neděle 28. července 2024

Mělník slaví 750 let města. Hlavní akcí výročí bylo bez pochyby křtění výroční knihy a velkolepé gratulace ke krásnému jubileu 80 let pana Karla Lojky. Fotky i videa jsou hotové. Neuvěřitelná smůla Soutoku pokračuje.

 


Milí čtenáři, když je nějaké výročí, tak mě předně napadnou nějaké letopočty. Letopočty jsou zase historií. Tu mají státy, regiony, významní lidé, ale také každý z nás. Vše nějak z nějakého důvodu začíná a někam to pokračuje. Kniha je zase médium, které po vydání už nikdo nesmaže, nepřepíše fakta a nic časem nezkreslí. To u elektronických médií je choulostivou záležitostí.

Když se tedy řekne 750. výročí, pak si představím především knihu, která o tom všem píše, a která i navždy připomíná tu pěknou chvíli, kdy byla pokřtěna. Jsou sice ohňostroje i různé upomínkové předměty, ale tím zlatým hřebem výročí je kniha. Může vykládat i o historii jakéhokoliv odvětví lidské činnosti a záliby, ale v souvislosti s oslavou města si musíme prostě představit dílo, které se věnuje regionálním dějinám. S takovým dílem tedy přišli páni Martin Klihavec a Karel Lojka, který navíc přesně na den v sobotu 27. července oslavil krásné kulaté jubileum 80 let v příjemné atmosféře a krásném prostředí radničního dvora.

Když jsem posledně napsal, že nesmí pršet, tak to byla jedna z mála věcí, která mi se štěstím vyšla :-). Jen si vzpomeňme na pozdější hodiny. Já se tu dnes nebudu z časových i z jiných důvodů rozepisovat o něčem, co ti, kteří to chtěli vidět, tak to viděli. Byl jsem na akci přítomen, nafotil jsem nějaké fotografie a vždy jsem na Soutoku tvrdil, že je fajn, když je více autorů fotografií a je podle libosti co prohlížet.


Nezůstal jsem jen u fotografování, ale tentokrát jsem natočil snad vše podstatné. Byl to svým způsobem sportovní výkon, když člověk držel v jednu chvíli bez přestávky 15 minut spoušť mobilního telefonu. Tak dlouhé video mi však youtube neumožňuje, a tak bylo opět třeba si se vším celé dnešní odpoledne pohrát, až vznikly tři díly, které mají každý kolem osmi minut.




Snad jsem se do toho nezamotal, ale není moc čas si s těmi úseky hrát. Pomohlo mi to však aspoň trochu pokrotit moji dnešní ne moc dobrou náladu. Kdo četl poslední článek, tak ví, odkud že vítr vane. Prostě mě ta smůla ještě neopustila a je toho v posledních dnech nějak více. O té dnešní však níže.































Dnes ( 28..7.) jsem byl rozhodnutý, že budu realizovat jeden ze svých nápadů a po 12 letech navštívím nejsevernější bod ČR. To proto, že už jsem u všech nedávno byl, a když jsem v roce 2012 navštívil ten zmíněný za osadou Severní, tak tam ještě z Čech nevedla vůbec turistická značka a vyznačení bodu provedl jakýsi turistický oddíl ze Vsetína.

Krátce po mé návštěvě teprve dostalo místo důstojnou podobu, ale na fotkách vidíte, jak to dnes nakonec dopadlo. V 6.50 na mělnickém nádraží bylo ještě vše v nejlepší pohodě.


Pak už kolem Děčína občas pršelo a nebylo pořádně možné dělat nějaké smysluplné záběry.


V Bad Schandau se trošku počasí vylepšilo a zdálo se, že by to nemusel být špatný den.




Jenže jsme se pomalu blížili k Sebnitz, když to přišlo. V čase asi 9.35, kdy jsem měl do Horní Poustevny asi čtyři stanice, když vlak zastavil z důvodu stromu na kolejích.


Nejprve se zdálo, že snad přijedou hasiči a opravdu jsme tu půl hodiny stáli. I to byla první verze našeho průvodčího, když mě napadala nahlas různá řešení. Jenže, jsme pak propustili několik Němců, kteří šli zřejmě na bus do Sebnitz a stáhli jsme se až do Bad Schandau. Mimochodem, z naši Dolní Poustevny jezdí bus do Lobendavy jen v pracovní dny.


Ani kopec Lilienstein, který je krásnou dominantou z mostu přes Labe dnes nevypadal optimisticky.


Tady nám bylo řečeno, že máme vystoupit, je asi půl hodiny pauza, vlaky budou končit od Děčína zde a my pojedeme v 10.48 do Děčína.



Tady už to krásně navazuje a ve 13.03 jsem byl zpět v Mělníku. Zrovna tou dobou jsem měl mít asi 11 km v nohách a užívat si přírodu někde kolem našeho Nordkapu. Počasí ale také bylo dost nejisté. Napadlo mě sice, že čistě teoreticky mohu jet někam třeba při návratu do Krušných hor, ale na to vůbec nemáte náladu, když byl plán jiný. Díky tomu však dnes máte na Soutoku obrázky i odkazy ze včerejší akce na radničním dvoře.

Pohodový vstup do dalšího pracovního týdne a pokud máte dovolené, tak užívejte, ač to ne vždy vyjde podle našich přání.




Žádné komentáře:

Okomentovat