sobota 10. února 2024

Společnost Regiojet nasadila do provozu mezi Ústím nad Labem a Kolínem moderně vyhlížející jednotku Sirius. Soutok fotil i natáčel videosekvence v mělnickém železničním nádraží.

 


Původně měla čínskou jednotku Sirius objednanou společnost Leo Express. Ta o ni však ztratila zájem s odůvodněním nedodržení časového limitu dodávky. O jednotku tak projevila zájem společnost RegioJet, která mimo jiné provozuje rychlíkovou službu na naši trati číslo 072 jízdního řádu. Tedy z Ústí nad Labem do Kolína.

Z tisku se dozvídáme, že zkušební provoz byl sice zahájený na naši trati již začátkem roku, ale teprve od pondělí 5. února probíhá takzvaná čtyřměsíční zkušební fáze provozu s cestujícími na vybraných spojích. Jinými slovy řečeno to znamená, že když přijdete do mělnického nádraží ve správnou dobu, tak se na vlak můžete nejen podívat, ale také se s ním svézt.



A kdy je ta správná chvíle pro setkání, nebo použití jednotky ?

Buďte tu raději předem, ale časy odjezdu jsou přibližně tyto : 9.40 do Kolína, ve 12.15 do Ústí nad Labem, v 15.40 do Kolína a v 18.15 do Ústí nad Labem.


Pro cesty směrem na Kolín samozřejmě doporučuji jízdenky PID a do Ústeckého kraje je nejvýhodnější jízdenkou celodenní DÚK, která umožňuje v Ústeckém kraji v letní sezóně i cestování lodními linkami.

Jaké je cestování touto soupravou vám zatím neřeknu, ale podle fotografií interiérů z internetu zatím budí opticky cestování touto jednotkou spíše posměch. Zvlášť při pohledu na některé snímky.



K železnici mám určitý citový vztah, a tak není divu, že jsem si po pondělním článku z novin nepřál nic jiného, než abych se mohl v sobotu dopoledne co nejdříve dostat na nádraží a nafotit tu vedle videosekvencí nějaké fotografie. Co ještě dodat ?

Dne 1. ledna to bylo rovných 150 let, co na železnici pod Mělníkem projel první vlak. Napsal jsem k tomu závěrem prosince dva články, které najdete tady :



Když už k tomu nikde nebyla žádná zmínka, natož snad dokonce slavnost, či třeba jen nějaká výroční fotografie, tak se trati aspoň dostalo té cti, že takto navenek moderně vyhlížející vlak po ni ještě nejezdil.


Smutnější je, že musel být přivezený až z daleké Číny, ačkoliv po Evropě jezdí tolik krásných moderních jednotek. Dnes často obdivujeme krásná moderní aerodynamická auta, ale ony takové německé vlaky ICE , Railjet tažený Taurusem, nebo i naše E 380, to jsou napohled také krásné aerodynamické stroje. Sice to nemá s dnešním článkem nic společného, ale proč si koneckonců nedat špetku moderní krásy na kolejích. Nevím tedy, zda i letos bude zase ještě nějaká skvělá Jízdenka na léto, ale skutečnost, že i u nás může být cestující za čtyři hodiny na druhém konci republiky v Ostravě, nebo v Břeclavi je prostě parádní.





Než se dnes rozloučíme, tak když už jsem se tu tak rozepsal o té železnici, tak ještě dodám, že je konečně fajn, že i na železnici přichází občas něco nového, jiné nám zdobí koleje kratší, či delší dobu a na něco se chodíme dívat již jen do muzea. Zdá se tedy, že se nám už parní turistický provoz bohužel z těchto končin vytratil a jen nostalgicky můžeme zavzpomínat na počátek minulého desetiletí, kdy jsme si  občas počkali na vlak Karel, který si k nám zajel ze Staré Boleslavi ( Audience u císaře Karla - Brandýs nad Labem), nebo se vypravili i párou ( Velký bejček,) do Mšena ( Léto s párou, Na Kokořínsko s párou), ale tak tu máme zase aspoň moderně vyhlížející vlak.

Jaro se blíží, dnes se nám tu udělalo chvíli sluníčko a cestování s výlety má mnoho podob. Třeba i s vlakem.

Pohodový zbytek druhého únorového víkendu!




Žádné komentáře:

Okomentovat