pondělí 24. září 2012

Vinobraní 2012. Petra Janů a Navostro.


Rozhodoval jsem se, jakou fotografii zvolit pro titul nedělního bloku, který jsem věnoval v podstatě už jen Petře Janů a kapele Navostro a napadl mě detail hudebního nástroje, který vždy vzbudí všude pozornost. Připomeňme si ještě, že dudy nejsou jen nástrojem známým ze Skotska či Irska, ale i od nás z kraje kolem Strakonic.

K popové královně z 80. let není co dodávat. Prvně jsem ji viděl na Vinobraní v roce 1980, vystupovala samozřejmě i v našem KD ( např. 1987) a hraje vlastně stále stejné nesmrtelné hity, které zná snad každý.




Pro připomenutí tu mám několik ukázek. Zrovna, když jsem dorazil, tak se hrál Motorest.



Jámy




Italská kantylena byla díky Drupimu a Umbertu Tozzimu v 80. letech tak slavná, že se italská hudba u nás hodně hrála, vysílaly se přenosy z festivalu v San Remo a člověk poznával nové hvězdy, jako třeba Alice, Giana Nanini, Antonello Venditti- Buona Domenica, či Colage ( Dona musica tu). Mnoho písní bylo nazpívano našimi zpěváky, a pak vylétla hvězda jménem Ricci e Poweri.

A zrovna tohle byl tak velký hit... , že jsem se ten originálek naučil kdysi nazpaměť ke kytaře, aby to vypadalo :-).






Jedeme dál ! S Petrem Jandou to tenkrát byla bomba.


A... Moje malá premiera. No jistě, zase krásná Itálie-muzic 1980.





Camel. Zvířátko pro zpestření.


Kapela Navostro je mělnickou a zároveň mezinárodní kapelou, ale nerad bych ty státní příslušnosti pomotal ( také USA). Slyšeli jsme je například v květnu  U Grobiána na pivním fesťáku a byl to nářez. Bohužel měla kapela skluz a já nějaké povinnosti, tak jsem stihnul první dablhit, který je pro systém dlouhý a domů. Upravil jsem délku na 3.14 min a díky tomu si můžete poslechnout úvodní rozjezdovku s přivítáním.






A to byl vlastně závěr Vinobraní 2012.  Všechno ?! Všechno ?! Ne, ještě ten Pink Floyd :-) .





Žádné komentáře:

Okomentovat