Zatímco v Německé spolkové republice, se vlaky těší téměř posvátné úctě, tak u nás to nemá železnice vůbec jednoduché. Zrovna včera byl na Astře na MDR od 11.30 půlhodinový dokument, který vyprávěl o železnici, modelové železnici a krajině od Pirny až k našim hranicím a nezapomněl ani na slavnou tramvaj jezdící z Bad Schandau k vodopádu na říčce Křinice ( ta pramení u nás ve Šluknovském výběžku). Tento seriál o železnici má od svého založení již 803 dílů ( podobný počet článků má Soutok :-)), je majetkem televize SWR a vy si můžete najít jeho hlavní stránku i se vstupem do archivu zde na
http://www.swr.de/eisenbahn-romantik Mimochodem, je zajímavé, že v Německu mají osobní vlaky svá stálá stanoviště ( nástupiště i koleje) a u nás, se leckde čeká do poslední chvíle, kam se to nechá přijet.
V Německu je i muzeum největší modelové železnice na světě, a pokud koukáte na Bedekr a viděli jste nedávno Hamburk, tak víte, že se tam i zpět dá dojet vlakem za cca 2 200 Kč a lístek stojí na výstavu cca 300 Kč. Doporučuje se objednat na stránkách Miniatur Wunderlandu.
http://www.miniatur-wunderland.de/besuch/oeffnungszeiten/regulaer/
Ale, pojďme už konečně domů. Lokálka je po letech už zase v ohrožení a ještě štěstí, že má Mšeno takového starostu, jakého má, a který rozjel petice za zachování lokálky. Starosta Martin Mach a kadlínský starosta Zdeněk Šesták, to jsou dnes už osoby, jejichž funkce překročila význam domácí osady. Nebudeme však už ztrácet čas řečmi o odpůrcích lokálky, buďme rádi, že SŽDC dostaly peníze i od státu, že se zapojila sponzorsky i Škoda v Mladé Boleslavi ( úsek Mšeno-Mladá Boleslav je prý zachovalejší, ale své sehrála asi určitá rivalita, dojíždějící zaměstnanci z této oblasti, ale i fakt, že se to dá spláchnout najednou, což je rozumné)
A tak pojďme obrazem a komentářem k revitalizaci lokálky, která se již hnula kupředu a dle nejoptimistějších předpovědí by-chom se mohli dokonce dočkat snad již příští rok populární akce Léto s párou. Závěrem úvodu, se sluší také poděkovat vám všem, kteří jste petice roznášeli dále a prokázali jste, že k ní máte nostalgický vztah. Ukázalo se, že i dnes, se ještě najdou lidé romantici, kteří vzpomínají, jak ještě v roce 1973 určovali podle kouře nad obzorem, zda je vláček ve Lhotce, Hleďsebi, Mělnické Vrutici, Velkém Borku, či už na Blatech a i dnes, se rádi svezou v dobových vagonech a radují se ze štiplavého kouře lokomotivy. O to vše by-chom snadno přišli a chyby, se pak těžko léčí, pokud to vůbec někdy vyléčit jde.
Vyrazil jsem tedy dnes konečně zase do terénu a skutečně, ve Lhotce ( Lhotka Důl) už chyběla cedule se stopkou i s označením přejezdu. Dojel jsem až do Kaniny, odkud je první snímek nahoře. Co na něm je ? Cestou jsem viděl na jednom přejezdu před Kaninou zvláštní jeřáb, který měl docela obyčejná kola i gumy, avšak vzdálené od sebe tak, aby mohl jet po kolejovém svršku a koleje o rozchodu 1435 mm měl mezi svými koly. Stroj jsem vyfotit nemohl, ale, že takové vozidlo existuje dokazují stopy vně kolejí.
A kdo udělal tyto podivné krtiny ? Známý mi řekl, že se sem někam měl navážet nějaký materiál, ale prý je tady pod zemí ( jen kousek pod povrchem) voda, tak se to bude vozit k Živonínu a na ten plac u zastávky Nebužely.
Aktualizováno 19.11. : Během mé nedělní návštěvy vypadalo místo takto, ale od pondělí jsou zde skladovány koleje. Tak to uvádí pan Jáchymstál ve svém komentáři.
Od benzínky u Mšena, se mi pak podařilo objevit centrum současného dění práce.
Tak tam někam bych se rád dostal, abych neměl jen tyto dálkové, byť impozantní historické záběry.
Při demontáži se nechávají jen úseky na přejezdech, aby se tyto řešily, pak okamžitou výměnou na místě za novou kolej.
A takto vypadá místo, kudy se převezlo nemálo lidí i materiálu. Na naši lokálce to naštěstí není konečné řešení.
Kolej, co nikam nevede.
Firma, která to všechno provádí.
Konečně záběry z místa činu. Jen určitá slušnost a vysoká tráva mezi mnou a dělníky mi nedovolila lepší záběry.
Jeřáb, který ,,upálené" kolejnice dopravuje na vagony, které budou po zbytku funkční tratě dopravovány do míst, které jsou pro laika neznámé.
Pro tyto dělníky neplatí tři dny volna, sedmnáctý listopad a snad šlo o mezinárodní společenství jazyků.
Těžká práce, ve které sice pracuje technika, ale na své si přijdou i lidé. Už jen tím kraválem kolem.
Druhý snímek téměř, jako první, ale zde se seznamuji s faktem, že fotograf za účelem výběru nadělá kvanta fotek, aby vybral jen některé a stejně jich vybere často co nejvíce, byť kritik někdy znuděně praví : ,, Jedna jak druhá. Na pouti lidi, lidi, lidi a tady zase práce, práce, práce :-)))
Kolejnice mají jistě nějakou standartní délku a jak vidíme o čtyři obrázky výše, tak jsou nakládány i s pražci.
Aktualizováno 19.11. : Pan Jáchymstál mně díky svým komentářům vnukl myšlenku trochu ustoupit od ryze povrchního populárního přístupu a podívat se na věc hlouběji. Základním údajem pro mě bylo díky němu pojmenování tohoto stroje, pod zkratkou PKP 25/20 ( pokladač kolejových polí, nikoliv zkratka polských železnic :-)). Našel jsem díky tomu několik odborných článků z nichž dva se mi zvlášť líbily. Pokud jde o technická data apod. , tak je to například odkaz http://www.ssstrade.cz/nabidka/produkce-a-sluzby-pro-zeleznici/stroje/pokladac-pkp-25-20.html
Výborný dokument je však zde na http://www.fd.cvut.cz/personal/tyfal/str/predmety/ikod-pr/ikod06.pdf , kde se čtenář dočte třeba o tom, že kromě technologie snášení kolejového svršku, která je použita na lokálce, existuje i technologie údržby, při níž jsou koleje pouze nadzvednuty. Je to tam vše popsáno, včetně představení strojů, které se při těchto pracích užívají a dokonce tam najdete výkonnostní tabulky, kde se dočtete, jakou vzdálenost v metrech ten či onen pokladač za hodinu položí , včetně cenových tabulek. Není od věci zde zařadit také odkaz na firmu, která práce zde provádí..http://www.gjw-praha.cz/ .
Trochu jsem chlapce přitáhnul zoomem.
Speciální jeřáb pro nakládání kolejí. Zde pokladač PKP 25/20 tažený Tatrou 815.
Po kolejích je to díky zatáčkám do Mšena 23 km. Těmto patníkům, se říká traťový kilometrovník Tak, podle odborníků je to hektometrovník, což ostatně vidíme podle desetinné čárky a je každých 100 metrů. Zatáčce říkají železničáři odborně oblouk.
Pokus o umělecké foto, které bychom mohli nazvat třeba rozpojení dopravy. V Americe byly koleje symbolem dobývání území a řekněme si rovnou, že mezi dobou dostavníků a železného oře je neuvěřitelný rozdíl. Vždyť za 6 hodin jste díky kolejím třeba již právě vtom Hamburku, jak nám bylo sděleno v Bedekru :-). Koleje byly zkrátka tím prvním, co zkracovalo neuvěřitelně vzdálenosti a spojovalo lidi i kulturu.
Mšeno nádraží. Co se sem jen nacestovalo vláčkem žáčků z mělnických škol, aby se pěšky vydali kolem dřevěné houby a skalního útvaru Hlava a žába do Kokořínského Dolu na autobus. Dnes nádraží slouží zaměstnancům i učnicím zahradnické školy v Kanině ( snad to tam ještě je), ale v sezoně ožívá i množství turistů.
Nová značka ve stanici zřejmě znamená, že tato kolej vede ještě 100 metrů a dost. Díky odborníkovi již nyní víme, že značka znamená údajně místo zastavení, očekávej 10 km v hodině. Co si pod tím představit přesně nevím, protože vlaky od Boleslavi staví obyčejně někde naproti tomu červenému přístřešku o foto výše.
Zvědavost mě dovedla nečekaně až poblíž depa, před nímž stojí motoráček M 131.1 nebo údajně přívěsný vůz za něj, jak tvrdí odborník, který se něco navozil po trati lidí, než jej vystřídal motorák řady 810 a později se současně přidala i žlutobílá Regionova.
Když jsem obešel ,,depo", objevil jsem neuvěřitelné. Tak sem se tedy sváží všechny ty dopravní značky z přejezdů v okolí.
A tak dnes symbolicky končí ve Mšeně kolej k Mělníku.
Ještě jeden detail M131.1 ( respektivě přívěsného vozu za něj) , který zde také dlouho jezdil. Naposled zde jezdil motorový vůz řady 810 a bíložluté Regionovy .http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_810
.... a pohled na výhybku. Nevím, nejsem odborník, ale myslím, že dnes už moderní výhybky vypadají třeba také jinak. Koho to zajímá, tak máme přece internet. Ale, nezapomeňte, že i tyto staré drážní věci jsou také nostalgie. Jak dnes mnohdy litujeme, že už nemůžeme obdivovat vodní napájení pro parní lokomotivy. To se někdy před akcemi dodatečně namontuje ( takový ten černý saxofon) a poté opět uloží. Odborně se jmenuje Spitznerův vodní jeřáb.
Cestou k domovu jsem ještě objevil nějaké stroje podílející se na demontáži. Přejme si tedy závěrem, aby vše pokračovalo podle plánu a k radosti všem zůčastněným. Tedy, jak nám potenciálním cestujícím a obdivovatelům železnic i dopravy vůbec, tak i těm, kteří si tu máknou.
Pozvánky:
Jenom připomínám, že tady sleduje Soutok aktuálně boj o titul mistra světa v šachu http://soutok.blogspot.cz/2014/11/bleskove-o-melnickem-sachu-aneb-zacina.html a jsou to dost napínavé i krásné souboje.
Zde si vás dovolím pozvat na svůj první seriál o rádiu. Dozvíte se vše formou neobvyklého vyprávění od času vysílání pořadu Pozor zákruta!, Větrníku,Interprogramu rádio Praha, přes rádio Luxembourg, cizí televize a jejich příjmu, satelit, až po digitální a netové vysílání.
http://soutok.blogspot.cz/2011/11/radio-kdysi-dnes-1-dil.html ( asi 9 dílů a téměř každý den po sobě)
Toto byl druhý seriál právě o dopravě na Mělníku i pod ním ( také denně a asi 13 dílů) Od Labe přes starý a nový autobusák k železnici zpět na řeku.
http://soutok.blogspot.cz/2011/11/povidani-o-doprave-na-melniku-i-pod-nim.html
A samozřejmě také Romanem dodané seriály v minulém článku Děkuji. Třetí seriál o výletech byl již v roce 2012. Najdete je vpravo v odkazech na příslušný rok a měsíc.
SŠ.
Když už píšete rádoby odborný článek o železnici, zjistěte si prosím nejdříve reálie a odborný slovník. Patník není kilometrovník, ale hektometrovník nebo odborně staničník.
OdpovědětVymazatMotorový vůz není motorový vůz (a už vůbec ne M810, takový motorák neexistuje) ale přívěsný vůz řady BDlm, který se připojoval k motorovému vozu M131.
A "nová značka ve stanici" neznamená, že koleje končí po 100m, ale jde o návěst "Místo zastavení" a "očekávej rychlost 10 km/h".
Jan Jáchymstál
Milý železniční odborníku, proč bych to dělal ? Vždyť je přece docela hezké, že se najde člověk, jako Vy, který projeví zájem o článek, je specialistou, zdravě se naštve a vysvětlí to tady. Ono je to tedy většině lidí mimochodem úplně jedno a nejsme v odborném železničním časopisu. Tady jde spíš o to, že magazín přinese obrázky z akce. Krom toho nejsem za to placený, dělám to v osobním volnu, mám celou řadu zájmů, a kdybych tam měl naplácat jenom obrázky, tak to není ono. Podívejte se na to jinak. Které jiné profesionální médium tu bylo přímo na pracovišti na návštěvě ? A že tohle téma není nějaká výstava, která může leckomu utéci, ale zajímá dost lidí. Pěkný den.
OdpovědětVymazatTak jsem to snad opravil. Dal jsem tam toho Hurvínka, co jezdí i do Zubrnic. Nějak mi tam vlétl automaticky ten M152, co tu jezdil, jako poslední ( a pak spolu s Regionovou) pane výpravčí ? Nějak mi je to jméno povědomé :-).
OdpovědětVymazatTak to dopadá,když se laik všeználek hrabe do všeho.Naštěstí se vždy najde někdo,kdo svůj čas věnuje na vysvětlování a myslí,že si to dotyčný uvědomí.
OdpovědětVymazatJ.Nápravník
Děkuji za podporu. Takhle to u nás prosím chodí. Aby někdo něco pochválil, tak to ne, to se bere, jako samozřejmost. Mimochodem, tento článek má velikou sledovanost. Ale pindat, kvůli tomu, že fanda železnice udělá z hektometrovníku zjednodušeně kilometrovník a podle čumáku na dálku usoudí, že to musí být to poslední, co tu jezdilo, na to je každý kádr. Jsme jen lidi a ikdyž mám ty motoráky doma na obrázcích, tak mám právo na zkrat. Kdyby byl každý perfektní, tak nejsou na silnicích bouračky.
VymazatPromiňte, ale co by mělo být na vašem článku k chválení? Několik fotografií s nízkou kvalitou (a to i dokumentační) a s velmi nekvalifikovaným komentářem?
OdpovědětVymazatSledovanost článku nic neříká o jeho kvalitě.
P.S. Výpravčí nejsem.
Jan Jáchymstál
Pane inženýre, proč tak útočně? Pro nás laiky je to srozumitelné a zajímavé.
VymazatJestli je to patník nebo kilometrovník to už je snad maličkost. Pokud jako odborník vám tento článek zvedl krevní tlak, tak čtěte odborné články na zahraničních webech. Zde jde o přátelskou a veřejnou diskusi.
Tak to je mi tedy líto, že vás vůbec nic, ale vůbec nic nezaujalo a nepotěšilo. No, ani nevím, zda jste čekal ,že snad budu mít špičkovou techniku, osvětlovače, domluvené rozhovory a posekají mi tam i tu trávu, nebo udělají místo. Tak to tady není. Já se bavím a kdo chce, tak se koukne. A kdo je zklamaný, tak se už příště dívat nemusí, ani číst a může jet třeba na výlet do Zákup. Jenže se vždy a vždy někdo najde, kdo to chodí číst. Ale, mně se občas také někde něco nelíbí a to je normální..
OdpovědětVymazatNezlobte se, ale ve vašem článku je plno mylných nebo neúplných informací, které by v magazínu tohoto typu být neměly. Kdybyste měl zveřejněný mail, poslal bych Vám stručný souhrn. Nechci to dávat sem, do komentářů.
VymazatJan Jáchymstál
P.S. co mají Zákupy společného s tímto tématem?
Pane Jáchymstále,
Vymazattoto je první Váš komentář, který se mi líbí. Nezlobte se, ale nemusel jste hned tak napoprvé vyletět. Já nevím, jak dalece čtete tento webb a co o něm soudíte, ale najdou se lidé, kteří vidí věci tak, že si já hraji na chytrého a poučuji. Jen mě to dění kolem lokálky trochu více zajímá, je o čem napsat, člověk si udělá výlet a sestaví ze záliby nějaký článeček s obrázky, které jsou dominantní.
Zrovna mi dneska hned jeden příznivce železnic přišel říci, že jsou prý k jeho radosti na webu nějaké fotky z té demontáže, že mu to říkal kamarád, a že je už teď zvědavý. Je prostě příjemné udělat někomu radost a věřte mi, že opravdu řadě diváků tady je to jedno,co je na ceduli a motorák je pro ně motorák. A ono je jim možná i jedno, jak je to s těmi kolejemi a hlavně mají radost, že se začalo pracovat, a že lokálka bude. Kolikrát zjistíte, že čím více práce si dáte s nějakým zjišťováním detailů, tak to ani nemá moc význam a na internetu je dobrá každá fotka. Já je dávám v plné velikosti, ale někdo dává jen takové blechy, nebo si na některé i dělají autorská práva. Tyto může nafotit každý a myslím, že za rok budou mít určitou hodnotu, až bude trať opět OK.
Nicméně, já nejsem žádný všeználek, ani mistr světa a při této práci, kterou tu dělám, se dozvím mnoho nového i zajímavého.
Vůbec se nebojte, nevím proč bych se měl stydět a klidně sem ty nepřesnosti napište do komentáře. Je docela možné, že podle nich tento článek upravím, nebo to použiji i do nějakého příštího článku. Ale, je také možné, že to je někde na webu napsané a stačil by odkaz. Zřejmě máte na mysli popis prací. Rád se přiučím ( já ano) a ještě Vám poděkuji. Slušný přístup mám rád. Myslím, že i Vy budete mít pěkný pocit a všichni budeme tak nějak rádi.
Ty Zákupy vysvětlím. Vaše jméno je mi odněkud povědomé, snad ze dveří nějaké kanceláře. Rád si hraji, rád i něco objevím a třeba je jeden z těchto komentářů právě od vás http://www.zababov.cz/index.php?id=1047,http://www.honzikovyvlacky.cz/2014/02/14/zakupy-2014-pohled-konkurence/
S tím mailováním je to trochu problém. Jednou sem tu napsal článek o sběrateli ježků v kleci a to sem ho asi půl roku uháněl. Ihned po zveřejnění článku si kdosi stěžoval, že jsem mohl prý aspoň zmínit jiného místního borce. Když jsem tedy napsal, ať o sobě něco písne i s nějakou fotkou, že občas kontroluji adresu kodenigma@seznam.cz , tak stejně nic. Ani nejsem zvyklý na e-maily a nikomu to tady moc dosud nechybělo. Raději komunikuji zde. Většinou tu nic není, někdy něco potěší, ale také to může pokazit náladu. Tak asi takto. Hezký den a děkuji za snahu, kterou jste projevil. Rád váš odborný komentář zveřejním.
Moje reakce vycházela z vašeho prohlášení se za železničního fandu. Promiňte, ale jako železniční fanda byste měl mít o železnici alespoň základní znalosti. Stejně tak byste měl mít povědomí o problematice o které píšete, včetně znalosti místních reálií. A to i v případě, že se jedná o blog. Já zastávám názor, že internet je vynikající zdroj informací, ale protože je zaplevelen miliony příspěvků problematiky neznalých autorů, relevantní informace se na něm hledají velmi těžko.
VymazatTeď k věci.
Nevím, kdo Vám napovídal, že „pod Kaninou je voda“ a nelze tam skladovat výziskový materiál ze snesené tratě. Téměř celý úsek trati se nachází v tzv. Chráněné oblasti přirozené akumulace vod a v ochranných pásmech vodních zdrojů M.Vrutice a Stříbrník. Takže omezení by se týkalo i ploch u Živonína, Nebužel a Lhotky, kde mají být kolejová pole dočasně skladována.
Na bývalém řepném place u zastávky a nákladiště Kanina jsou od včerejška vytrhaná kolejová pole skladována
Co se trávy při fotografování týká, není přece problém jí sešlapat, podobně jako třeba olámat do záběru trčící slabé větve. Vaši slušnost oceňuji. Na snášení (tak se správně tyto práce jmenují) kolejového roštu jsem se podle všeho byl podívat těsně před Vámi. Zeptal jsem se ale nejdřív vedoucího prací, zda mohu fotografovat a kam až se mohu přiblížit. Těsně po mě přijela parta tří mladíků, kteří suverenně lezli do těsné blízkosti mechanizmů a byli stavbyvedoucím vykázáni.
Stroj na snášení kolejových polí se jmenuje PKP 25/20 – Pokladač kolejových polí - 25m délka polí (ta je jak jste správně uhodl normová), 20t nosnost. Pálení polí se provádí výjimečně, při nestandardních délkách nebo právě v blízkosti přejezdů. A neprovádí se karboflexovou pilou, ale autogenem. Na PKP je rozvod kyslíku a acetylenu, připojený na tlakové lahve uložené na korbě tažné T 815. Když se podíváte na ten zoomovaný snímek podrobněji, uvidíte vlevo od zaměstnance shora visící pár hadic k autogenu.
Kolejová pole nejsou spojena pásovinou ale speciálními kolejnicovými spojkami.
Pojem zatáčka se na železnici nepoužívá, změna směru trati se nazývá oblouk.
Značky- tento pojem se na železnici taktéž nepoužívá. Zavedený pojemje návěsti a ty jsou návěštěny návěstidlem.
V případě návěstí ve Mšeně – horní návěstidlo ve tvaru bíleho, červeně ohraničeného obdelníku s vodorovnou delší stranou je návěst „Místo zastavení“ a znamená že vlak, který zde zastavuje, musí zastavit svým čelem u tohoto návěstidla.
Dolní návěstidlo ve tvaru žlutého, bíle ohraničeného trojúhelníka s číslicí „1“ je návěst „očekávej rychlost 10 km/h“ a jde o pozůstatek snížení rychlosti před ukončením provozu na následujícím úseku tratě, kdy byla rychlost snížena právě na těch 10 km/h.
Depo- v případě Mšena se nejedná o depo, ale o remízu s vodárnou. Depo se používá pro objekt s velkým množstvím stání pro lokomotivy a rozsáhlým zázemím pro jejich provozní ošetření a opravy i většího rozsahu.
Zde stojící vozidlo není motorák řady M131.1(Hurvínek) ale přívěsný vůz řady BDlm (http://www.parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=62&ktere=0&razeni=0&odkud=40)
Saxofon – zřejmě máte na mysli tzv. Spitznerův vodní jeřáb.
To jen tak ve stručnosti.
Ad Zababov: ano jsem jeho členem a modeluji právě některé úseky této tratě, zejména cukrovar Dolní Cetno.
Jan Jáchymstál
Tak se Vám pokusím ještě nějak odpovědět, byť touto dobou už obvykle mívám PC vypnuté.
VymazatPojem fanda je velmi široký pojem. Já se především na webu zabývám propagací ( mimo mnoho jiných článků na jiná témata než je železnice) výhodného cestování železnicí. Lidé mají zakodovano, že je železnice drahá, že cestování s ní je horor, Televize také příznivou reklamu často neutváří a najde se i řada lidí, kteří jsou proti obnově lokálky a raději by ty peníze vložili do silnic. Málokdo vůbec ví, co je jízdenka SONE+ , Libnet,Labe-Elbe, nebo hit letošního roku Jízdenka na léto. Samozřejmě, že když se utváří všeobecně takový záporný pohled, tak to akorát smrdí tím, aby se zase něco zrušilo, nebo krachlo, protože to lidi neznají ,neužívají a přitom je to leckdy levné a bezstarostné cestování právě do dálek. Takže, spíš právě píšu o jízdenkách a výletech, a domnívám se, že tak konám prospěšnou a záslužnou propagandu ve prospěch nás všech.
Viděl jsem je na internetu, nebo jsem měl i v ruce knížky s návěstmi, ale nevím, proč bych je měl znát nazpaměť a používat v článku takové odborné pojmy. Nebudete mi to věřit, ale lidem se někdy líbí, když ten autor vytvoří jenom svoji domněnku a přidá odkaz na odborné stránky. Pokud si třeba budete chtít přečíst něco zajímavého ze zdravotnictví, také vám bude srozumitelnější, jako lajkovi lidový populární pohled s lidovými slovy, než lékařské názvosloví, které je navíc často v latině.
Odborností ty čtenáře vlastně mnohdy odradíte a začnete psát pro znalce a odborníky. Proto raději napíšu saxofon na vodu ( a zapomněl jsem ty žluté pruhy na něm), než zjišťovat pravý název. To už každý ví, co mám na mysli, pokud byl aspoň třeba právě na Létu s párou. Nebo rozlišovat mezi tažným vozem a přípojným zrovna u tohoto motoráku.
Když jdu do nějakého železničního muzea, tak nějaké lokomotivy poznám a věděl jsem i to staré označení s těmi třemi čísly, tak proč bych si potom všem, co jsem zde napsal nemohl říkat železniční fanda ? Neříkám si železniční znalec.
Rozčilujete se ohledně jakéhosi vyhledávání odborného názvosloví na netu. V knize si také nekoupíte dětskou knížku o vlacích. Vy už musíte pátrat ve velmi odborné literatuře a já kolikrát také musím po spoustě věcech leckde pátrat. Pak mi to zabere akorát čas a čtenáři si na ty odborné články o něčem stejně moc nepotrpí. Nemůžete zase zaměnit magazín s odborným železničním časopisem.
Stačí se podívat na obsah časopisu ČD-tip pro cestující, který je zdarma k mání ve vlacích a stanicích. To nebaví ani mě. Pár stránek o zpěvácích a hercích, něco příroda a rozhledny, drahé lístky za eura někam do Švýcar, noční vlaky, kdy nic nevidíte a na konci jdou někdy tak čtyři stránky, které jsou fakt o dráze. A to jsou mediální odborníci a profíci.
( pokračuje ve druhém komentáři)
(závěr)
VymazatProč jsem si neušlapal trávu ? I tak jsem měl kalhoty i boty....., ale hlavně jsem je nefotil naposled. Však oni přijdou i blíže k Mělníku a do přístupnějšího terénu.
O podzemním jezeru tady vím už asi od 10 let, ale prostě mi kdosi místní řekl, že slyšel, že tam by to bylo asi zrovna nevhodné něco skladovat.
Ono je nám to tady v Mělníku mimochodem celkem jedno, asi tak, jako když přijede Česká Televize něco natáčet do sousedních obcí a teď si začne plést názvy, nebo dokonce i regiony.
Ale, teď jinak. Vtom zápalu a nadšení, rychlosti, někdy i touze přinést první fotky z akce a už být v jiném téma může někdy narazit. A Vy jste teprve druhý člověk za tři roky, co mi také připomněl opravdu seriozněji ( ne jen plané nadávky a kritiku), že jsem šlápl vedle.
Kdyby nic jiného, tak aniž bych to teď kontroloval, tak ten autogen jsem bez rozmyslu a lehkovážně vyloučil, byť vím, jak častý to je nástroj při takovýchto pracech.
Ten Váš pracovní komentář se mi líbí, líbil by se i jiným médiím, kde si přece jen více hrají s daty. Už teď jste udělal záslužnou práci a každý to tu vidí. Článek zítra doladím, a kdybych později byl u podobné akce, tak data užiji přímo do článku. Děkuji Vám !
Když píšete o tom Dolním Cetnu, tak se přiznám, že je mi trochu líto, že se asi nikdy nevrátí trať Skalsko- Chotětov, která byla zrušena v letech 74-75. Často vzpomínám na turistický pochod po zničené lokálce v roce 2006 mezi Velkým Březnem a Úštěkem, kde chtějí z části mezi Zubrnicemi a Lovečkovicemi udělat trať pro drezínky a zbytek aspoň pro kola cyklostezku. V hospodách kolem trati to ožilo a utrácelo se i v muzeu, nebo za pamětní hřeby.
Já se divím pane Jáchymstál,že maříte čas polemikou s tímto autorem.Chce být za každou cenu zajímavý,vyjadřuje se k věcem na které nemá vzdělání ani základní vědomosti.Lidé spolu mohou vést dialog,pokud jsou pro to vybaveni na stejné urovni.
OdpovědětVymazatPokud nemají stejnou úroveň musí jeden klesnout na úroveň toho druhého,nebo ten druhý dosáhnout výše toho prvního(což je v tomto případě nemyslitelné).
J Nápravník
Zajímavé.... Myslel jsem že ta neskutečná arogance je jen u některých lidí z českých drah, ale ono to zasahuje i k těm nadšencům, které jsem považoval za relativně normální. Autor tohoto článku možná chce být zajímavý, ale o tom je byznys a kšeft a to už by si lidi z drah měli taky uvědomit. Nechci dělat vlny a tak se nebudu rozepisovat nemá to smysl....
OdpovědětVymazatCo to melete, osobo?
VymazatNějak nerozumím řeči vašeho kmene.
Já vám rozumím, ale ono je to všude. A někdo tak jedná možná i nevědomky. Podívejte se na komentáře u tohoto článku http://soutok.blogspot.cz/2014/05/mohl-by-obcan-melnika-dojizdet-denne-do.html
VymazatLepší by bylo, kdyby tázající poděkoval za odpověď, nebo dodal, že to opravdu špatně pochopil. Takto to vypadá, jako že si buď myslí, že si z něj dělám legraci a nemůže to být přece za obě cesty, nebo si myslí, že se své dozvěděl, tak co se bude tím zabývat ( nějakým děkováním). Ale, to je opravdu ten lepší případ. Jinak to nedělám za peníze, stojí to čas, který někdy není, občas se po vás někdo sveze, ale naštěstí jsou i tací, kterým uděláte radost a to potěší.