z Mělníka v Děčíně za 90 minut!!) Tady mě docela překvapuje, že přeshraniční burzy práce v pohraničních krajích sice frčí a mnozí lidé ( například rozhovor s pracovnicí infocentra v Děčíně v článku o Labské cyklotrase mezi Litoměřicemi a Děčínem) opravdu jezdí za mzdou k sousedům, ale zpravidla svými automobily, nebo svozovými autobusy.




A nakonec tu mám obrazovou pozvánku na rytířský turnaj souboru Traken. Poslední možnost je zítra 19.6. ve 14 hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat