Od roku 2015 jezdí vlak z Děčína do Rumburka i přes Německo. Výhodné k návštěvě Bad Schandau, překrásné vyhlídky Brand, nebo mětečka Sebnitz.
Bývá tu takovým dobrým zvykem přinést občas nějaké ty zajímavosti z hromadné dopravy a především, pokud se to nám občanům zákazníkům vyplatí. Pojďme tedy na to.
I po druhém roce trvání, se stává aktuálním hitem ČD Jízdenka na léto. Letos tu máme ale další novinku. Kromě čtrnáctidenní varianty je tu varianta týdenní. Jak to tedy bude pro nás nejobyčejnější cestující, co jinak vlakem téměř nejezdíme ? Varianta čtrnáctidenní zůstává nezdražena na původní ceně 1190 Kč, Týdenní varianta bude nová a bude stát 790 Kč. To je na každém z vás si určit, jakou variantu zvolit a zda vás jízdenka na léto vůbec oslovuje. Soutok díky ní předloni navštívil ve dvou výletech Břeclavsko s Pálavou a loni to bylo Znojmo, Břeclav a Český Těšín. Bylo o čem psát :-)) a články jsou samozřejmě zde, jako plno dalších tipů na výlety v okolí bližším i vzdálenějším.
Jízdenka na léto je určena pro jednotlivce, který se chce během vybraných 14 dní ( nebo nově jen týdne) v měsíci červenci a srpnu toulat po celé ČR. Je jen na vás, zda chcete někde přespávat, nebo se vracet domů. Již dvě cesty na Moravu vám vloženou investici v poměru k běžné jízdence vrátí, a pak už jezdíte prakticky zdarma, kde se vám zachce. Není samozřejmě žádnou povinností jezdit někam každý den, ale najdou se jedinci, co opravdu na ni každé ráno někam jedou a večer se navrací. O jízdence jsem tu psal již loni i předloni a dozvíte se o ní především na webu Českých drah. Při zakoupení potřebujete občanský průkaz, neboť je nepřenosná a vystavuje se na jméno ( Je to chvilka).Časová lhůta začíná platit od okamžiku prvního záznamu průvodčím ve vlaku. Nemusíte tedy jízdenku zakoupit a hned někam jet, ale teoreticky ji můžete zakoupit ve stanici již na začátku července a použít ji můžete až poslední týden, nebo čtrnáct dní její platnosti v srpnu.
Další zajímavé jízdenky jsou bohužel neustále rok od roku dražší, ač některé ne. Čím to jenom je ?
A přitom nevěřím, že by nebyly využívány, spíše naopak.
Slavná bývalá jízdenka SONE+ umožňovala prvně v roce 2004 cestovat do Německa o víkendu s celou rodinou ( 2 dospělí a až tři děti) tam a zpět celkem za 360 Kč rychlíkem například do bavorského Regensburgu ( Řezna) a Drážďany zastávkově byly snad jen za 150 Kč. Dnes už stojí Regensburg a Passau 779 Kč, a pokud si s rodinkou dnešní mladí vyjedou o víkendu jen po ČR, tak zaplatí 679 Kč. Tady přibyly různé regionální jízdenky. Po Středočeském kraji můžete o víkendu s rodinkou například cestovat za 319 Kč. Další takovou nevýhodou je, že těch jízdenek je dnes už moc a ač se zdá některá levná, tak najdete jízdenky ještě lepší.
Pro nás zde v Mělníku je určitě výhodná jízdenka Labe- Elbe, která nám umožňuje cestování z Mělníka až do městečka Riesa, které leží ještě až za historickým městem Míšeň a samozřejmě Drážďany. Loni ještě stála jednotlivce 200 Kč, ale letos už bohužel stojí 250 Kč jednotlivce, 550 Kč skupinku cestujících a 90 Kč jízdní kolo. Ale, jet takovou dálku a zpět jen za celkových 250 Kč je paráda, že ? Navíc to stihnete v sobotu od 6.50 ráno do 21 hodin večer. Na blog patří i humor, nejen informace, tak...
Vždy, když si vzpomenu na tuto jízdenku, tak mě docela zamrzí, že už to nebylo v roce 1984, když kapela Van Halen nazpívala slavný hit Jump.Tehdy ještě nebyl internet, a když jsme si chtěli prohlédnout tehdejší NDR, tak se to dělalo především tak, že si kluci sehnali třeba přes německé noviny v trafice na Mělníku nějaké německé dopisovatelky a hlavně se vyměňovali pohledy. Někdy to byly hezké dopisovatelky. A zrovna jedna bydlela ještě kousek za tou Riesou, avšak v platnosti jízdenky s autobusovou návazností :-)). No, tenkrát to holt nebylo.
Blízkým regionem je Liberecký kraj. Když už jsme se naučili znát jízdenku Libnet +, tak ji zase někdo přejmenoval na Euro-Nisa-Ticket. Zde jsou naštěstí stále stejné příjemné ceny. Za 160 Kč se můžete pohybovat vlakem od České Lípy, Doks, Bezdězu a Bakova nad Jizerou až po téměř hlavní město Dolní Lužice Cottbus ( Chotěbuz). Pro skupinku lidí je to 320 Kč a 90 Kč jízdní kolo)
Egronet, to je jízdenka, která platí mezi městy Chomutov, Zwickau, Gera, Hof, Bayreuth a Weiden. Dalo by se říci, že jde především o kraj Karlovarský, část Saska a především o Horní Falc, která 20 let patřila k našemu království, když ji roku 1373 směnil císař Karel IV. za Braniborsko. Egronet také máme dražší. Už je to 200 Kč za osobu, za každou další pak stovka navrch a kolo je tu zdarma ( přeprava). Hodně se sem jezdí navštěvovat například prameny Ohře, Sály a Mohanu, které jsou jen kus od sebe a nedaleko najdete i pověstný kopec Ochsenkopf, který se již v dobách před rokem 1989 proslavil televizním vysílačem, který jste zachytili i na některých místech Mělníka. Dále je tu poblíž i skalní město, takže také zajímavý region, jen už trochu z ruky.
A nakonec mi udělal radost článek z Mělnického deníku. Tak, snad bude konečně mezi Kralupy nad Vltavou a Mělníkem zase konečně uspokojivé autobusové spojení, jako kdysi. Jen aby to jezdilo i o víkendu. Má se jednat o linky PID číslo 454 a 455, ale jízdní řády jsem ještě nenašel, ač už to platí od července : http://www.ropid.cz/jizdni-rady/nove-jizdni-rady__s175x913.html
V jednom článku jsem tu nedávno oživoval starou myšlenku, že zastávka Vraňany nádraží ČD může být opět hodně důležitou zastávkou. Nejen blízkost Řípu a Podřipského pivovaru, ale i důležité spojení po koridoru do Saska, Karlovarského kraje přes UL i nakonec opět Prahy. Nechci to zakřiknout, ale člověk je rád, když se zase něco z těch jeho plánů přiblížilo skutečnostem. Nedávno jsem tu psal článek o tom, jak by Mělníku slušel cyklookruh kolem Vltavy, a jak jsou nevyužité ty eurosilnice mezi obcemi Vepřek a Miřejovice. Odepsal mi člověk z Kčt Kralupy, že prý o tom také snad už někdo vlivný uvažuje, jen neví kdo a kdy to bude.
Žádné komentáře:
Okomentovat