čtvrtek 3. října 2019

Reakce na pokračování cyklostezky z Kel v Mělníku. Nebudou cyklisté raději jezdit Polabským parkem, jako dosud ? Kam vlastně jezdí ?


Mnohým z vás se v těchto dnech dostal do schránky měsíčník Mělnická radnice a třeba jste v něm objevili něco, co vás zaujalo a o čem jste třeba ani nevěděli.

Pro mě to byl jednoznačně článek s názvem Mělnická cyklostezka bude navazovat na Labskou stezku Na Hadíku. Zrovna včera jsem byl poněkud zaneprázdněný, čerstvou ,, radnici" jsem vzal trochu hopem a po přečtení výše zmíněného článku jsem myslel, že to se mnou sekne :-).

Už jen samotný název článku je takový nešťastný. Cyklostezka, která byla budována od Kel k Mělníku, byla dokončena zhruba v místech bývalé cukrovarské čovky, kde začíná území, které mi s Hadíkem moc nekoresponduje. Tomuto labskému ramenu poblíž začátku, či konce cyklostezky jsme vždy říkali lidově Starák. Hadíkem jsem vždy označoval místo, kde i dnes stojí ta budova, která byla kdysi dávno hospodou u přívozu do rezervace na Úpor.

Při rychlém pohledu do přiloženého nákresu jsem se tedy domníval, že právě tady od té budovy bude využito oné silnice, která vás kolem cukrovarských sil vyvede na Pražskou ulici, která bude pokreslena piktogramy při krajnici tak, jak už někde od centra až po fotbalové hřiště je.

Ono se totiž v článku dohromady nic obšírnějšího nezmiňuje, než to, že bude zkrátka vytvořena jakási síť spojnic nádraží ČD, autobusáku, poliklininiky a centra s Hadíkem, a že už budování nyní začne a v červnu skončí.



Dnes odpoledne mi trošku spadl kámen ze srdce. Podíval jsem se na mapu pozorněji a uvědomil si, že ta kolečka uprostřed jsou kruhové garáže poblíž sídliště Sportovní a tudíž se bude opravdu budovat ta stávající varianta pod cukrovarem ke starým lázním, která tu prudce v ostrém úhlu vybíhá do Polabského parku.

Nevím, proč je článek tak stručný, ale zrovna by mě právě zajímalo, zda tu zůstane u řeky jen jakýsi zpevněný povrch, nebo bude skutečně pod cukrovarem až ke starým lázním položený asfalt. To pan Petr Semín ve svém článku jaksi neuvedl.

O  dalším lze spekulovat. Trošku se po Mělníku a jeho okolí toulám, mluvím občas s těmi cyklisty a dívám se kudy jezdí. Téměř všichni míří především k mělnickému zámku, jako určitému hlavnímu bodu celého našeho města. Sem přece všichni jezdí za výhledem, který nemá jenom tak obdoby.

Téměř všichni cyklisté jedou na oba směry Polabským parkem. Koho zajímá nějaká Pražská ulice plná aut ? To by ,,měli radost", jak řidiči, tak sami cyklisté. Tak ještě nanejvýše s kopce dolů se to dá jet na kole, ale to prostředí. Polabí je Polabí a téměř nikdo ani nesleze s kola, byť by měl, ale naštěstí řada cyklistů jezdí s rozumem a chodce neohrozí.


Dále pak obvykle pokračují přes starý most k Labi na Labskou cyklostezku, někteří do Citova na vlak, odkud jezdí do Prahy, nebo do Německa, případně ulicí Kpt. Jaroše k vlakovému nádraží Mělník.

Pravda, poliklinika je prakticky u hřbitova a krásná cesta tam vede právě z Polabského parku. Ten plánovaný průtah mezi autobusovým nádražím a prodejnou Tronik u Pražské ulice, to bude zajímavý oříšek.

Co říci na závěr ? Jsem na to zvědavý, ale hlavně jsem chtěl ukázat, jak snadno člověk může upadnout do bludů, když v článku nejsou zmíněné některé podstatné místopisné body a mapka také zrovna nehýří nějakým výraznějším popisem ulic.

Musel jsem si to prostě prohlédnout v klidu ještě jednou a stejně nejsme o moc moudří. Nepíše se tam o povrchu cyklostezky pod cukrovarem ke starým lázním, kde bych čekal potvrzení asfaltového povrchu a mohlo tam být aspoň naznačeno, jakým způsobem bude tedy provedena zmíněná spojnice autobusák - Tronik. A je zvláštní, že se tam vůbec nepíše o Polabském parku, kudy všichni až na vyjímky logicky jezdí. I kdyby měl jít člověk ten kus pěšky a vést kolo, tak je to snad bezpečnější a přítažlivější.

Ještě zmínka ke včerejšímu článku. Aktualizoval jsem jej o odkazy do yotube na zmíněné písně. Videa samozřejmě z nejlepších let :-).

Aktualizace 5.10.2019:  No prosím, v Mělnickém deníku extra zcela srozumitelně vysvětleno i bez mapy a řečeno více.



Žádné komentáře:

Okomentovat