sobota 15. října 2016

Soutok testoval volební komise na Mělníku, aneb nejsledovanější článek týdne měl pokračování. Senát rozhodnut: Petr Holeček.


Minulý týden jsem v článku  http://soutok.blogspot.cz/2016/10/jak-je-to-s-fotografovanim-ve-volebni.html   psal o tom, jak jsem také v roli blogera a fotografa zatoužil po vlastním snímku volební urny i plenty a popsal jsem důvody, proč také může volič ještě chodit k volbám. Protože je Mělníček velmi sledovaný komunitní web a Soutok se také poslední dobou těší opět velmi slušným návštěvám článků, tak jsem předpokládal, že se dostane článek i k očím členů volebních komisí a ti  již budou vědět, že fotografování volební urny běžným občanem ( bez novinářského průkazu) není žádným porušením zákona, ale vše je o domluvě s předsedou volební komise.

Vězte ale, že jsem se velmi mýlil. Na otázku, zda si mohu vyfotografovat volební urnu a plentu bez lidí jsem dostal ve svém volebním okrsku tuto odpověď : ,, Tak tuto otázku tedy slyším prvně. Takže nemůžete.Ne." Ten stejný člověk, jako před týdnem tedy nebyl o nic moc příjemnější. Řekl jsem, že to žádný zákon neporušuje, ale nebylo mi to nic platné. Odpověděl jsem mu, že to tedy respektuji a znechuceně jsem odešel. Opravdu povedený zákon :-).

Říkal jsem si tak, že už nemám věk na to dělat pokusy a třeba mi kvalitní volební obrázek dodá nějaký přítel, nebo si ho prostě stáhnu z internetu a napíšu tam ilustrační foto, jako to často dělají novináři :-). Jenže mi to nakonec nedalo a taková ta touha po určité spravedlnosti, nebo prostě nějak uspět, mě zavedla do jiné volební místnosti. Ostatně, nemohu přece stavět svůj negativní názor na zkušenostech s jedním člověkem a navíc bylo třeba si vylepšit náladu :-).

A opravdu se povedlo. Neřeknu vám kde, ale povedlo se a je to prostě o lidech, o domluvě a pochopení. Jenže, jak jsem tak spokojeně vylezl na ulici s určitou satisfakcí, byť z jiného obvodu, že mám jako fotograf také já své osobní volební foto a nikoliv jen převzaté, tak se ihned vnukla myšlenka nová. ,, Kolik asi je těch dobrých duší ve volebních komisích, se kterými se dá domluvit ?"

A tady na dalším místě jsem se opravdu pobavil. Bylo totiž patrné, jak jsou členi volební komise názorově rozdělení a byl jsem odkázán na osobu jistého pána z radnice, který má toto vše kolem voleb zřejmě na starost a dokonce jsem mohl snad na něj obdržet i telefonní číslo. To už ovšem bylo příliš zdlouhavé, zbytečné a pochybuji ( i když), že bych do budoucna zase toužil fotografovat urnu, ač v tom taková určitá posvátnost je. A toto zde nepíšu náhodou.


Jedna členka komise totiž přišla se zajímavou větou : ,, Pane, volby, to není nějaká pouť. Když už je máte jednou vyfocené, tak proč je chcete fotit znovu ? Vždyť to je určité znevažování úřadu. "
Narazil jsem. Vlastně jsem paní vůbec nemusel vykládat, že už jsem někde uspěl, ale na druhou stranu to byla snaha ji upozornit, že nejde o žádné porušení zákona, a že je to o domluvě s lidmi. A to si piště, že každý fotograf je rád za nějaký svým způsobem vzácný snímek a rozhodně nemám v úmyslu toto nějak znevažovat. To bych ke druhému kolu senátek jinak vůbec nešel.

Nicméně, v tomto případě bylo vidět, že tu byl zkrátka strach, aby volební komise neměla někde výše nějaké nepříjemnosti ( zákony nezákony) a v každém uskupení lidí najdete své sympatizanty i ty, kterým to prostě vadí. Navíc jsou případy, kdy veřejnost na blogu může poznat, odkud jsou záběry a tak to máte jedno k druhému. To víte, že někdo vaše počínání vůbec nepochopí, má vás za nějakého starého blázna, který snad nemá nic lepšího na práci a nemusí to být jen cizí lidé. Pořád je ještě hodně lidí, kteří třeba ani o Mělníčku, byť jej čtou i tisícovky lidí nevědí, natož o magazínu Soutok. A koho by vůbec zajímalo, že je někdo pod těmi články drobným písmem dole, jako vydavatel podepsaný, a že je píše vlastně jeden člověk jen tak pro zábavu, jako běžné hobby :-)))? Vždyť blogerů dnes je.

To mi nedávno jedna mladá paní povídala:. ,, Jo, něco takového jsem četla nedávno na Mělníčku". Vida, tak ona četla vlastně můj článek :-). To potěší.

Aktualizace v 15.30: Rozhodnuto. Senátorem Petr Holeček  http://volby.idnes.cz/senat-2016.aspx?k=2&t=6&o=28 



Žádné komentáře:

Okomentovat