sobota 21. března 2020

Jsme v chemické válce, ale občané Mělníka si vedou zatím dobře. Vidíme dnes svět možná i jinak . Češi by mohli být tak trošku hrdí.


Není asi v naši zemi nikdo, kdo by nepociťoval, co se kolem nás děje, protože to ani snad nejde. Všichni jsme teď upřeni především k tomu, co nás ohrožuje nedobrovolně na zdraví a hlavně navíc možná i životech. Posloucháme zprávy, četná měnící se nařízení vlády, nebo nařízení města samého a samozřejmě prohlížíme internetové stránky, které jsou bohatě zásobeny vším, co se nyní děje, včetně různých praktických informací, které se mohou někomu hodit.

Skoro by se zdálo, že je zbytečné to nějak rozebírat. Na plno stránek vás odkáže www. seznam.cz a i město informuje své občany : 




Mělník si vede dobře. Stačí se podívat na tabulku ověřeného výskytu koronaviru, kde se  dozvíte, že na Mělnicku je dlouhodobě zatím stále jen 12 případů, a to tam dlouho bylo číslo 11.


Kde ti dotyční lidé bydlí, nebo kde jsou nyní ? Přijeli z alpské lyžovačky ? Tak samozřejmě, že ve společnosti je vždy někdo, kdo vám něco prozradí. Na druhou stranu chápu vládu, že nemá zájem být v tomto přesná a upíná se v informacích na lokality ze široka.

Kdyby lidé přesně věděli, kde ti zatím odhalení lidé jsou, tak by mohli mít tendenci polevit v ostražitosti i disciplíně, což by dobré rozhodně nebylo. Vždyť nikdo neví, kdo kde co zatím mezitím chytil a kolik z nás zatím neví, jak na tom jsme. Přesto je výsledek pro Mělnicko alespoň zatím dost dobrý, když si uvědomíme počet obyvatel ve městě, natož v okrese.


Vůbec nelze závidět těm lidem v uzavřené oblasti v okolí Olomouce.
Myslím, že pro nás je ta současná situace velmi zvláštní. Když totiž někde někdo tak trochu riskuje a hazarduje vědomě se svým životem třeba tím, že autem předjíždí v nepřehledné zatáčce, tak je to jeho blbost, která může být osudná stejně tak, jako když leze někdo blízko k povodni rozbouřené řece.

V tomto případě nepřítele vůbec nevidíme a maličký vir o velikosti několika nanometrů, se celkem trefně podobá vojenskému rozsocháči. Jsme ve válce, jak celkem příznačně zaznělo na nejvyšší úrovni, ale máme při určité disciplíně přece jen slušnou šanci na vítězství a na další krásné dny plné zábavy a cestování. To by se u opravdové války, kde se střílí, zatýká, mučí a probíhají další hrůzy, rozhodně říci nedalo.

Snad by nám to mohlo trošku připomínat válku chemickou, byť snad toho svinstva kolem nás moc není, nebo aspoň tady snad ještě tolik není

Najednou si člověk uvědomuje úplně jiný pohled na svět. Jenom z cestopisných dokumentů a ze zpráv jsme zatím znali Asiaty, kteří se buď chránili proti smogu ve velkoměstech, nebo v pouštích proti písečným bouřím, nebo to zkrátka byl zvyk jejich kultury. Ostatně, naše bílá kůže není tak odolná přímému slunci, jako například kůže domorodců v tropických krajích.


Evropan nebyl dosud zvyklý na nějaké roušky a nikdo neví, jak dlouho to bude trvat. Pokud se podíváme do dějin, tak vidíme, že téměř každá generace prodělala nějakou válku, nebo vážnou chorobu, která kosila lid ve velkém.

A to jsme se ještě loni obávali někteří alespoň trošku toho, co se stane, až sršeň mandarínská urazí posledních asi 200 km k našim hranicím a napadne naše včelstva, naše sršně, ale i lidi ( turisty), které také v přírodě houfně pronásleduje a zabíjí, pokud se nechtěně přiblíží k jejímu teritoriu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sr%C5%A1e%C5%88_mandar%C3%ADnsk%C3%A1

Pojďme však ještě zpět ke koronaviru. Dokud není po všem, tak není ještě jistě na místě něco s předstihem chválit, ale zatím si myslím, že můžeme být se sebou spokojení.

V době, kdy Západ zvažuje, co ještě zpřísnit a objevují se na veřejnosti i snímky z nezodpovědných párty, tak u nás si lidé zatím počínají vesměs zodpovědně a dokonce si zlaté české ručičky vyrábí roušky samy. Stále ještě v tuto chvíli máme jedno pěkné prvenství.


Není co závidět těm, kteří se musí pořád dnem i nocí zabývat tím, jak máme bojovat. Sice se našlo několik kritiků, kteří dělali vědu z toho, že důchodci měli chodit do krámu od 10.00 do 12.00, ale už je to poměrně rychle opravené.

Třeba je to motiv pro ČT, aby také občas místo rozhovorů s vládou, nebo opozicí mluvila s obyčejnými lidmi a třeba i se seniory. Ten, kdo už je v 7 hodin v práci ( doba kdy otvírají aspoň supermarkety na Mělníku, avšak ..Praha ?), tak ani pořádně neví, kdy nakupují důchodci a své znalosti staví na tom, co mu kdo řekne.


Poslední radost ( ne všem :-)) nám asi udělala Čína. Tam smrtnost i nové případy nyní stagnují, tak je hezké, že si vzpomněli prvotně na nás a asi ví, proč zrovna na nás. Ostatní svět má pocit, že zřejmě něco trochu podcenil, a tak má starosti sám se sebou. Tak by to tedy asi viděla moje maličkost :-).

Vím, že se to špatně přeje, když je špatné počasí a nedoporučuje se vůbec opouštět domov, ale co se dá dělat ?  Pěkný víkend ! Nějak se musíme zabavit, nebo i své malé děti, pokud je máme. Mimochodem, také jsem dnes četl na netu návody, jak se dají zabavit děti, když nemohou ven.

 V každém případě to má někdo na delší dobu, a teď je dobrá každá aktivní i pasivní záliba, kterou jsme si osvojili.Od čtení, přes různé hry, sledování televize, rádia, internetu, až po domácí kutilské práce. Ostatně, snad vás Soutok za těch 8 let psaní aspoň trochu inspiroval :-). A pokud v pondělí ráno opět vyrážíte do práce, tak přeji hlavně klid a pohodu !


Aktualizace 22.3.2020 ve 12.50 :  Dnes ráno se číslo 12 pro Mělnicko zvedlo na číslo 19.

Aktualizace 22.3. 2020 ve 13.55 :  Pokud máte nervy na to, že nenakazíte jiným virem váš počítač, tak si tam můžete dát světově vyhlášený web https://coronavirus.jhu.edu/map.html







1 komentář:

  1. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu mnoho párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Jsem pevně přesvědčen, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat