sobota 28. června 2014

Po celé prázdniny můžete za pouhých 1 190 Kč cestovat libovolných 14 dní vlaky po celé republice! Nově z Děčína do Rumburku i přes Německo.


Českým drahám nelze upřít snahu si získat v naší zemi u lidí dobrý zvuk, který ztratily prakticky po listopadové revoluci 1989, kdy veškerá hromadná silniční i železniční doprava byla ořezávána pod pláštíkem ekonomické dopravy i tržního hospodářství a žezlo tak defakto nuceně přebrala individuální automobilová doprava. Dnes jsme mnozí již tak zhýčkaní, že ani nemáme mnohdy radost, když zjistíme, že to někam po železnici vyjde levněji.

A vězte, že takové chvíle jsou, ale běžný občan se to již ani prakticky nedozví. Trvalo to sice velmi dlouho, až do roku 2004, ale nakonec se narodila víkendová rodinná jízdenka SONE+ , která způsobila, že za pouhých 130 Kč jste se mohli tenkrát podívat s celou rodinou do Drážďan a zpět, anebo za 360 Kč to samé rychlíkem do Regensburgu v Bavorsku.

Od té doby se zase několikrát vše zdražilo, takže dnes stojí rychlík na víkendovou SONE+DB tuším 750 Kč, ale jinak se celá řada speciálních jízdenek ( Libnet+, Labe-Elbe, varianty SONE....) pohybuje pro jednotlivce od 160 Kč do 250 Kč za jednodenní cestování i v blízkém zahraničí.

ČD pomaloučku přestávají básnit ve svých propagačních materiálech o Pendolinu a fantastických možnostech, jak se ve vlaku po čas jízdy připojit během tří až čtyř hodin jízdy k netu a nesměle píší o jednotkách Rail-jet, které budou zajišťovat především spojení mezi Prahou a Vídní. Ty potáhnou rakouské elektrické lokomotivy Taurus a pokud jste někdy měli tu možnost se takovým vlakem svézt, pak vězte, že je to skutečný komfort bezhlučnosti, oázy klidu, klimatizace a pocitu, že se vůbec nehýbete, jen krajina venku utíká. Jenže, to je zase taková ta propagace, která možná někde jinde zajímá lidi, ale propagovat je třeba úplně jiné věci.

Úplně náhodou jsem před chvílí zjistil, že se narodila takzvaná letní jízdenka pro jednotlivce, kterou naprostá většina z nás bude případně pořizovat za 1 190 Kč. Myslím, že to není vůbec špatná investice na několik dní dovolené, když vezmete v úvahu, že si klidně můžete zajet na Pálavu, pak s lehkým svědomím domů, a pak třeba za dva dny do Jeseníků...... a myslím, že ji do 14 dní můžete pěkně využít. Jízdenka je nepřenosná na jinou osobu, a tak potřebujete doklad v podobě občanského průkazu, nebo pasu. Více podrobností je na...http://www.cd.cz/assets/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jizdne-a-slevy/jizdenka-na-leto-2014---presne-podminky.pdf

Už v zimě jsem zde také zmínil, že bude od léta otevřen železniční hraniční přechod Dolní Poustevna-Sebnitz a zrodí se nové možnosti. Již je to zde! Ano, od 5.7. ( příští sobota) vzniká nová traťová linka 083 Děčín- Bad Schandau-Sebnitz- Dolní Poustevna-Rumburk, která je několikanásobným prodloužením původní linky 083 Dolní Poustevna-Rumburk. Více na  http://portal.idos.cz/Data/vlakpdf/2014-07-05/k083.pdf .
Nová linka je zvlášť výhodná k  přímým návštěvám Saského Švýcarska. Jedním typem je například výlet do nádražíčka Porschdorf a odtud asi dva kilometry výstupu na kopec, odkud je jeden z nejhezčích výhledů na kraj mezi Krušnými Horami a Drážďany.
http://de.wikipedia.org/wiki/Brand_(S%C3%A4chsische_Schweiz)
Pro nás v Mělníku to znamená i množství možných kombinací mezi autobusovou linkou Praha-Rumburk a vlakem z Děčína přes Ústí do Mělníka.

Podobný článek: http://soutok.blogspot.cz/2014/01/nejkrasnejsi-vyhlidka

Žádné komentáře:

Okomentovat