pondělí 18. května 2015

Ví vůbec někdo, co se děje na lokálce ? Průtah nyní. Rozkopaná Blata a křížek.



Milí čtenáři, dne 31. března 2015 jsem zde napsal článek o lokálce  http://soutok.blogspot.cz/2015/03/na-lokalce-melnik-mseno-je-vse.html

a současně odkázal na originál ze stránek města Mšena  http://www.mestomseno.cz/index.php?cmd=page-single&type=102&action=2&news_id=1174&webSID=cc422bde3da27d5e9f52d855aa6cc28e .

Ten budete dnes bez odkazu na stránkách města obtížně hledat. Zde je tedy výňatek z článku publikovaného 26.3.2015:

V tuto chvíli byl odevzdán projektanty projekt SŽDC. Návrhová rychlost je 50 km/h a zatížení na nápravu 18 tun, což umožní i potenciální nákladní dopravu. Dále projekt počítá se svařováním kolejí.
Projekt nyní posuzují odborníci z ČVUT (za což jsme jim velmi vděčni) a po tomto kroku bude zřejmě vypsáno dlouho očekávané výběrové řízení na zhotovitele.




Pokud se budete chtít dozvědět něco novějšího, tak je to zkrátka marné. To můžete zadávat na netu heslo ,, revitalizace lokálky Mělník-Mšeno" a nic novějšího zkrátka nenajdete. Pořád se na něco čekalo, něco se odsouvalo, díky neexistenci lokálky bude Mšeno již podruhé bez velké akce Léto s párou  i bez železničních turistů, k náhradním autobusům se nikdo nevyjadřuje a skoro se chce říci : ,, Ponese za to všechno někdo nějakou zodpovědnost, nebo to v tomto případě neplatí !?" Jinde totiž také existují nějaké plány, které se musí plnit a každý den navíc stavební firma pocítí na pokutách.

Dostal jsem avizo, abych se podíval na Blata, že se tam snad něco děje, ale nikdo neví vlastně co. V tabulce zakázek na SŽDC listině stále nic není a to už se dlouho hovoří o tom, že se snad začne konečně v červnu. Jenže je to všechno ve stylu ,, jedna paní povídala" a to doslova. Stačí se podívat na první příspěvek zde na http://melnicek.cz/node/17748 Odkud to všechno asi ta paní ví ? Kde jsou nějaké odkazy ? Kde jsou noviny?


A tak jsem tedy vyrazil do terénu. Jak sami vidíte, tak na jednom místě je auto Viamontu.


Nejzajímavější jsou tam vzadu nějaké ty betonové pražce, či co tam je. Člověk je tím přístupem již tak znechucený, že to je přesně to, co se hodí vždy těm, kteří nejsou nadšení nejvíce do krámu a teď nemyslím jen tuto lokálku.


A zatímco si prohlížíte nějaké ty obrázky a já už jsem opět v časové tísni, tak jsem zvědavý, zda se k tomu začne někdo vyjadřovat.



V Máchově ulici na Blatech, se také dělají nějaké ty avizované inženýrské práce, tak jsem to rovnou zaznamenal.


A tady už jsme opět na řepném place, kde je stále více a více zeminy.




A tak by to mělo všechno ještě podle plánu dlouho trvat. Tady plány mají a veřejně dopředu.


Na tomto místě v Rousovicích, se dlouho říkávalo U křížku, ale stál tu léta jenom podstavec. A tak jsem si ten křížek, na který tu člověk obyčejně kvůli dopravě ani nevzpomene, vyfotil.



Ještě jsem se v rámci cyklo- tréninku podíval zde na tyto pražce nedaleko bývalé zastávky Jenichov. Zdá se, že se s nimi počítá na montáž, ale upřímně řečeno, v prostoru lokálky je pořád spousta materiálu, různých kolejnic i dřevěných pražců, tak si člověk v té anarchii netroufá odhadovat.

SŠ.

4 komentáře:

  1. Pokud k opravě lokálky vůbec dojde, bude to nejspíše na konci roku. SŽDC upřednostňuje opravy hlavních tahů (a je to tak správně), takže na lokálku nejsou dodavatelské kapacity.
    V současné době probíhá těžká oprava 1. traťové koleje mezi Mělníkem a Všetaty, jejíž součástí bude i oprava mostku u Přívor. Ty betonové díly a dřevěné pražce, které jste vyfotografoval na mělnickém nádraží, jsou právě na opravu mostku.

    Na lokálce v současné době končí demontáže snesených kolejových polí. Vyzískaný materiál je tříděn a postupně odvážen. Použitelného materiálu je minimum (v podstatě jen upevňovadla, podkladnice a spojky), pražce, a to ani ty betonové, to rozhodně nejsou. SŽDC v uplynulém období promarnila jedinečnou příležitost, kdy mohla celý úsek bez provozu vyčistit od náletových dřevin. To se v rámci případné opravy bude provádět velmi obtížně. Dle informací, které já mám k dispozici se SŽDC do opravy lokálky moc nechce, protože priority jsou čerpání prostředků na opravy tratí z rozpočtu EU, kdy tyto finance nelze na opravu lokálky použít. Takže SŽDC mlží nebo mlčí.

    Jan Jáchymstál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale, to je potom docela obyčejné lhaní a tahání veřejnosti i jejich zástupců, včetně tisku za nos. To snad ne ?! Že by až tak ?? Nebo, že jako nejsou firmy, které by to udělaly a není materiál?

      Poslední dobou jsem trošku koukal na stránkách SŽDC do toho časopisu Moderní železnice. V posledním čísle http://www.szdc.cz/o-nas/casopisy/mz-201501.pdf je na straně 26 článek se jménem Chytrá kolej. Prý se počítá s indikátory i pro úsek Liběchov-Všetaty. Vím, že se dělá oprava na naši hlavní trati ( to jste potvrdil), ale, to se tam pak bude zase v budoucnu kopat kvůli těm indikátorům ?

      Vymazat
    2. Firmy mající kvalifikaci a oprávnění provádět stavební práce na síti SŽDC, jsou z důvodu čerpání dotací z fondů EU maximálně vytížené a to až do konce roku, kdy končí lhůta pro vyčerpání těchto peněz. K získání přehledu o rozsahu oprav stačí podívat se na stránky ČD na přehled plánovaných výluk. A jak jste sám naznačil, je v současné době i nedostatek některého materiálu - momentálně je např. kritický nedostatek vhodného štěrku pro doplnění kolejového lože.
      Navíc oprava lokálky nesplňuje kriteria pro financování z výše zmíněných fondů, což je další logický důvod pro odložení opravy.


      Pro instalaci indikátorů horkoběžnosti a plochých kol není potřeba nic kopat, jejich osazení je otázka půldenní výluky.
      Jan Jáchymstál

      Vymazat
    3. Děkuji za diskusní příspěvky. Vím, že se zabýváte železnicí a nedávno jsem objevil docela zajímavou věc, na níž tedy posílám odkaz. Asi o její existenci víte, ale i tak může být člověk někdy mile překvapený. Více zde na http://historie-trati.wz.cz/ .

      Vymazat