neděle 5. září 2021

Ohrozí Mělnické vinobraní dopravní situaci ve městě ? Volební systém dělá z občanů voly. Mělnické a sousední vinobraní souhrnem. Dny evropského dědictví, MJ 50 a mimořádně otevřený Turbovický lis jsou dalšími hlavními akcemi města Mělníka měsíce září. ABBA se vrací.

 

Přátelé, září bývá takovým posledním měsícem roku, kdy zpravidla naposledy dostanou slovo ty opravdu velké kulturní společenské akce pod širým nebem. Pokud tedy ještě nepočítáme takové ty svatomartinské akce, akce vánoční, různá vesnická posvícení, výstavní akce, či jiné méně populární podniky.

Možná jste to mnozí ani nepostřehli, ale tento víkend nám začaly Dny evropského dědictví, které bychom mohli nazvat sportovní terminologií takovým zahajovacím zápasem šampionátu. Zatímco Mělník otevře své kulturní památky až v sobotu 11. září, tak dnes jste mohli zavítat do krásného kostelíku v Záboří.

Tam jsem sice na otevírací premiéře před několika lety byl, byl jsem z interiéru nadšený, ale domnívám se, že interní prostory církevních památek, se veřejně publikovat  ( fotografovat) nemají a dokonce je to součástí autorského zákona. Však víte, že jsou místa, kam si prostě musíte zajet sami, a co si vyfotíte jen pro své osobní potěšení, tak s tím problém mít nebudete.

Ovšem, mnohem větší veřejné popularitě se nyní těší především budování obchvatu, které se dotýká mnoha lidí města. Ti řeší, jak se kam dostanou, jak se dostanou do práce, jaká je kde situace a docela logicky se děsí i Mělnického vinobraní. Vždyť se důležitá Bezručova ulice procházející  kolem autobusového nádraží, mnoha obchodních domů i sídlišť stane jedinou průjezdní dopravní tepnou, kterou budou navíc užívat i záchranné sbory a jistě i vlastní návštěvníci vinobraní.

Již teď dochází občas k dopravním zácpám zejména před kruhovými objezdy a situaci mohou ztížit i drobnější dopravní nehody, nebo průjezd vozidel záchranné služby a hasičů. A tak není divu, že si občané města občas veřejně uleví před spoluobčany větou : ,, To jsem zvědavý, co s tou dopravní situací udělá vinobraní ?" Je vůbec rozumné pořádat akci v době obtížné dopravní situace ?


Další složitou situací, která oslovuje nejen občany města, ale i celé země jsou volby do poslanecké sněmovny. Ukázalo se, že strany nás budou v boji o moc a vládu prostě nepříjemně překvapovat, a to nejen na nejvyšší úrovni.

Pokud se aspoň občas díváte na televizi, tak jste si možná všimli, kolik že máme na všechno dobře placených všelijakých specialistů i odborníků s až neuvěřitelnými názvy funkcí a všichni se uživí. To by se bývalý prezident Václav Havel asi divil, kolik je u nás všelijaké byrokracie :-).

Jeden z tisíců českých politologů objevil relativně nedávno Ameriku, když přišel s tvrzením, že se domnívá, že za úbytkem příznivců ODS a ČSSD stojí zřejmě hnutí Ano, které jim sebralo voliče. Poslední situace však ukázala, že ani vítezství není vítězstvím, protože se musíte s někým spojit, aby vznikla vládní většina, která je schopna vládnout.

A teď to prosím vezměte ze  zcela nezávislé a logické pozice. Může mít takový volič hnutí Ano, který předtím volil právě ČSSD radost z toho, když si předseda hnutí začne namlouvat spolupráci s ODS ? A co by tomu řekl naopak volič ODS, kdyby šlo Ano do vlády s SPD, byť je Babiš především podnikatel hýřící nápady ? Nakonec  i sám Andrej Babiš v závěru své knihy pro veřejnost zmínil, že nám vlastně tento volební systém nikomu vůbec nevyhovuje.

Pro strany to znamená politikaření a neustálý boj o moc na místo utváření zákonů pro občany této země. Pro občana voliče to znamená rezignovaný stav, kdy je vlastně jisté, že se nejen obtížně vytvoří nějaký pozitivní zákon, ale dále se budeme dívat na politiky, kteří by v nějakém většinovém systému místo sólového nekonečného vykřikování někde v interpelacích, či v televizních debatách splynuli s politickým davem v podobě nějaké myšlenky, která by se buď v případě názorové převahy podařila prosadit, nebo samozřejmě ne.


Mělnické vinobraní. Může za tím být i proces nezadržitelného stárnutí, které má na svědomí to, že se mění umělci na pódiu, na něž přichází pozvolna nově zase další mladší generace, ale je za tím pochopitelně i rostoucí cena vstupného a  vlastní ochota každého jedince setrvat různě dlouhý čas na masové kulturní akci v placeném sektoru.

Ono totiž i nadále platí, že sledování třídenního festivalu hudby a tance za cenu dvouhodinového koncertu nějaké skupiny je přeci velmi výhodné, ale někoho už to nemusí dopředu moc oslovovat, zvlášť když vývoj hudby u nás již delší dobu nesleduje a starší, nebo žádané revivalové kapely světových skupin se jaksi nedostávají.

Teď mě tak napadá, že Oldu Říhu jsem tu u nás po smrti ,,dědka" s omlazenou kapelou od roku 2005 ještě neviděl :-). Nicméně mě zajímá, co že se kde nabízí i za kolik a stále platí, že jsem každý rok došel aspoň na několik minut do neplacené zóny, abych si tu svoji docházku od podzimu 1984 nepokazil :-).


Vinobraní není jenom u nás, bývám občas zvědavý, co nabízí naši sousedé, a tak sem dnes dám aspoň odkazy, protože letos nemám nějak čas si s tím více hrát.

Roudnické vinobraní - sobota 11. září.

Litoměřické vinobraní -sobota 18. září

Mělnické vinobraní- 17. -19. září

Žernosecké vinobraní  24. -25. září


V závěru září pak máme ještě dvě důležité akce. Má to sice ještě čas, ale je dobré předem o nich vědět. Po přestávce se k nám vrací Mělnická Jizerská 50. 25. září.


Přístupný bude také vyjímečně Turbovický lis ( 25. září) a mnozí již o akci víte z mnohých mělnických FB.

Nemohu také vynechat zprávu uplynulého týdne, která je pro mnohé z nás  starších prakticky  srdeční záležitostí. Jde o určitý návrat legendární skupiny ABBA.


Až teprve z diskusí pod článkem jsem se dozvěděl, že bych se mohl také podívat na nějaké muzikály, které napsal tahoun skupiny, a které  u nás zcela zapadly mimo hlavní hudební linii popu, a i druhá ukázka je ukázkou toho, jak se dříve pěkná a známá populární písnička stala později jenom švédským regionálním hitem ....



To je v tomto článku vše. Pěknou neděli!

Aktualizace 9.9. 2021 v 17.30 :

Panu Jiřímu děkuji za obsáhlejší a věcný komentář k téma v článku. Pokud čtenář prohlíží článek na hlavní stránce webu, tak se pouze dozví, že má článek jeden komentář, na který lze kliknout, ale lze jej i snadno přehlédnout. Pokud klikne přímo na článek prostřednictvím časové rolety vpravo, tak si může dole pod článkem přečíst ve velmi drobném textu veškeré komentáře. Věcné a delší komentáře jsem v minulosti občas zařadil i přímo do aktualizací na konci článku, kde jsou pro čtenáře nápadnější. Minimálně vás upozorní, že je u článku nějaký čtenářský postřeh, důležité doplnění, nebo i nějaká další navazující konverzace.

1 komentář:
  1. Jirka z Mělníka9. září 2021 8:31

    Po delší době zdravím a znovu děkuji, že pokračujete se svými články. Většinou jen čtu, ale téma dopravy během Vinobraní mi nedá, abych nepřidal svůj subjektivní pohled.
    Otázka, jestli Vinobraní bude ovlivněno současnou dopravní situací, má jednoznačnou odpověď, ale neberu to "jen" ve vztahu k další etapě obchvatu - to je nutné a dlouhodobě plánované "zlo", které musíme vydržet. Ale v čem nevidím světlo na konci tunelu jsou stále přísnější a rozšiřující se uzavírky centra a přilehlých ulic z důvodu přístupu techniky během Vinobraní. Letos se osazení značkami zákazu zastavení rozmohlo jak časově (od čtvrtka 16.9. do pondělí 20.9.) tak územně - například obě strany ulice Legionářů v centru, obě strany ulice Jarošova až na úroveň cca odbočky do ul. Kosmonautů a další nesmyslně uzavírané možnosti zastavení (úmyslně nepíšu zaparkování). Tato rozšíření neomezí dopravní situaci, ale absolutně ji paralyzuje a bez porušování pravidel těchto nařízení nemůže město v rozsahu pěti dnů fungovat. Některá místa jsou nutná pro umístění stánků - chápu. Jiná jsou potřebná pro dopravní obslužnost a následný úklid - chápu. Ale proč nejsou vyčleněna místa s označením dovoleného stání pro zásobovací auta stánkařů - proč je to pokaždé plošně zakázáno tak špatně, že se téměř okamžitě porušuje zákaz zastavení. Druhá věc je parkování rezidentů během těchto uzavírek a přizavírek v podobě neumožněného parkování - odpověď z Města směřuje k parkovišti Na Svini - ale tam se absolutně nevejdou ani auta návštěvníků a ty předpisy, o kterých mluvím, se začínají porušovat už na hlavní ul. Tyršova, kdy se auta odstavují po celé délce od Svině k odbočce na náměstí.
    Takže Město opět přitáhlo svěrák všem obyvatelům, kteří se provinili vlastnictvím auta, aniž by umožnilo v rozumné docházkové vzdálenosti náhradní řešení. V těchto případech by mělo být jasně vyhrazené parkoviště, ale ona není ani teoretická šance na volná stání na legálních parkovacích místech.
    Až budou příští regionální volby, obejdu politiky a slíbím jim svůj hlas výměnou za parkovací dům, nebo plochu, kde klidně své auto odstavím a dál půjdu pěšky, rád podpořím opravdovou pěší zónu na náměstí Míru. Už konečně zbourejte ten nikdy nedostavěný objekt VVS naproti zdravotní škole a udělejte tam padesát míst pod závorou za dvacku na hodinu.

Reakce na komentář pokračuje již v diskusi.

8 komentářů:

  1. Jirka z Mělníka9. září 2021 v 8:31

    Po delší době zdravím a znovu děkuji, že pokračujete se svými články. Většinou jen čtu, ale téma dopravy během Vinobraní mi nedá, abych nepřidal svůj subjektivní pohled.
    Otázka, jestli Vinobraní bude ovlivněno současnou dopravní situací, má jednoznačnou odpověď, ale neberu to "jen" ve vztahu k další etapě obchvatu - to je nutné a dlouhodobě plánované "zlo", které musíme vydržet. Ale v čem nevidím světlo na konci tunelu jsou stále přísnější a rozšiřující se uzavírky centra a přilehlých ulic z důvodu přístupu techniky během Vinobraní. Letos se osazení značkami zákazu zastavení rozmohlo jak časově (od čtvrtka 16.9. do pondělí 20.9.) tak územně - například obě strany ulice Legionářů v centru, obě strany ulice Jarošova až na úroveň cca odbočky do ul. Kosmonautů a další nesmyslně uzavírané možnosti zastavení (úmyslně nepíšu zaparkování). Tato rozšíření neomezí dopravní situaci, ale absolutně ji paralyzuje a bez porušování pravidel těchto nařízení nemůže město v rozsahu pěti dnů fungovat. Některá místa jsou nutná pro umístění stánků - chápu. Jiná jsou potřebná pro dopravní obslužnost a následný úklid - chápu. Ale proč nejsou vyčleněna místa s označením dovoleného stání pro zásobovací auta stánkařů - proč je to pokaždé plošně zakázáno tak špatně, že se téměř okamžitě porušuje zákaz zastavení. Druhá věc je parkování rezidentů během těchto uzavírek a přizavírek v podobě neumožněného parkování - odpověď z Města směřuje k parkovišti Na Svini - ale tam se absolutně nevejdou ani auta návštěvníků a ty předpisy, o kterých mluvím, se začínají porušovat už na hlavní ul. Tyršova, kdy se auta odstavují po celé délce od Svině k odbočce na náměstí.
    Takže Město opět přitáhlo svěrák všem obyvatelům, kteří se provinili vlastnictvím auta, aniž by umožnilo v rozumné docházkové vzdálenosti náhradní řešení. V těchto případech by mělo být jasně vyhrazené parkoviště, ale ona není ani teoretická šance na volná stání na legálních parkovacích místech.
    Až budou příští regionální volby, obejdu politiky a slíbím jim svůj hlas výměnou za parkovací dům, nebo plochu, kde klidně své auto odstavím a dál půjdu pěšky, rád podpořím opravdovou pěší zónu na náměstí Míru. Už konečně zbourejte ten nikdy nedostavěný objekt VVS naproti zdravotní škole a udělejte tam padesát míst pod závorou za dvacku na hodinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Vložil jsem jej i do aktualizace článku. Tedy, zeleň v centru v místech bývalého Teheránu, či Ameriky by se asi líbila leckomu, ale že by tam měla stát zase nějaká další ,, dočasně" zaparkovaná auta ? Ať se parkuje dále od centra a více se využívá vlastní pohon, nebo MHD. Vždyť ty autobusy jezdí kromě čísla 369 do Prahy a Štětí skoro pořád prázdné.

      U regionálních voleb si nedělejte iluze, protože tam budou sedět stejně zvolení ze všech stran :-).

      Vymazat
    2. Jirka z Mělníka10. září 2021 v 12:28

      Ano, Vy nemáte zřejmě auta a související lidskou lenost také moc v lásce (mírný úsměv prosím), ale určitá možnost dopravní obslužnosti být musí, protože ne všichni mohou dojít větší vzdálenost, nehledě na to, že potřebují vyložit/naložit předměty, které není snadné přenášet. Vy jste založením turista, což Vám hlasitě závidím. Ale mně se z předchozího komentáře trochu vytratil ten smysl, který jsem chtěl zmínit - že Město opakovaně řeší Vinobraní plošným zákazem, který reálně nelze dodržet a vím (a každý rok na vlastní oči vidím), že toto značení bude všude porušováno. Místo toho by se měly uzavřít pouze prostory, kde je to nezbytně nutné (včetně času) a tam striktně vyžadovat, aby řidiči opravdu nezastavili (natož neparkovali). Jde o to, že místní lidé měli dříve možnost nechat např. na jedné straně ulice svá auta a druhá strana se opatřila značkami zákaz zastavení (případně zákaz vjezdu) a tento prostor byl během Vinobraní využit pro auta zásobování stánků, stání hasičů, průjezd záchranných vozidel apod. Jenže se na to jde opět špatně a "všude je zakázáno všechno", ale dodržování zákazu porušují téměř všichni a ti místní obyvatelé mají auto někde pod městem a jen sledují, jak ostatní porušují to, co oni dodrželi. Pokud mi, stejně jako úřad, řeknete, že mám odstavit auto na parkovišti Na Svini, tak s vámi budu souhlasit, že je to dostačující docházková vzdálenost, ale absolutně nevyhovující kapacita, kterou navíc Město krátí značkami zákaz zastavení (nevím, jestli letos, ale v předchozích letech tam dělali rezervaci prostoru formou značky zákaz zastavení), nehledě na to, že jde o prostor, který se vyloženě nabízí zlodějům k nerušeným kontrolám interiérů aut, ale to samozřejmě není rozhodující faktor.
      Napište mi, prosím, co myslíte tím stáním "dále od centra", například ve vztahu motivace návštěvníků, kteří mají téměř všechna turistická lákadla pouze v historickém centru - chápu, že každé město má jiné územní možnosti, ale troufnu si říct, že Mělník zdaleka nevyužívá to, co by mohlo - někdy to naráží na finance samozřejmě, ale tak koncepce řešení dopravy už dlouhodobě nejde naproti rozumnému kompromisu. Mimochodem o ploše po zbouraném objektu naproti zdrávce píšu proto, že byla dříve odsouhlasena demolice a vytvoření plochy, která se nebude zatím zastavovat a nechá se jako volná plocha (případně využita jako parkovací) pro rozhodnutí příštích generací. Pokud radnice chystá výrazné zdražení parkování na hlavním náměstí a chce vymáhat nedodržování kamerovým snímáním SPZ, tak by mělo být jinde vytvořena nějaká možnost parkování - tento prostor se nabízí v takovém provedení, že na náměstí Míru se pak může zastavit doprava úplně, určit zásobovací hodiny a šlus. Zaparkujte na spodním náměstí a projděte Pražskou bránou nahoru. Nemám aktuální informace, jestli se tenhle demoliční záměr nějak rozvíjí, nebo zahlušuje vlivem zájmu zastavět to nepotřebnými obchody a kancelářemi. Jde ale o poslední plochy, které mohou dopravní situaci výrazně ovlivnit, pak už s tím nic neuděláme.

      Vymazat
    3. Pane Jiří, to co tady píšete, tak to jsou spíše otázky pro naše radní a řadu občanů ochotných diskutovat. Bohužel se na webu Melnicek.cz přestalo už dávno diskutovat, některá mělnická FB jsou uzavřená a na FB historické skupiny musí pan Lojka dodat nějaké téma, které hne čtenářům žlučí, a pak se to tam rozpoutá. Já FB nemám a neplánuji to, tak ani prakticky nikde o věcech mělnických nediskutuji, než svými články na tomto webu. Můžeme si tu tedy nejspíše trošku popovídat spolu, protože taková je statistika webu. Máte pravdu, že celý život chodím po Mělníku pěšky a pro auta v centru jsem nikdy moc pochopení neměl. Nicméně, mám auto a občas potřebuji něco odvézt, nebo přivézt,( velké věci, jako třeba nábytek je dobré si občas nechat dovézt službou domů) ale nikdy kvůli tomu nepotřebuji jet do centra města. Vždyť to dnes máte všechno nejčastěji u Bezručovky, nebo ve Vodárenské směrem k jateckým závorám. Pravda, také občas projedu autem středem města, nebo si zastavím z nějakého důvodu na parkovišti nad Vrázovkou, ale to se mi vždy povede v době, kdy už je Mělník v centru relativně mrtvý. Tedy v pracovní den po 17. hodině, nebo o víkendu. Ano, máte pravdu že se psalo o těch čtyřech etapách proměny prostor mezi poštou a Karlovým náměstím. Dokonce je ten článek i zde a bylo to někdy kolem jedněch Vánoc. Spousta lidí si přála hlavně první etapu, kde se mělo bourat a vysadit trávník a zeleň. Dokonce si vzpomínám, že už jsem tam ve své fantazii viděl i nějaká snad jen přechodná letní venkovní restaurační posezení, která občas na taková místa pronikají. Dokonce tuto vizi podpořil závod Mělnický okruh, kdy byl úsek mezi Karlovým náměstím a Nová ulice tak nějak mimo zorný úhel diváků, kteří pak stáli až v Jungmannových sadech pod hustými stromy. Nicméně jsem tu napsal, že hromadná autobusová doprava ve městě je v tristním stavu. Kdykoliv jdu po městě, tak pokud nejede zrovna autobus do Prahy, tak tam nikdo nesedí. Proč tedy jezdí některé ty linky až na Brabčov, když stejně každý tam z těch vilek musí jet autem ?! Někdy mi to připadá, že když zruší na Mělníku autobusy, tak se nic nestane. A to mám vymýšlet nějaké parkování na okraji města ? Dobrá. Co ten plac tam vedle Billy ? Bývalý řepák plný všelijaké navezené zeminy a zarostlý kopřivami. Ani to parkoviště před Billou se kolikrát nezaplní. My to máme vymýšlet za ty, co to mají jako zaměstnání ?! Jenže, to je právě to, že by všichni ty parkoviště chtěli nacpat co nejblíže středu, a tak je ty zmíněné vize ani nenapadnou. Nějaké prázdné městské linky. To by se mohl jeden zase rozčilovat.

      Vymazat
    4. Jirka z Mělníka11. září 2021 v 9:41

      Ano, ta diskuze na Mělníčku chybí, je velká škoda, že podobně fungující "veřejný prostor" je už minulostí - myslím, že tam bylo výhodou, že se účastnili, nebo aspoň sledovali místní politici, kterých se téma někdy týkala. Tak to teď "odnášíte" Vy, s přímými odkazy z Mělníčku, co se dá dělat :-)
      Je jasné, že to nevyřešíme, berme to v rovině internetové diskuse, kterou bychom museli povýšit na něco dalšího, reálnějšího a já to možná udělám, jen ještě nevím jak. Ono těch ploch s minimem nutných kompromisů je hrozně málo. Bývalý řepný plac je dobrá plocha pro zázemí sídlišti okolo Sportovní a k zachycení kamionů v blízkosti příjezdu po "obchvatu" z pražského i mladoboleslavského směru. Ale pro záchytné parkoviště pro osobáky s lidmi, kteří potřebují do centra to ke samozřejmě moc daleko, nemůžete po nikom chtít, aby šlapal do kopce 1,8km a zpět. Možná jste myslel návaznost místního autobusu, ale takové kyvadlo nevidím moc reálně. Když se dívám na prostory blíže k centru, tak asi opravdu poslední možností je ta demolice VVS, chcete-li "Teheránu", ze které je nutné vykousnout prostor banky, u které vůbec nechápu jak je možné, že nikdo nesedí v kriminálu za prodej části nedokončené městské budovy včetně pozemku, a to nejen pod stavbou. Tedy vlastně chápu - mohou za to ruce hlasujících v zastupitelstvu, které byly pro, a to je kolektivní skvrna, která se u nás špatně právně klasifikuje, protože všechno je legální.
      Kromě této plochy by se Mělník mohl částečně vrátit k tomu, co tady fungovalo dlouhá léta - dopravní obslužnost města, směrovaná na spodní náměstí Karla IV, kde autobusy a auta přijela Jarošovkou nahoru na zmíněné náměstí ulicí, která je dlouho věnovaná uměle zaslepenému parkovacímu střevu mezi domem služeb a Moneta bankou, a po obsloužení technika odjela pryč dolů Pražskou ulicí. Využívá se tak dávné řazení obytných bloků a myslím, že by to byla dobrá příležitost úplně zastavit veřejný příjezd na náměstí Míru (minule zmíněný průchod pod Pražskou bránou). Nynější prostor by nestačil, že když k tomu přičtu tu plochu po zbouraném pomníku komunistické vzdělávací architektury naproti zdrávce, tak by se jasně oddělil urbanisticky zmršený prostor od hodnotného historického středu. Jako finále bych zvolil ještě přejmenování, respektive prohození názvů těchto dvou náměstí.
      No nic... na politiku nemám dostatečně vyztužený žaludek, takže to je zatím v rovině diskuze, která dojde k vyšumění, pokud to neposunu do nějakého návrhu na konkrétní místa, nebo příležitost, jestli ještě bude.
      Pěkný víkend přeji :-)

      Vymazat
    5. Jirka z Mělníka11. září 2021 v 10:42

      Ještě si dovolím připomenout odkazem studie, řešící tento prostor v roce 2017:
      https://melnik.cityupgrade.cz/

      Vymazat
    6. Pane Jiří, on ten web melnicek.cz existuje a mnoho čtenářů se tam v minulosti zaregistrovalo, aby tam mohli diskutovat ( takzvaní člení týmu Mělníček), ale v současnosti není mezi nimi nikdo, kdo by napsal nový článek, ke kterému se po tradičním schválení bude možné vyjádřit v diskusi. Není ani potřeba napsat nový článek. Mnoho témat tam má otevřené články, takže stačí jen ten článek najít a reagovat novým komentářem. Otázkou je, zda se někdo zapojí do diskuse. To tu prostě už vyšumělo. Lidé se naučili spíše diskutovat na FB, ale i tam musí někdo téma vytvořit. Proč vlastně lidé jezdí auty do centra? Kvůli nákupům to asi nebude. Zaměstnanci různých úřadů, nebo několika obchodů a služeb ? Občané na úřady ? Místní občané do restaurací, nebo za kulturou ? Výletníci ? Všiml jsem si v minulosti, že některé zájezdové autobusy dovezou výletníky na Karlovo náměstí, kde má zastávku linka číslo 474 ( u prodejny klenotů), tam je vypustí a v domluvený čas je tu zase naberou. Individuální turisté to mají s parkováním v pracovní dny a ve špičce horší, ale je to vůbec řešení pořád donekonečna přidávat do centra nějaká parkovací místa ? Když jedete do Prahy, tak se tam také cpete autem ? Stačí se podívat na to, jak Praha už léta bojuje proti venkovu, aby jeho občané vystupovali z autobusů nejlépe co nejdále od centra a využívali metra a dalších MHD. Ty autobusy jezdí po Mělníku málo vytížené, bije to někdy až do očí, zejména u linek místní MHD a je to až nehorázné. Každý všude pořád autem a mít to co nejblíže k tomu, kam potřebuji. Ano, je to od Billy Polabským parkem kolem zámku na Náměstí Míru cca 1.8 km, ale tak taková procházka nikomu a zvlášť výletníkům neublíží a jen prospěje. Aspoň lépe poznají naše město. Nemohu se zbavit dojmu, že je dnes mnoho lidí líných na krok. Do parku na Polabí jdou přes Pražskou ulici jen rodiny s dětmi na pískoviště, nebo staří lidé s pejsky, či posedět na lavičky, ale k zámku jdou už jen opravdoví výletníci a sportovci. Vím, že je věčné neštěstí, když někdo pospíchá z práce proto, aby ještě na poslední chvíli stihl vyřídit někde něco na úřadě, ale tak musím mít buď rychlé nohy, nebo si vzít část náhradního volna a jít piánko, nebo tam přijet busem, když se mi zdá ten kopeček nad mé síly. Snad tak často na úřady nemusím, nebo ano ? Zlepšují se přece i technologie a třeba půjde jednou i leccos vyřídit z domova po netu :-). Nejsem opravdu příznivcem zhušťování dopravy v centrech měst a na placu ,, Amerika" bych mnohem raději viděl trávu, nějaký ten strom, možná kašnu, snad letní posezení. Že by chtěl někdo stáhnout auta z Náměstí Míru se mi po zkušenostech už nezdá ani náhodou. Možná jste tam to parkování myslel tak, jako náhradu právě za parkování na horním hlavním náměstí. My ale máme vlastně tak malý historický střed ( a i ten širší za hradbami), že je tam na ta auta člověk asi trošku alergický, zvlášť když si vzpomenu, jak je u nás autobusová doprava po městě občany prakticky nevyužívána. Tady by se možná mělo zatlačit na pilu a donutit ty lidi, aby si to rozmysleli jet autem tak, jako si to rozmyslíme my při cestách do Prahy. Podívejte se, jak Středočeský kraj nesmyslně zlikvidoval lokálky ( snad jen dočasně). Tak ještě i autobusy ? Přitom jde o věci, které vedle říční dopravy nejvíce mohou ulevit silniční dopravě i stavům silnic, a to dokonce i tam, kde nelze ani obchvat vybudovat ( Liběchov). Pěkný zbytek uplakaného víkendu.

      Vymazat
  2. Pane Jiří, zkuste na Mělníčku cz zadat toto a zkusit diskutovat : https://melnicek.cz/node/9961

    OdpovědětVymazat