sobota 23. dubna 2016

Řidiče na Mělníku čeká od pondělí opravdu náročné období.


Především díky dvěma kruhovým objezdům,  jejichž výstavba loni začala ( na Pražské a Mladoboleslavské ulici  v místech bývalého křížení vlečky cukrovaru), se mělničtí řidiči jedoucí na Mladou Boleslav naučili jezdit jinak.

 Ať už jste přijížděli po Bezručově ulici od Podolí, nebo od Blat po Kokořínské, tak společným tranzitním bodem obchvatu byla světelná křižovatka u autobusového stanoviště. Odtud se řidiči jedoucí na Prahu, nebo na Mladou Boleslav vydali dočasně jednosměrnou Nemocniční ulicí ( značená jednosměrka vlevo modře) na Pražskou ulici ( příjezd vozidel z centra) a pokračovali kolem cukrovaru, kde buď v klidu pokračovali na Prahu, nebo odbočovali do Italské ulice, kterou projeli v celé délce až na Mladoboleslavskou ulici ( modře značená jednosměrka vpravo + červený úsek).

Dnešní situace je téměř stejná, ale protože se začala stavět další kruhová křižovatka u Lídlu, tak došlo k významné změně. Osobní automobily jedoucí nyní po Kokořínské ulici odbočují jako-by k benzince Ono, avšak pokračují hned vlevo kolem parkoviště a obchodního domu Lídl, kde v důsledku této změny zaznamenávají vyšší tržby. Nákladní doprava je z tohoto problematického místa u Lídlu odkloněna. a zřejmě přijíždí výhradně Bezručovou ulicí, nebo míří  ve směru na Mladou Boleslav případně přes Velký Borek.

Nejdůležitější změnou bude obousměrný konec Italské ulice řízený střídavě světly ( červený úsek),
jak ostatně dnes upozornil v článku http://melnicky.denik.cz/zpravy_region/hlavni-tah-na-mladou-boleslav-bude-ctyri-mesice-zavreny-20160422.html Mělnický deník.
Pro lepší představivost jsem si dovolit přijít s mapou.


Ovšem, zajímavé bude cestování od Mladé Boleslavi, díky opravě mostu nad Okružní ulici. Dovedete si představit jízdu kamionu úzkou Italskou prozatimní obousměrkou, který se ostře ohýbá do Polské ulice na dnešní stopku ( stopka od Mladé Boleslavi) ?

Buď tudy kamiony jezdit nebudou, nebo nám to zkrátka v pondělí předvedou, ale bude to možná tak trochu akrobatické zpomalovací místo celého provozu. Přiznám se však, že situaci zkoumám od stolu a nikoliv přímo v terénu.. Pokud by snad takový náklad chtěl jet od Mladé Boleslavi tudy na Prahu, tak kvůli uzavřené křižovatce u Lídlu nebude moci pokračovat přímo na světelnou křižovatku, jako dosud, ale zřejmě až k jateckým závorám, kde se Vodárenskou ulicí dostane na první kruhový objezd na sídlišti Pivovar. Jak dalece se počítá s využitím současné jednosměrky podle benzinky Ono k autobusovému stanovišti zatím nevím, ale uznejte sami, že situace to bude zajímavá a tím spíše pro řidiče neznalé místních poměrů, kteří mohou v důsledku rozčarování a nejistoty ze své správné cesty ohrozit plynulost a bezpečnost silničního provozu.

Obousměrný úsek jsem ve druhé mapě vyznačil silnou černou barvou a červeně je vyznačena současná osobní jednosměrka těsně kolem budovy Lídlu.

Pokud mi nějaké řešení uteklo, nebo jsem zde uvedl zavádějící  a klamné informace, tak se vám předem omlouvám, ale jako občan tohoto města a také řidič čerpám jen z dostupných materiálů, které nabízí především Mělnický deník. Je třeba vědět, že ani místní řidič nemusí číst všechen tisk na netu, či v novinách a téma je nutné lidem občas přiblížit, abychom sami nebyli těmi, kteří budeme ve vlastním městě zoufale promýšlet, jak se kam vůbec dostat.

Aktualizace 25.4. v 18.20:  Další občan města píše:
  ( V tuto chvíli 1630 návštěv - rekord na jeden článek)

Nákladní auta od Mladé Boleslavi jedoucí na Prahu musí okolo čerpací stanice Shell zatočit směrem do Kokořínské, a pak podle vlakového nádraží musí jet dle značené objížďky až na kruhák na Pšovce, kde šipky značící objížďku donutí kamiony obkroužit celý kruhák a vrátit se kouse zpět a uhnout do Bezručovy ulice.
Zahnout z Nádražní ulice k Tescu nemohou, je tam na úrovni u supermarketu Eva nechaná značka zákaz vjezdu nákladních vozidel.
Nákladní auta by mohla zahnout na další křižovatce ke Kauflandu, protože tam značky zákaz vjezdu nákladním vozidlům asi zmizely, jsou tam jen prázdné tyče. Ale oranžová šipka objížďky je však žene dál rovně, jak jsem již uvedl, až na kruhák na Pšovce, kde pak dost nelogicky žene dopravu směr Praha zpět přes obytnou oblast Bezručovou ulicí, když by přece z kruháku na Pšovce mohla auta na Prahu jet přes nový most přes Labe směrem k dálnici, tak jak je tudy směr Praha normálně značen a městu (hlavně Bezručovce, Nemocniční a Pražské ulici) by se alespoň částečně odlehčilo!
Konec konců jsou teď na kruháku na Pšovce (u autosalonu Ford) na jedné tyči dvě značky na Prahu: jedna modrá ukazující směrem vpravo na most a hned pod ní oranžová ukazující na Prahu vlevo do města! Navíc toto nejednoznačné značení může přivést do Bezručovy ulice (a Nemocniční i Pražské) další auta (osobní i nákladní) jedoucí od České Lípy od Liběchova směrem na Prahu, která díky tomuto nejednoznačnému značení si mohou myslet, že cesta na Prahu přes nový most je neprůjedná a raději se budou řídit podle objížďkové oranžové značky ukazující směr Praha přes město!

Aktualizace 24.4. v 9.30 :

Ano, situace vás zajímá tolik, že článek od okamžiku vydání ( v 19 hodin tu snad ani ještě nebyl) do dnešního dopoledne navštívilo 250 čtenářů. Všiml jsem si však, že už tu mám pravděpodobně jeden nedostatek. Silnička kolem Lídlu není od Kokořínské jednosměrná, ale kolem Lídlu lze projíždět v obou směrech. Příliš těsná cesta kolem Lídlu motivuje řidiče k nákupům a je to vidět na parkovišti i v prodejně.

Aktualizace 24.4. v 18.50 : Vox populi, hlas lidu :-).    (Stav nyní:  950 návštěv článku)

Malý doplněk:
Nejkratší jednosměrka v Evropě (tj. u ONO resp. TixExpressu) byla doplněna o tabulku "MIMO BUS", současně je v přímém směru další jednosměrka a úzká cesta za Penny je vyhrazena pouze pro autobusy.
V praxi to vypadá takto:
- místní jedou jako vždy přímo k Penny a ignorují dvě jednosměrky a přikázaný směr jízdy v pravo (vlastně ten platí jen pro BUS)
- zbloudivší, tj. zejména kamiony, si hrají na autobusy a projíždí až na světelnou křižovatku.
Ragnaat


SŠ.

2 komentáře:

  1. Malý doplněk:
    Nejkratší jednosměrka v Evropě (tj. u ONO resp. TixExpressu) byla doplněna o tabulku "MIMO BUS", současně je v přímém směru další jednosměrka a úzká cesta za Penny je vyhrazena pouze pro autobusy.
    V praxi to vypadá takto:
    - místní jedou jako vždy přímo k Penny a ignorují dvě jednosměrky a přikázaný směr jízdy v pravo (vlastně ten platí jen pro BUS)
    - zbloudivší, tj. zejména kamiony, si hrají na autobusy a projíždí až na světelnou křižovatku.
    Ragnaar

    OdpovědětVymazat