Těch věcí, které se v září konají je opravdu mnoho, jak jsem tu již nedávno psal, ale když pominu blížící se volby, které rozhodnou o tom, kteří zastupitelé, že budou plánovat a rozhodovat dějství v našem městě, tak nejvýznamnější událostí je bezesporu otevření druhé části budovaného obchvatu města. Vždyť teprve blízká budoucnost ukáže, jak dalece si všichni ulevíme. Bude to obrovská změna, protože se nám opět vydá doprava přijíždějící od Prahy a Mladé Boleslavy na křižovatce u benzinové pumpy Shell směrem na Blata.
Tedy, tak to aspoň mnozí předpokládáme. Jenže, zatímco jsme už pomalu odvykli zácpám na křižovatce u železničního přejezdu na Kokořínské ulici, která je hlavní ve směru od Kokořína a kruhový objezd tu není, tak si budeme muset opět zvykat, že tato křižovatka bude náročná. Náročné to budou mít i chodci na cestě k vlaku a obráceně, kteří tu budou mít na přechodu u nádražní budovy sice přednost, ale praxe již mnohokrát ukázala, že na to nemůžete nikdy spoléhat a občas jde o život.
Dalším zajímavým místem bude zjištění, kdy se dozvíme, kolik že té dopravy míří k Liběchovu a kolik na most přes Labe, případně do přístavu. Vždyť tu bylo v mnoha diskusích kdysi řečeno, že nejpalčivější je asi nákladní doprava od Mladé Boleslavi, která buď pokračuje dále na Slaný a Karlovy Vary, nebo pokračuje do mělnického přístavu. To rozhodne zřejmě o tom, jak dalece bude vytížena silnice za koupalištěm i autokempem, která bude zřejmě tak, jako kdysi důvodem k láteření řidičů osobních automobilů i zásobování, kteří se budou chtít dostat z Bezručovy ulice přes vlečku směrem na Pšovku.
Jediné rozumné místo, jak se dostat na obchvat z Bezručovy ulice, bude totiž zřejmě použití nového kruhového objezdu poblíž Evy ve směru z Vodárenské ulice. Na druhou stranu není jasné, zda budou někde snad užity semafory, a také není jasné, zda třeba někoho nenapadne vést veškerou nákladní dopravu od nádraží povinně přes trať, až na vybudovaný kruhový objezd , kde se napojuje dobudovaný obchvat na silnici přicházející od Slaného k České Lípě. Teprve na tomto kruhovém objezdu by se nákladní doprava rozhodovala, kam se chce vlastně vydat, což je možná lepší varianta. To je totiž jediný případ, jak nezkomplikovat osobní dopravě příjezd z Tyršovy ulice v centru i osobní dopravě z Bezručovy ulice na kruhový objezd na Pšovce.
Juraj Ilja Jenča- Zlatá přilba , nakl. Naše vojsko 1986.
Dnes si připomeneme, že se nám v neděli také jede již 74. ročník závodu Zlatá přilba, na který jsem si v dávné minulosti také několikrát vyjel. Není bez zajímavosti, že na zmíněných stránkách najdete i historickou přehlídku programů a plakátů z předlouhé historie těchto závodů.
Dařilo se někdy našim jezdcům ve světovém měřítku v nějaké sportovní motorové disciplíně ? Zajisté bychom taková období našli, ale většinou jde již jen o historii. Takovou vyjímkou je v současnosti Roman Staněk ve formuli 3, ale třeba motocyklové závody, nebo Dakar, tak tam bychom museli do historie. Přesto existuje disciplína, kde si Česká republika trvale udržuje své jméno ve světě a není to jen poměrně množstvím jezdců, mezi kterými máme ještě občas nějaké ty talenty, ale je to i díky slavnému závodu Zlatá přilba, který nám i leckde ve světě trošku závidí.
Obvykle se totiž na všech plochodrážních oválech startuje v počtu čtyř jezdců a úsilím každého z nich je zajet co největší počet bodů. Naše přilba se startuje v počtu šesti jezdců, má velmi zajímavý systém bodovacích a vyřazovacích bojů, a konečně do poslední chvíle nikdo pořádně neví, kdo se jí účastní, protože ti nejlepší na planetě mají různé závazky ke svým klubům, nastupují v různých ligách i k závodům o titul mistra světa, ale pokud na tento závod někdy zavítali, tak se vždy snažili vracet.
Nechci se tu zbytečně rozepisovat o něčem, co si každý zájemce může najít a jistě všichni víte, že těch možností vyžití kolem nás je mnoho, ale tentokrát jsem sem dal téma tak trochu i proto, že se o víkendu snad ani nikam na akce nechystám. A také si musím zavzpomínat, jak se ta doprava mění. Vždyť dříve člověk vyjel v neděli ráno v 7.30 vlakem, a po přestupu v Lysé nad Labem a Kolíně dojel konečně v 10.30 do zastávky Pardubice-Svítkov, odkud již došel pěšky na stadion. Dnes jste za stejnou dobu už někde v Ostravě a přestupujete jednou.
Pochopitelně, že má každý jiné nároky a nejlepší je poslech samozřejmě v Praze, kde posluchač naladí všechny naše české provozovatele bez nějakého vyššího technického vybavení. Ale takové to prostě je, ač se to jinde potencionálním posluchačům moc nelíbí a zapomínají, že zahušťování rozhlasu a televize přicházelo vždy z vnitrozemí. Jednak je to tím, že už je to dávno, a pak se muselo zejména u televize kvůli kritice více pospíchat.
DAB+ není zase pro společnost až tak horký brambor, a tak se lidé musí spokojit s prohlášením, že prý velkým rokem pro změny u nás bude rok 2023. To nás tady na Mělníku však nijak moc netrápí, protože jsme prakticky elitním městem. Chytíte u nás v podstatě to samé, co v Praze ( Čro, Teleko, Čra, RTI.cz i Color, jen si zejména na ty tři poslední budete nejspíše muset pomoci v současnosti venkovní anténkou.
Ovšem, pokud máte okno otočené na Prahu a přijímač vám bude stát dva metry od něj v místnosti na stole, tak ji nejspíše potřebovat nebudete. Takovou tuzemskou nabídku vám může občan Brna jenom závidět, ale ten si to tak trošku snaží kompenzovat příjmem rakouských multiplexů. Tam mají v současnosti z našich jenom Čro a Teleko, pokud se nepletu, ale leckde zase uloví nějaký ten rakouský mux, nebo i slovenský..
V digitální nabídce dnes již hrají i mnohá soukromá rádia známá z FM a dokonce i místní Signál ( 99.9 MHz), který sklízí pochvalu i v jiných částech země především za hudební repertoár 80. let doplněný službou slade show, která nabízí u této stanice především obaly LP desek. Pokud chce čtenář vědět, který náš provozovatel má v nabídce jaké stanice, z jakých vysílačů vysílá, a jaký mají územní dosah, tak to vše se dozví na webu ....https://digital.rozhlas.cz/
https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/135
A tak máme vlastně docela štěstí, že v Německu jde DAB+, jako na drátku a stále se tam něco děje. Začalo to obdobou našeho Čro, tedy prvního celostátního multiplexu Deutschland DR na kanále 5C a saským regionálním multiplexem na kanále 9A. Když k naši radosti začal z Drážďan relativně nedávno vysílat druhý státní multiplex Antenne DE na kanále 5D, tak kvůli bohatší nabídce úspěšných německých hudebních stanic vzbudila tato akce u nás jisté pozitivní naladění, ale brzy po rozjezdu se ukázalo, že vysílání Teleka z Černé hory ( Janské Lázně) na stejném kanálu způsobuje v některých našich lokalitách problém.
Není třeba chodit daleko. Zatímco na vyhlídce u vily Karola německé vysílání z Drážďan, či z Chemnitzu poslouchat můžete, tak v parčíku za chrámovou věží směrem k Dobrému kanci již budete ladit pravděpodobně převážně signál z Krkonoš. Tedy Teleko. Sice má dojít v příštím roce k řadě změn, ale kdo má pořád na něco čekat, že :-)?
V říjnu 22 se tedy na kanále 12A očekává start již třetího celostátního německého multiplexu, který by snad měl také obsahovat nějaké nadějné hudební stanice a lepší to bude z toho důvodu, že kanál 12A je zatím neobsazený. Němci jej chtějí vysílat kromě nejvýchodnějších Drážďan i z Lužice. Na jaře pak Němci v Sasku spustí další tři regionální muxy, ale to už nás nemusí zajímat, protože půjde o takové výkony, které sice v Krušných horách zachytíte, ale sem dost pravděpodobně nedosáhnou.
Ovšem, to je to kouzlo nejistoty i nesměrové antény ( teleskopu), že třeba na zámecké vyhlídce na soutok ulovíte jednou na kanále 5D naše Teleko z Černé hory, druhý den tam bude německé Antenne DE, které nejdále naladíte den předtím někde na konci zámecké restaurace, a pak vám tam třeba při mlze skočí rakouská Austria DAB+ z 230 km vzdáleného Jauerlingu. To je ten úžasný pohyb vln.
Situace v Sasku: Provozovatelé, multiplexy, stanice, kanály
https://www.ukwtv.de/cms/deutschland-dab/sachsen-dab.html
Situace u nás:
Žádné komentáře:
Okomentovat