čtvrtek 11. dubna 2024

Mělník má nový web, který může být velmi přínosný. Dva měsíce po turistické akci Zimní přechod Nedvězí by návštěvníci vrchol legendárního kopce díky nové ozdobě nepoznali.

 


Málokterá věc skutečně zajímá lidi tolik, jako dopravní situace v okolí jejich bydliště. Vždyť nejeden řidič automobilu je občas překvapený, když je náhle někde nějaká uzavírka, změna přednosti jízdy, objížďka a jiné novoty. Ostatně, ptala se mě tu už loni jedna paní, zda nevím, jak to tedy vypadá s pokračováním obchvatu ?

Patrně také naposledy četla zřejmě poslední článek pana Špergla k tomuto  někdy z podzimu 2022( JUDr., Mgr. Jindřich Špergl, Ph.D. – radní města Mělníka pro dopravu) , ....

kde se uvádělo, že ihned po dokončení druhé etapy obchvatu je třeba urychleně začít pracovat na další etapě, neboť tři obce na frekventované mladoboleslavské silnici mají mít brzy obchvat a předpokládá se, že to ještě více motivuje nákladní dopravu užívat Mělník k cestám z Mladé Boleslavi a dalších severních i východních míst k cestám  nejen na Karlovarsko.

 Je tu také místní přístav a skrytě se jistě chystá lidmi nepochopená spalovna odpadu právě nedaleko od nás. Mimochodem, máme tu problémy s obchvaty i průtahy, ale pro jiné jsme šikovně ve středu republiky. Co jsem měl tedy té paní, jako běžný nezainteresovaný občan odpovědět ?

Je docela možné, že probíhá kolem etapy 3 a 4 nějaká legislativa, která není na rozdíl od vlastní stavby vůbec vidět, ale v každém případě si musí tak, jako většina občanů počkat na nějaké další zprávy, nebo tomu jít trochu naproti a zeptat se na kompetentních místech, kde občas  nějaká ta představa, nebo informace být mohou.

Osobně mám s tímto dnes již trochu dilema, protože bych nám občanům města samozřejmě přál pokud možná co nejpoklidnější životní prostředí, ale na druhou stranu dnes už ani nevím, zda se chci vůbec dočkat takového drsného zákroku do míst svého dětství, kde je i dnes ještě pořád pěkně.

Snad si již dnes už zase  po letech  lidé trochu uvědomují, že jsou i jiné druhy dopravy, jako je řeka a železnice, a že více aut v rodinách i prázdné spoje MHD negativní trend také zrovna neřeší, ale to už je vše záležitost těch mladších generací, jak se co kde bude vyvíjet. To jsem však odbočil, ačkoliv i to vše nás tady zajímá.

Začalo nám jaro, vypravil jsem se mimo Mělník trošku jinak, než jenom vlakem, nebo po hlavní silnici číslo 9 a nestačil jsem se divit, jaké se nám to zase rozjely za čtvrtí Chloumek aktivity. Naposledy mě takto překvapila uzávěra na silnici do Mšena za obcí Nebužely, což mi přijde již dávno. Člověk by si tedy řekl, že jde možná o nějaké  odložené logické pokračování obnovy této silnice, ale jak vidíte na nových stránkách https://www.domaok.cz/ , tak jde o akci mnohem většího rozsahu.

Dle mého názoru, se nám tu tedy zrodily stránky, které mohou mít opravdu velký význam nejen pro občany Mělníka a okolí, ale také pro ostatní řidiče. Mohlo by se zdát, že nový web má  na Mělníku silnou podporu nejrůznějších veřejných médií i místních facebooků, ale Soutok rád propagoval věci, ke kterým měl nějaké sympatie a vždy jsem tvrdil, že propagace není nikdy dost.

 A mohu to tvrdit i v současnosti, kdy už minimálně aspoň měsíc vůbec nechápu, jak je to možné, že mi denně na počítadle přiskakuje někdy i několik stovek čtenářů a mnozí čtou i staré články. To je v době FB a mnoha sdílených informací nevídané a k mé radosti je už číslo 900 tisíc návštěv za mnou. Ať už je za tím cokoliv, tak to prostě těší a nemůžu za to, co mi to ukazuje. Vrátím se ale na chvíli ještě k webu https://www.domaok.cz/.

Zrovna jsme se dnes s přáteli tak bavili, že právě teď by bylo možná lepší, kdyby ta lokálka jezdila denně a autobusovou dopravu bych nechal odpočinout. Vzpomeňte si na tento předvánoční článek a vše vám bude jasné:

https://soutok.blogspot.com/2021/12/do-msena-za-brozurou-pid-ale-i-za.html


Pokud jsem sobotu věnoval komorám v Hoříně a užil si první pořádné a zdravé vedro, které vás posílí pro očekávaná mnohem větší horka, tak v neděli už jsem neodolal touze rychle někam na poslední chvíli vyrazit a nejlépe i ve jménu jednoho z několika svých drobných hobby. Zvítězilo Nedvězí, odkud je prý vidět až třetina Čech.

Byl žel určitý opar, ale Krkonoše jsem viděl a hlavně mě dostala výzdoba, kterou jsme tu na konci ledna s mělnickými turisty neviděli, jak se můžete přesvědčit v časové roletě. Pod nádherným odborným kruhovým panoramatem byl podepsaný zdejší fotograf Josef Středa z Dubé, který nejen pojmenoval jednotlivé vrchy a horstva, ale jsou tu mnohé i přitažené zoomem na fotografiích. Tak, snad to tu vydrží, protože tu špatnou část druhu homo sapiens většinou přitahuje společnost, města a jsou líní na krok Také jsem tu již několikrát fotografoval, je pokročilá doba, ještě máme pracovní pátek, tak dnes vše.

Dobrou náladu do zítřejšího dne a pohodový víkend !



















Žádné komentáře:

Okomentovat