Současná cklotrasa číslo 2.
Milí čtenáři, už ani nevím kdy jsem prvně ještě na Mělníčku přišel s návrhem jakéhosi Vltavského cyklookruhu mezi Mělníkem a Veltrusy. Později byly články i zde na Soutoku a určité aktivity bez odezvy jsem kdysi směřoval i někam na jakýsi cykloweb a snad i do Toulavé kamery (ČT), kde to zhaslo zařazením do nějakých internetových individuálních nabídek pro diváky.
Samozřejmě, o pravobřežní variantě se bavit nebudeme. Ta je až do Veltruského parku z Mělníka dána trasou číslo 2 ( obrázek první). Podívejte se však na druhý obrázek, kde mi ve Vraňanech ten průtah nevyšel, ale správně je to na posledním obrázku. Obrázky číslo 3 a čtyři, se totiž týkají detailu problémové oblasti. Mezi Starými Ouholicemi, Novými Ouholicemi a Vepřkem jsou nádherné eurosilničky.
Jediné ošklivé místo celé trasy je bývalá silnice z Vepřku na Mělník, která se změnila v krátkou úvozovou cestu.
Trasa je tedy navržena a na dalších fotkách je aspoň část toho, co můžete v tomto úseku vidět. A jak ji pojmenovat ? Motivoval mě nedávný článek, ač k pojmenování podle lidí mívá dnešní člověk občas výhrady a kandidátů by mohlo být více.
Josef Cinibulk, se narodil v Býkvi, jak tak čteme a jeho Mšenské Švýcarsko i s Cinibulkovou stezkou mám rád od dětství, tak by to mohlo být třeba po něm. Ale, otázkou je, kdo vůbec tyto cyklotrasy vymýšlí, pojmenovává a navrhuje. Nějak stále vázne komunikace mezi občanem a těmi, kteří s takovými i jinými věcmi mohou něco dělat a vědí to o sobě, na rozdíl od občana. Časy, kdy aspoň někteří regionální politici místo zvaní občanů na úřední weby chodili vstříc lidem na komunikační diskusní veřejné forum na Mělníčku, se snad poslední dobou omezily pouze na předvolební období.
A příště, se snad podíváme na druhou stranu řeky Vltavy.
Levobřežní varianta trasy číslo 2.
Současná situace mezi Miřejovicemi a Vraňany v detailu.
Již se zanesením cyklotrasy.
Pivovar Miřejovice z knížky Pivovary Mělnicka ,,dnes." V areálu probíhají nějaké stavební práce.
Eurosilnice na konci obce Staré Ouholice, Vlevo je část Nových Ouholic a naproti Vepřek. Nezapomeňte na křižovatce odbočit vlevo a před tratí vpravo do Vepřku, neboť jinak vás cesta dovede jen podle Vltavy k dálničnímu mostu, kde silnička končí.
Následující dvě tabule jsou z Vepřku, kudy probíhá pěší červená turistická značka z Kralup nad Vltavou na horu Říp. Trošku přepych na dlouhé pěší trase. Proto by tu mohla vést také ještě cyklostezka.
Tuto tabuli najdete i u obce Křivousy na druhé straně Vltavy ( cyklotrasa číslo 2), kam se podíváme příště.
Vepřek
Vepřek
Vepřek
Vepřek je po obou stranách dálnice. Tu vidíte na obrázku, včetně odbočky na Mělník a fotovoltaické elektrárny. Dálnice se podjíždí po krásné eurosilnici.
Tudy vedla bývalá silnice z Vepřku na Mělník ( dnes úvoz)
Křižovatka s bývalou státovkou Nová ves- Mělník. Všimněte si ještě železného kříže pro upevnění značky v bývalé křižovatce.
Stará státovka je dnes slepá, ale stromy vyrostly. Pohled dolů k Mlčechvostům.
Takový pohled se dříve nabízel řidičům. Od Mělníka až po Prahu.
Na obzoru Mělník.
SŠ.
Takové cyklostezky jsou super. V našem okolí jich máme několik, a i když jsme už na všech byli, stejně tam jezdíme znovu. Je tam klid, pěkné okolí. Parádní výlet :-) . Manžel udělal na našich kolech přes zimu drobné úpravy, objednal nové pláště na kolo , ložiska, atd., tak jsou kola zase jako nová :-) .
OdpovědětVymazatDíky za komentář. Ano, jsou super. Vždyť to jsou přepychově vyasfaltované eurosilničky, které používá několik málo aut lidí, kteří tam bydlí. To jsou spíše osady, než obce. Jejich malé využití je až hřích. Jenže, o nich ví jen několik málo místních cyklistů, kteří tam přijedou i třeba jen jednou za dva roky. Místo toho, aby se je snažil někdo vlivný propagovat a tím vlastně dal těm lidem v těch obcích šanci podnikání v oblasti cykloturismu, tak se nic neděje. Přitom by tam mohly žít cyklorestauračky podobně tak, jako v Bukoli a možná, že nejenom ty.
VymazatTak teď ta kola budou jezdit sama :-). Přeji hodně najetých kilometrů krásnými místy naší hezké vlasti :-).
Já teď hodně fandím tomu, když se dělají spíš ty cyklostezky širší, protože stále více jezdí kromě kol i různé kočárky a koloběžky. Hlavně ty skládací modely koloběžek, na kterých lidé jezdí třeba do práce nebo na nákup. Pak se to dá jenom do skříňky nebo do košíku a je pohoda.
OdpovědětVymazatNaprostý souhlas a ještě můžeme jmenovat i in-line bruslaře. Opravdu je na některých cyklostezkách hodně velký provoz. Mrkněte Richarde na toto : https://soutok.blogspot.com/2024/07/moravska-amazonie-aneb-na-kole-na.html
VymazatDoporučuji i ta videa, na která tam odkazuji. Takovou hustotu cyklistů jsem snad ještě neviděl, a to vyhýbání se na povalovém chodníku bylo fakt dobrodružstvím. Až se divím, že to ta 900 metrů dřevěná lávka nad mokřady všechno vydrží :-).