neděle 4. srpna 2013

Od PC si dnes detailně prohlídnete řadu ulic v Čechách i jinde. Výlet s Googlem.


Jsou tomu zhruba čtyři roky ( červen 2009), co auta společnosti Google snímala za jízdy kamerami ulice rozkopaného ( revitalizace) města Mělníka. Znalí čtenáři Mělníčku poté projížděli virtuálním počítačovým autem ulice Mělníka a hledali své domovy, svá auta, příbuzné i známé. Společnost sice rozmazala obličeje i SPZ aut, ale kdo ví, ten ví. Tehdy se někteří lidé rozčilovali nad tím, že u nás Google tuto akci provedl v nevhodnou dobu, kdy bylo leccos rozkopané, ale nic s tím nikdo nenadělá. Mělník byl mimochodem minimálně v tomto prvním městem v republice, kde toto bylo provedeno a posléze bylo již možno i projet silnici kolem cukrovaru až do Prahy a projíždět se i tam.

Zatímco jsme brzy mnozí na toto zpestření v PC zapoměli, tak společnost Google ,,makala" ďábelským tempem dále a dále projížděla auta ulice a silnice celé naší republiky. Vznikla tak věc neuvěřitelného významu. Když dnes někam jedete, tak si můžete projet celou trasu a vidíte, jaká je tam krajina, jaká je silnice, zda stoupá, či prudce klesá atd. Mnohdy člověk hledá i v nějakém městě nějakou ulici, či prodejnu, dům apod. , takže prostě dobrá pomůcka.


Na prográmek Google-street jsem si podruhé vzpoměl v roce 2011 a právě včas, neboť již byla zmapována celá republika. Tehdy jsem si již mohl projet i místa, která jsem o dovolené navštívil a dokonce jsem objevil i své auto ;-) :-). U každého snímku je totiž uveden měsíc a rok natočení snímku. Může se vám však stát, že zatímco nějaký úsek silnice projíždíte v létě, tak po třech kilometrech máte třeba jaro, či podzim, která trvá 500 metrů :-). Tehdy jsem zkusil hlavně i sousední Německo, ale bohužel nic. V té době však prý bylo možné snad cestovat už i po USA, ale to jsem nezkoušel. Myslím, že člověk nejdříve zkoumá to, co zná a porovnává výsledek práce.


Teď tu máme srpen 2013 a napadlo mě, se podívat, jak akce Google pokračuje. Když jsem zjistil i zmapování ulic na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku, tak si to žádalo již větší průzkum. Zjistil jsem, že až na Německo, Rakousko a některé švýcarské kantony, se může uživatel PC třeba i projíždět již po celé Evropě, USA, části Kanady, Brazílii, Havaje, africké RSA, východní Austrálii, Japonsku, Thaisku, Chorvatsku a kolem Moskvy. Zbytek Balkánu až na Bulharsko (Turecko, Řecko, Makedonie,Srbsko, Bosna a Hercegovina, a Albánie) také není zmapovaný.

Ať je to jak chce, tak Google- street je tu pro zábavu, ponaučení i jako slušná pomůcka na cesty.

SŠ.

Žádné komentáře:

Okomentovat