pátek 5. února 2016

U Rakovníka jim slavné pivovary, menhiry a naše největší železniční muzeum už nestačí. Přibylo muzeum amerických autoveteránů a muzeum starých motocyklů.


Milí čtenáři,
na jaře roku 2012 jsem vás v článku .. Největší železniční muzeum není daleko od Mělníka ..http://soutok.blogspot.cz/2012/05/nejvetsi-zeleznicni-muzeum-neni-daleko.html   lákal do Lužné u Rakovníka, která je sice vzdálena cca  63-69 km, ale zato tam vede krásná rychlá silnice přes Slaný, Řevničov a Krušovice.

Tehdy jsem vzpomínal, že během výletu k našemu největšímu železničnímu muzeu lze připojit do akce například ještě návštěvu pivovaru v Krušovicích a zavítat lze také k záhadným kamenům, které se u nás proslavily pod pojmem Kounovské řady.

Nedávná návštěva akce Zimní přechod Nedvězí, kterou jsem zde také prezentoval, opět rozšířila mé obzory. Pokud jste to nevěděli, stejně, jako já, tak vězte, že ve stejné obci vyrostlo další muzeum. Tentokrát jde o muzeum amerických autoveteránů .... http://jkclassics.cz/rubriky/jk-classics-muzeum-americkych a spatříte vozy, kterými jezdil například Elvis Presley, nebo Marilyn Monroe.

Jak jsem si tak spojil v hlavě vlaky a auta, tak mě jen tak napadlo, zda tam také někde nemají muzeum motocyklů. Představte si, že mají, a to o nějakých 10 km dále již za Rakovníkem. Jde o obec Pavlíkov http://moto-veterani.cz/o-muzeu/ .

A jak jsem tak koukal do mapy, abych zavzpomínal na obec Čistá, odkud blatecká hasičská mládež přivezla v 70. letech velmi krásné krajské stříbro, tak jsem si všiml obce Kolešovice. Jakmile člověk aspoň občas jede vlakem, tak zavadí očima o nějaký ten plakát a tohle jméno je mi povědomé.

Slavná Kolešovka je totiž  muzejní trať pro turisty  http://www.kudyznudy.cz/aktivity-a-akce/akce/kolesovka-2011.aspx

A když už jsem o jednom pivovaru mluvil, tak nesmím samozřejmě zapomenout na Bakaláře. Rakovnicko toho má zkrátka hodně k nabízení, a i když budou muzea otevřena až v dubnu, tak už třeba teď, se můžete nechat inspirovat a sestavit si jízdní řád akcí, které chcete navštívit.

K tomu vám třeba dopomůže maličká reklamní nabídka.

Aktualizace 6.2. 2016 v 11.16: Málem bych zapomněl na důležitou věc. Fotografie a tip opět dodal pan Miroslav Bradáč, kterému tímto samozřejmě velmi děkuji.





SŠ.

Žádné komentáře:

Okomentovat